مجله تک فرش

هر آنچه که باید در مورد خرید فرش مراکشی بدانید

چگونه فرش های مراکشی در هر منطقه ای متفاوت هستند. در بیش از 50 منطقه […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
هر آنچه که باید در مورد خرید فرش مراکشی بدانید
  • چگونه فرش های مراکشی در هر منطقه ای متفاوت هستند. در بیش از 50 منطقه وجود دارد که این نوع فرش تولید می شود، و برخی از آنها به طور طبیعی بهتر از سایرین شناخته شده هستند. هر منطقه سبک، رنگ‌ها و الگوهای خاص خود را دارد، اما طرح‌ ها حتی می ‌توانند از بافنده ‌ای به بافنده ای دیگر متفاوت باشند.

    هنگام خرید فرش به چه نکاتی توجه کنیم . مواد و رنگ ها از هر منطقه به منطقه ای دیگر متفاوت می باشد و حتی از قبیله به قبیله ای دیگر نیز ممکن است متفاوت باشند. اغلب از الیاف پشم استفاده می کنند، اما برخی دیگر از پشم حیوانات یا مواد مصنوعی استفاده می کنند. با این حال، بافت آن ممکن است چندان مورد توجه قرار نگیرد.

    خلاف فرش‌های ترکی و ایرانی، کیفیت فرش‌های بربر لزوماً به تعداد شانه هایشان ارتباطی ندارد. این بیشتر به سبک، متریال و منطقه مربوط می شود. همچنین، از آنجایی که بیشتر فرش‌های مراکشی از پشم بافته شده‌اند، می‌توانید صحت آن را به سادگی با روش سوزاندن آن تست کنید. پشم مانند مو می سوزد، در حالی که الیاف مصنوعی مانند پلاستیک ذوب می شوند. همچنین می‌توانید فرش را با یک پارچه ی مرطوب بمالید تا مطمئن شوید که الیاف به درستی رنگ شده است.

    فرش های دستباف مراکشی – از لحاظ بافت شان، اگر مراکشی اصل باشند، دستباف هستند. در مراکش کارخانه ‌ای وجود ندارد که فرش‌های گره‌ دار بافته شود. بنابراین عنوان دستبافت برای همه ی آن ها صدق می کند. همانطور که گفته شد «کارخانه‌هایی» وجود دارند که فرش‌های جدیدی می بافند.

    فرش مراکشی از چه چیزی بافته می شود؟

    پشم. ماده اولیه مورد استفاده در بافت فرش مراکشی پشم گوسفند است. با این حال، گاهی اوقات از پنبه هم برای سبک ها و قسمت های مختلف فرش استفاده می شود. از نخ های مصنوعی نیز می توان استفاده کرد .

    معمولاً این موضوع زمانی صادق است که رنگ های بسیار روشن و غیر طبیعی را می بینید، همانطور که گاهی در سبک های مختلف اتفاق می افتد. بنابراین قبل از خرید این نوع فرش ، پیشنهاد می کنم این مقاله را کامل مطالعه کنید. 

    برای خرید فرش های مراکشی چقدر باید هزینه کنید؟ برای پاسخ به این سوال، جواب قطعی نمی توان داد. قیمت ها از فروشگاه به فروشگاه های دیگر متفاوت می باشند. شما می توانید از فروشگاهی ارزان قیمت تر از فروشگاه دیگری تهیه کنید یا حتی می توانید فرش تان را بصورت آنلاین تهیه کنید به جای اینکه به فروشگاه های حضوری بروید. 

    در برخی از فروشگاه ها با قیمت ثابت و با حمایت دولتی وجود دارد که می‌توانید به آنجا بروید تا ببینید قیمت تمام شده یک کالا چقدر است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد