مجله تک فرش

چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟

قالی سفید وقتی برای اولین بار پهن می شود نو و تمیز بنظر میرسد اما خیلی زود لکه ها و کثیفی را جذب کرده و کثیف دیده میشود. با این حال بعضی کارشناسان می گویند قالی های سفید یا رنگ روشن تا زمانیکه لکه ای روی آنها ایجاد نشود، کمتر از قالی های رنگ تیره کثیفی را نشان میدهند. گردوغبار روی قالی های تیره نمایان تر است. تمیز نگه داشتن قالی سفید کابوس نیست، پس اگر دائما مراقب آنها باشید و تلاش بکنید لکه ها را تمیز کنید مشکلی ایجاد نمی شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟
  • در ادامه مقالات شستشو فرش ، در این مقاله قصد داریم راه حل‌هایی براي تميز كردن فرش سفید و فرش ماشینی را به شما آموزش دهیم تا از این پس همگی بدانیم که چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟ 

    وقتی برای اولین بار یک یک قالی سفید را پهن می‌کنیم، نو و تمیز بنظر می‌رسد اما خیلی زود لکه ها و آلودگی‌ها را جذب می‌کند و ظاهر کثیفی به خود می‌گیرد. با این حال برخی معتقدند که قالی‌های سفید یا رنگ روشن تا زمانیکه لکه‌ای روی آن‌ها ایجاد نشود، کمتر از قالی های رنگ تیره کثیفی را نشان می‌دهند چون گردوغبار روی قالی های تیره بیشتر خودنمایی می‌کنند.

    در کل باید بدانید که تمیز نگه داشتن قالی سفید کابوس نیست، پس اگر بیشتر مراقب آن‌ها باشید و تلاش کنید لکه ها را بلافاصله پس از ایجاد شدن تمیز کنید، مشکلی ایجاد نمی‌شود. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بهترين روش تميز كردن فرش ماشيني را به شما بگوییم. اگر روش های صحیح تمیز کردن فرش را یاد بگیریم، دیگر از بین بردن لکه‌ها سخت نیست.

    روش 1 از 2: از بین بردن کامل لکه ها و تمیزکردن فرش رنگ روشن 

    چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟ از بین بردن کامل لکه ها

    1: مایعات ریخته شده سریع را بردارید.

    اگر مایعی مثل چای یا شربت روی فرش ریخت برای تمیز کردن لکه فرش سفید باید از یک حوله سفید رنگ تمیز استفاده کنید. آن را روی مایع فشار دهید تا به خوبی جذب حوله شود. نباید حوله را روی فرش بکشید یا ماساژ دهید زیرا در نهایت یک فرش با رنگ سفید کثیف برایتان باقی می‌ماند و ذرات آلودگی بر روی فرش پخش می‌شوند.

    2 : لکه های محلول آبی را با سرکه سفید پاک کنید.

    حالا اگر می‌خواهید بدانید در صورت ایجاد لکه‌های خاصی مثل خون، شکلات، قهوه، شراب، چای، استفراغ، سس خردل و غیره چطوری فرش را تمیز کنیم پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را دنبال نمایید؛

    • 1 قاشق غذاخوری آمونیاک را با 1 فنجان اب مخلوط کنید. از پاک کننده ملایم در عوض آمونیاک برای قالی پشمی یا ترکیب پشمی استفاده کنید.
    • محلول را داخل بطری اسپری بریزید و آن را روی لکه بزنید.
    • با یک اسنفج آن قسمت را مالش دهید و با حوله آن را خشک کنید.
    • مراقب لکه های رنگ روشن مثل شراب سفید باشید. شکر در واقع با گذشت زمان کاراملی میشود و لکه های بی رنگ را ایجاد می کند.
    • خون را فورا با آب سرد تمیز کنید. سپس از هیدروژن پراکسید برای برداشتن آن از قالی سفید استفاده کنید.

    3 : از محلول آمونیاک برای از بین بردن لکه های خاص محلول در آب استفاده کنید.

    لکه های خاص محلول در اب شامل خون، شکلات، قهوه، شراب، چای، استفراغ و سس خردل هستند. اگر سوال شما هم این است که در چنین مواردی چیکار کنم فرشم تمیز بشه می‌توانید مراحل زیر را دنبال نمایید؛

    • برای تمیز کردن فرش کثیف 1قاشق غذاخوری آمونیاک را با 1 فنجان اب مخلوط کنید. از پاک کننده ملایم در عوض آمونیاک برای قالی پشمی یا ترکیب پشمی استفاده کنید.
    • محلول را داخل بطری اسپری بریزید و آن را روی لکه بزنید.
    • با یک اسنفج آن قسمت را مالش دهید و با حوله آنرا خشک کنید.
    • مراقب لکه های رنگ روشن مثل شراب سفید باشید. شکر در واقع با گذشت زمان کاراملی میشود و لکه های بی رنگ را ایجاد می کند.
    • خون را فورا با آب سرد تمیز کنید. سپس از هیدروژن پراکسید برای برداشتن آن از قالی سفید استفاده کنید.

    4 : چربی، وکس یا روغن را با یک اتو بردارید.

    اگر چربی، وکس یا روغن، وی فرش ریخت، فرش را چگونه تمیز کنیم؟

    • ابتدا باید یک حوله کاغذی را روی لکه بگذاریم. سپس اتوی داغ را روی آن قرار دهیم.
    • با این کار لکه از روی فرش بلند می‌شود و به حوله می‌چسبد.
    • اگر لکه برداشته شد، می‌توانیم از مقداری مایع ظرفشویی ملایم و آب برای تمیز کردن آن استفاده کنیم. در غیر اینصورت باید آنرا عمیقا بشوییم.

    5 : چسب را با الکل زدن بردارید.

    چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟ چسب را با الکل زدن بردارید

    شرایطی را تصور کنید که چسب مایع روی فرش ریخته است. احتمالا الان می‌خواهید بدانید که برای تمیز شدن فرش از چی استفاده کنیم؟

    • ابتدا باید یک تکه پارچه کتان گلوله شده را به الکل  آغشته کنید.
    • سپس آرام و مداوم روی قسمت چسبی فرش با گلوله کتان الکلی، ضربه بزنید.
    • سعی کنید باقیمانده چسب را به آرامی جدا کنید و ضربه زدن را تا جایی ادامه دهید که لکه به طور کامل از بین برود.

    6 : وکس یا آدامس را با منجمد کردن پاک کنید.

    وقتی ماده چسبنده‌ای مثل آدامس روی فرش می‌ریزد چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟ در این شرایط باید یک تکه یخ یا یک کیسه یخ را حدود 20 دقیقه روی آن قسمت قرار دهید.

    • اگر قسمت بزرگی از فرش کثیف شده است برای جدا کرن آن از یک شی با لبه نه چندان تیز استفاده کنید. (مثلا پشت چاقو) سپس روی آن را جارو بکشید و با یک حوله خشک کنید.
    • برای تکه های کوچکتر با یک قاشق آدامس چسبیده را بدارید و لایه زیر آن را ببرید. تا جای ممکن فقط آدامس منجمد را بردارید و تکه کوچکی از فرش را ببرید.
    • اگر هنوز هم چیزی باقی مانده، می‌توانید با اتو پس مانده ها را بردارید.

    7 : لکه ادرار را با سرکه سفید و مایع شوینده پاک کنید

    • قطعا همه شما نسبت به ایجاد لکه‌هایی مثل ادرار حساس هستید و لازم است بدانید که بهترين روش تميز كردن فرش ماشيني یا دستباف در چنین مواردی این است که آب و سرکه سفید را در نسبت مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس آن را داخل بطری اسپری بریزید یا پارچه ای را با آن خیس کنید.
    • محلول را داخل بطری اسپری بریزید و آن را روی لکه بزنید.
    • آب و سرکه سفید را در نسبت مناسب با یکدیگر ترکیب کنید. ترکیب را داخل بطری اسپری بریزید یا پارچه ای را با آن خیس کنید. آن ناحیه را اسپری نمایید.
    • نصف قاشق چایخوری شوینده ملایم را  960 میلی لیتر آب قاطی کنید.
    • محلول را داخل بطری اسپری بریزید و آن را روی لکه بزنید.
    • با یک اسنفج آن را پاک کنید و سپس با آب آبکشی نمایید و با حوله کاغذی خشک کنید.

    حتما بخوانید : 4 روش برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش

    روش 2 از 2 : نکات خانه داری برای نگهداری و تمیز کردن فرش رنگ روشن

    چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟تمیز کردن فرش رنگ روشن

    1 : تا جای ممکن جارو بزنید.

    یکی از نکات مهم براي تميز كردن فرش رنگ روشن، جارو کشیدن قسمت های پررفت و آمد است. با جارو کشیدن می‌توانید کثیفی سطح فرش را قبل از این که فشرده شود پاک کنید.

    • یکبار یا دوبار حداقل در هفته جارو بکشید، اما بهتر است هر روز اینکار را انجام دهید به ویژه اگر فرزند یا حیوان خانگی دارید.
    • سعی کنید از جاروبرقی‌های با کیفیت استفاده کنید. دستگاه هایی که فیلتر مخصوص برای گرفتن حداکثر گردوغبار را دارند، مناسب ترند. فیلترها را هر از گاهی تمیز یا تعویض کنید. فیلتر قبل از جاروکشیدن باید کاملا خشک شود.
    • سطح ارتفاع جارو را در حدی قررار دهید که وقتی آنرا روی فرش می کشید کمی مقاومت داشته باشد. به این ترتیب میتوانید روند کار را ببینید.
    • کیسه جاروبرقی را عوض کنید. وقتی بیشتر از نیمی از کارایی اش کم شد.

    2 : کفش هایتان را قبل از راه رفتن روی فرش درآورید.

    چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟ با کفش روی فرش نروید

    وقتی داخل خانه می شوید کفش هایتان را درآورید و از مهمان‌ها هم بخواهید که این کار را انجام دهند. بدین ترتیب فرشتان سفید و تمیز باقی می‌ماند و دیگر لازم نیست به فکر این باشید که فرش کثیف را چگونه تمیز کنیم. در واقع بهترین راه تمیز نگه داشتن فرش رعایت نکات ساده‌ است.

    • جوراب هایتان را درنیاورید، پای برهنه چربی طبیعی دارد که روی فرش مینشیند و باعث جذب کثیفی می‌شود.
    • جا کفشی را در کنار درب ورودی قرار دهید تا یادتان بماند که باید کفش هایتان را درآورید.
    • دمپایی داشته باشید که برای مصرف خانگی بسیار مهم است و با آن‌ها بیرون نروید. حتی می‌توانید چند جفت دمپایی برای مهمان‌هایتان آماده کنید تا با در آوردن کفش هایشان حس بدی نداشته باشند.
    • اگر نمیخواهید از مهمانتان بخواهید که کفش هایشان را درآورند، یک پادری در درب ورودی قرا دهید تا کثیفی را بگیرد.

     

    3 : پنجه های حیوانات خانگی تان را وقتی که وارد میشوند خشک کنید.

    چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟ تمیز کردن پنجه حیوانات خانگی

    • یک حوله دم در قرار دهید تا با آن بتوانید پنجه حیواناتتان را خشک کنید، بدین ترتیب آن‌ها باعث نمی‌شوند فرش کثیف شود.
    • گرچه خیلی از حیوانات این کار را دوست ندارند ولی در نهایت یاد می‌گیرند که تا وقتی پنجه هایشان تمیز نشده نباید وارد خانه شوند.

    جمع بندی

    در این مقاله روش‌های مختلفی را برای از بین بردن لکه فرش سفید‌، به شما آموزش دادیم و راه حل‌هایی برای پاسخ به سوالاتی مثل چطور فرش های سفید رنگ را تمیز کنیم ؟ یا برای تمیز شدن فرش از چی استفاده کنیم را نیز ارایه نمودیم. از این پس هنگام مواجه شدن با لکه‌های مختلف، به جای اضطراب و نگرانی، می‌توانید به سراغ بهترین روش‌ ها بروید و لکه ایجاد شده روی فرش آشپزخانه، فرش اتاق خواب یا حتی فرش مدرن پذیرایی خود را به راحتی از پاک کنید. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برایتان مفید بوده باشد.

    منبع : wikihow

    سایت فروشگاهی تک فرش خدمتی نوین است که خرید فرش را برای هر صاحب خانه‌ای آسان‌تر کرده است. فروشگاه اینترنتی تک فرش، فرش‌های ماشینی خوش نقش و نگار مختلفی را با شرایط خرید اقساطی فرش، قیمت منصفانه و بدون واسطه برای شما هموطنان عزیز فراهم نموده است. شما عزیزان برای دیدن انواع فرش مدرن، فرش آشپزخانه و فرش اتاق خواب می‌توانید وارد سایت این فروشگاه شوید و کالای مورد نظر خود را با قیمتی مناسب، کیفیتی بالا و ارسال رایگان تا درب منزل به آسانی سفارش دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد