مجله تک فرش

چگونه یک اتاق را دکور کنیم؟ با یک فرش شروع کنید

آبا تا به حال شده فرش زیبایی ببینید و با خود بگویید حتما باید آن […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چگونه یک اتاق را دکور کنیم
  • آبا تا به حال شده فرش زیبایی ببینید و با خود بگویید حتما باید آن را بخرید؟ بله مگر می‌شود این اتفاق نیفتاده باشد؟! اما شاید در قدم بعدی با خود گفته باشید که خب حالا چطور باید اتاقم را مطابق این فرش طراحی کنم. در ادامه چگونگیش را خواهیم دید. 

    خوب باید بگوییم سوال شما از بیخ و بن اشتباه است! راه حل بهتر این است که طراحی اتاقتان را حول محور فرش شروع کنید نه بلعکس.

    چگونه یک اتاق را دکور کنیم

    چرا دکوراسیون اتاق مهم است؟

    تزیین و دکور کردن اتاق از جهت رعایت سلسله مراتب شبیه پوشیدن لباس است. اکثرا به ترتیب لباس زیر، لایه لباس‌های رویی و سپس اکسسوری و کفش و گاها کت می‌پوشند.  و مثلا فقط با گردنبند و کفش پاشنه دار دم کمدتان نمیستید تا لباسی ست با گردنبند و کفشتان پیدا کنید. 

    دکوراسیون هم همینطور است! شما با لایه‌های زیرین در طراحی شروع می‌کنید و سپس به همان ترتیب پیش می‌روید. دکوراسیون منزل بسیار مهم می باشد و دانستن اینکه باید روند این طراجی را با چه چیزی شروع کنیم، بسیار مفید است. پس برای شروع به سراغ چیزی می‌رویم که کف خانه‌تان را با آن پوشانده‌اید.

    چگونه یک اتاق را دکور کنیم

    نحوه انتخاب فرش

    فرش یک راه ساده برای تغییر سبک و دکور اتاق است. به عنوان مثال، می‌توانید از یک فرش با طرح گلدار یا حتی یک فرش پشمالو در دیزاین اتاقتان استفاده کنید. اما بسته به اتاق، اندازه و تم کلی که می‌خواهید ایجاد کنید، گزینه‌های زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید فرش در نظر بگیرید.

    اگر می‌خواهید بفهمید چگونه فرش مناسب خانه خود را انتخاب کنید،اول به سراغ رنگ‌ها در دکورتان بروید. اگر در حال حاضر کفپوش‌های چوبی تیره یا دیواری با رنگ تیره دارید، پس باید فرش‌هایی با رنگ متضاد انتخاب کنید تا فضا یک دست نشود.

    سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که حداقل یک تا دو رنگ از رنگ‌های موجود دردیزاین فعلی شما را داشته باشد یا حداقل شامل رنگ‌هایی باید که به راحتی با سایرین هماهنگ می‌شوند. ما عاشق رنگ بندی خاکستری و زرد هستیم! اگر بتوانید در این مرحله مبلمان ست با این تم رنگی را هم پیدا کنید عالی می‌شود.

    از تابلو فرش استفاده کنید

    هیچ چیزی مانند فرش فضای شما را خاص نمی‌کند. در فضایی بزرگ، یک فرش بزرگ می‌تواند فضا را کامل‌تر نشان دهد و باعث ایجاد یکپارچگی شود. با این حال، شاید فضای شما کفپوش یا فرشی پر کار داشته باشد و نشود فرشی جدید به فضا اضافه کرد. در این صورت پا پس نکشید و به سراغ تزیین دیوارها با تابلو فرش بروید.

    دیوارها بهترین بستر برای نمایش زیبایی تابلو فرش‌ها هستند. تابلو فرش مانند اثر هنریست که نظرها را به خود جلب و دکوراسیون را کامل می‌کند. درست مانند وقتی که یک استایل عالی با اضافه کردن یک اکسسوری کوچک چشمگیرتر می‌شود.

    فکرش را بکنید مثلا یک اثر از پیکاسو را به ارث ببرید. مطمئناً آن را فقط به این دلیل که مربوط به دوره افسردگی اوست و با پارچه روی صندلی‌های شما ست نیست، دور نمی‎اندازید. بلکه سعی می‌کنید فرش، اثاثیه و اکسسوری متناسب با آن نقاشی پیدا کنید.

    چگونه یک اتاق را دکور کنیم

    فرش را نقطه کانونی طراحی‌هایتان قرار دهید

    چرا در تزیین خانه ابتدا از فرش شروع نمی‌کنید و باقی وسایل را با توجه به آن دیزاین نمی‌کنید؟ برای شروع یک رنگ پررنگ مانند نارنجی، زرد یا قرمز عالی است سپس لوازم را با تناسب آن رنگ‌ها انتخاب کنید. 

    روی دیوارها از رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ، خاکستری یا قهوه‌ای استفاده کنید و این رنگ را به عنوان رنگ غالب در نظر بگیرید. انتخاب فرش در دقیقه آخر و پس از انتخاب باقی اکسسوری‌ها یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتیست که افراد مرتکب آن می‌شوند.

    نکته شگفت انگیز در مورد شروع کردن کار دیزاین با فرش این است که به شما فرصتی می‌دهد تا یک فضا را به لایه لایه بسازید و پیش بروید و اینطوری سر در گم نمی‌شوید.

    چگونه یک اتاق را دکور کنیم

    نکاتی برای دکور کردن فضا با کمک فرش‌ها

    به اتاقی بی روح فرش اضافه کنید و بینید چطور جان می‌گیرد. خود همین موضوع دلیلی کافی و قانع کننده است، اما باز هم دلایل زیادی برای استفاده از فرش در دکوراسیون وجود دارد. 

    یک فرش می‌تواند به اتاق هویت دهد، گرما بخش محیط باشد و به لایه بندی دکوراسیون اتاق کمک کند. چندین روش مختلف برای دیزاین فرش وجود دارد که در اینجا به 9 مورد آن اشاره می‌کنیم.

    برای تعریف و مرزبندی فضاها از فرش استفاده کنید

    از فرش برای تعریف یا جدا کردن فضاها، مانند نشیمن یا ناهار خوری و پذیرایی استفاده کنید. این امر به ویژه در آپارتمان‌های به سبک استودیو یا اتاق‌های بزرگتر که نیاز به جداسازی فضا دارند مفید است.

    ایجاد تنوع

    برای ایجاد تنوع در یک فضا می‌توانید از فرش استفاده کنید. وقتی از دو فرش در یک اتاق استفاده می کنید، توجه داشته باشید که فرش های هم اندازه می‌توانند از نظر بصری اتاق را به دو قسمت تقسیم کنند. برای ایجاد تنوع از فرش‌هایی با اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

    ایجاد هارمونی

    هنگامی که از بیش از یک فرش استفاده می‌کنید، بهتر است فرش‌ها از نظر سبک مکمل یکدیگر باشند. در غیر این صورت، ممکن است فضا آشفته به نظر برسد. وجود بیش از حد الگوهای ناهماهنگ همبستگی فضا را می‌گیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد