مجله تک فرش

پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش با چند روش ساده

در مقالات قبلی با پاک کردن انواع کثیفی ها و شستشو فرش آشنا شدیم و در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش را به شما معرفی کنیم.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش
  • در مقالات قبلی با پاک کردن انواع کثیفی ها و شستشو فرش آشنا شدیم و در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش را به شما معرفی کنیم.

    انواع وقتی حیوان خانگی تان روی فرش خرابکاری می کند، سریعا برای پاک کردنش اقدام کنید تا احتمال ایجاد لکه کم شود. اسیدی که در استفراغ حیوان وجود دارد به فرش آسیب می زند اما با چند روش ساده میتوان آن را پاک کرد. جهت پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش میتوانید از شوینده های خانگی یا موارد موجود در بازار که برای بیشتر لکه ها کاربرد استفاده کنید اما برای لکه های مقاوم به متخصص شستشوی فرش مراجعه نمایید.

    قسمت 1 : استفاده از پاک کننده خانگی

    1 : از حوله برای برداشتن حجم عمده استفراغ استفاده کنید. با چند حوله خشک و چندلایه این کار را انجام دهید اما مراقب باشید که ذراتش روی فرش پخش نشود.

    2 : قسمت کثیف شده فرش را با آب سرد پاک کنید. بطری اسپری را با آب سرد پر کنید و روی آن قسمت بریزید. با یک حوله روی استفراغ بکشید تا وقتی که رطوبتش برود. با هر بار ضربه و مالش، از قسمت تمیز حوله استفاده کنید، در صورتی که کثیفی زیاد است به بیشتر از یک حوله نیاز دارید.

    پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش

    3 : دو فنجان آب گرم را با 1 قاشق غذاخوری نمک قاطی کنید. حالا که بیشتر کثیفی از بین رفته، شوینده خانگی تان را برای تمیز کردن آن قسمت اماده کنید. تقریبا 2 فنحان آب را داخل کاسه یا فنجان مخصوص مایکرویو گرم کنید. 1 قاشق غذاهوری نمک بریزید و هم زدن را ادامه بدهید تا نمک حل شود.

    4 : نصف فنجان سرکه سفید، 1 قاشق غذاخوری پاک کننده و 2 قاشق الکل بریزید. این مواد را با ترکیب آب و نمک مخلوط کنید. همه را با هم داخل یک کاسه یا فنجان بریزید.

    5 : اسفنج تمیز آشپزخانه را به محلول آغشته کیند. اسفنج را در محلول فرو ببررید تا کاملا به آن آغشته شود. روی ناحیه کثیف بکشید. مجدد اگر آن قسمت بزرگ است به بیشتر از یک اسفنج نیاز خواهید داشت.

    پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش

    6 : از اسفنج برای تمیز کردن مابقی کثیفی استفاده کنید. با ضربات کوچک مابقی کثیفی و لکه های آنرا بردارید. مثل قبل هر ضربه با یک سمت تمیز اسفنج.

    • هر بار که آن قسمت را با اسفنج ماساژ میدهید، قسمتی از کثیفی تمیز میشود
    • اسفنج را با اب گرم در سینک بشویید
    • ممکن است بخواهید آنرا دور بیاندازید.

    7 : قسمت کثیف شده را جوش شیرین بپاشید. حالا که کثیفی از بین رفته، جوش شیرین بریزید. این کار بوی احتمالی را از بین میبرد و باعث می شود فرش زودتر خشک شود.

    8 : روی جوش شیرین خشک شده جارو بکشید. چند ساعتی طول میکشد تا جوش شیرین خشک شود. حیوانات را در این مدت از فرش دور کنید. پس از اینکه کاملا خشک شد روی آنرا جاروبرقی بکشید تا تمام جوش شیرین جذب شود.

    حتما مطالعه کنید : 4 روش برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش

    قسمت 2 : استفاده از پاک کننده موجود در بازار برای فرش

    پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش

    1 : با حوله کاغذی استفراغ را تا جای ممکن تمیز کنید. با چند حوله کاغذی خشک و چندلایه تا جای ممکن استفراغ را بردارید اما مراقب باشید که ذرات آن روی فرش نپاشد. میتوانید از قاشق یا کارد استفاده کنید.

    2 : با حوله کاغذی یا پارچه کهنه مابقی رطوبت را بگیرید. بر روی آلودگی ضربه بزنید تا تمام رطوبتش پاک شود. با هر ضربه حتما باید قسمت تمیز حوله را بزنید، در صورتی که کثیفی زیاد است به بیشتر از یک حوله نیاز خواهید داشت.

    3 : جوش شیرین یا نشاسته ذرت بریزید. این ماده مابقی رطوبت باقیمانده را جذب می کند. تمام سطح را آغشته به جوش شیرین یا نشاسته ذرت کنید.

    4 : بر روی جوش شیرین یا نشاسته ذرت یکبار در روز جارو بکشید. نشاسته ذرت یا جوش شیرین در عرض 2 ساعت خشک میشود. پس از خشک شدن جارو بکشید تا ذرات باقیمانده تمیز شوند.

    پاک کردن استفراغ حیوانات از روی فرش

    5 : از یک پاک کننده آنزیمی استفاده کنید. این پاک کننده ها در همه فروشگاه های بهداشتی یا وسایل حیوانات خانگی یافت می شوند. قبل از خریدن چک کنید که آنزیمی باشد، یعنی بتوانید پروتئین های بوزا را از بین ببرد. تا زمانی که آن قسمت خیس است پاک کننده را اسپری کنید.

    • پاک کننده های آنزیمی واکنش های متفاوتی روی قالی های متفاوت میدهند، پس لازم است ابتدا بر روی تکه ای از قالی امتحان کنید.

    6 : اجازه دهید پاک کننده 1 تا 2 ساعت بماند. ممکن است دستورالعملش زمان کمتر یا بیشتری باشد. به طور کلی 1تا 2 ساعت باعث می شود که محصول لکه ها و بو را از بین ببرد.

    7 : حیوانتان را تا زمانیکه قالی خشک میشود دور نگه دارید. ممکن است بخواهید آنرا در اتاق دیگری نگاه دارید. وقتی خشک شد دوباره میتواند روی آن راه رود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد