مجله تک فرش

مراقبت از فرش های اصیل ایرانی

یک فرش اصیل ایرانی به عنوان یک ویژگی برجسته در دکوراسیون منزل شما است و شما باید از این سرمایه به درستی مراقبت کنید. راه ها و کارهای مختلف زیادی وجود دارد تا شما فرش خود را تمیز نگه دارید و آُن در بهترین حالت ممکن اش به نظر برسد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مراقبت از فرش های اصیل ایرانی
  • یک فرش اصیل ایرانی به عنوان یک ویژگی برجسته در دکوراسیون منزل شما است و شما باید از این سرمایه به درستی مراقبت کنید. راه ها و کارهای مختلف زیادی وجود دارد تا شما فرش خود را تمیز نگه دارید و آُن در بهترین حالت ممکن اش به نظر برسد. 

    با توجه به برخی از تجربیات،  تا حدی بستگی به این دارد که فرش خود را در کجا قرار دهید. اگر یک فرش ایرانی در مکانی قرار داشته باشد که تردد کمی در آن دیده می شود یا اگر این تردد فقط با پای برهنه است، احتمالاً نیازی به تمیز کردن آن نسبت به مناطقی که رفت و آمد در آن زیاد است، نمی باشد. خب، چه کاری لازم است که انجام دهید؟    

    مراقبت از فرش های اصیل ایرانی

    کار اولیه :

    در کنار تمیزی فرش، یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای نگهداری فرش خود انجام دهید این است که هنگام راه رفتن روی آن کفش نپوشید. 

    دومین مورد این است که فرش خود را در محلی قرار ندهید که نور مستقیم خورشید به آن بتابد زیرا نه تنها محو می شود, بلکه در طولانی مدت، نور مستقیم خورشید می تواند به برخی از الیاف ها آسیب برساند.
    در نهایت، فرش خود را حداقل هر شش ماه یکبار بچرخانید تا از فرسودگی بیش از حد یک قسمت خاصی از فرش جلوگیری شود.

    مراقبت از فرش های اصیل ایرانی

    مرتباً فرش را جاروبرقی بکشید :

    درست مانند هر فرش دیگری، مرتباً گرد و غبار روی فرش را از بین ببرید، آلودگی و گرد و خاک از  اصلی ترین موارد نگهداری است. در قسمت هایی با رفت و آمد بیشتر، هفته ای یک بارایده ی خوبی می باشد. فرش هایی به نظر می رسد که کمتر از آن ها استفاده شود، هفته ای دو بار جارو برقی برای ان ها کافی می باشد. 

    اگر فرش آنقدر کوچک باشد که بتوان به راحتی آن  را جا به جا کرد، جاروبرقی کردن پشت فرش نیز کار درستی می باشد. به خصوص اگر فرش قدیمی و ارزشمند باشد یا اگر نگران استفاده از جاروبرقی هستید، می توانید از جارو برقی با قدرت پایینش استفاده کنید و بهتر است که در حاشیه ی فرش از جارو برقی استفاده نکنید تا هیچ آسیبی  زیرا ممکن است به ریشه های فرش آسیبی برساند. جارو کردن فرش با جارو  دستی یکی دیگر از گزینه های خوب جهت نگهداری صحیح فرش می باشد.

    مراقبت از فرش های اصیل ایرانی

    از بین بردن لکه ها :

    هر گونه لکه و آلودگی روی فرش باید فوراً تمیز شود. تا جایی که ممکن است لکه را بلافاصله پاک کنید. اگر هنوز لکه از بین نرفت و لکه هنوز مرطوب است، با یک پارچه مرطوب پاک کنید. همچنین باید لکه های بزرگ تر را از پشت هم تمیز کنید. 

    برای تمیز کردن لکه هرگز لکه را به طرف بیرون تمیز نکنید چرا که ممکن است لکه بیشتر پخش شود، بهتر است لکه را به طرف مرکز آن تمیز کنید. 

    اگر لکه همچنان ادامه داشت ، استفاده از کمی آب سرد خوب است اما نه زیاد.  رطوبت برای فرش اصلا خوب نیست. همچنین، از هیچگونه محصول پاک کننده روی فرش ایرانی استفاده نکنید.

    مراقبت از فرش های اصیل ایرانی

    به افراد متخصص مراجعه کنید :

    فرش های ایرانی باید بسته به میزان استفاده آن ها هر یک یا دو سال یکبار تمیز شوند. اکنون وقت آن است که به یک متخصص مراجعه کنید. دلایل زیادی وجود دارد که فرش های ایرانی قرن ها به معنای واقعی کلمه محبوب بوده اند. 

    آن ها نه تنها فرش های زیبا و منحصر به فردی هستند، بلکه از آثارهای هنری دستی اصیل ایرانیان هستند که دارای تاریخ و قدمت زیادی می باشند. با مراقبت صحیح،  این فرش ها برای شما سرمایه هستند که می توانید با افتخار به نسل های بعدی منتقل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد