مجله تک فرش

فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

حساسیت به فرش نکته‌ایست که بسیاری از مردم هنگام خرید فرش به آن فکر نمی‌کنند. […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟
  • حساسیت به فرش نکته‌ایست که بسیاری از مردم هنگام خرید فرش به آن فکر نمی‌کنند. برای اکثر مردم مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر بدون علت، سرفه و عطسه می‌کنید ممکن است به فرش آلرژی داشته باشید.

    خوشبختانه، وقتی از آلرژی به فرش می‌گوییم، باید بدانیم جای نگرانی نیست و در اکثر موارد مقابله با آن آسان است.

    چه چیزی باعث آن می‌شود؟

    دلایل زیادی برای این معضل وجود دارد. گرد و غبار، گرده، موی حیوانات خانگی که می‌توانند آلرژی و آسم را تشدید کنند. گاهی اوقات، فرش‌ها این اجسام خارجی را جمع آوری می‌کنند که می تواند به تحریک این حساسیت‌ها کمک کند.

    با این وجود، اصلا جای نگرانی نیست و می‌توان به راحتی و بدون این که واکنش آلرژیک نشان دهید از فرش‌ها در خانه‌تان استفاده کنید. کنجکاو هستید که بدانید چطور این واکنش آلرژیک کم می‌شود؟ خب پس با ما همراه باشید!

    فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

    آلرژن‌ ها : علت چیست؟

    قبل از اینکه به راه حل برطرف کردن این آلرژی‌ها برسیم، باید در مورد علت عطسه صحبت کنیم.

    قدم اول صحبت درباره‌ی حیوانات خانگیست.

    سگ یا گربه شما، هر چقدر هم که ارزشمند باشند، می تواند اثرات تشدید کننده ای برای آلرژی شما داشته باشد. فرش هم می‌تواند به جمع آوری مو این حیوان خانگی کمک کند. ممکن است روی این موها هم گرد و غبار بنشیند و بشود قوز بالای قوز.

    کپک می‌تواند یکی دیگر از علل شایع آلرژی در خانه باشد. خشک نشدن کامل سطوح مرطوب باعث گسترش قارچ و کپک می‌شود.

    با این حال، پیشگیری از آن‌ها ساده است.کافیست همه چیز را پس از استفاده خشک کنید و سپس سر جایش قرار دهید.

    حساسیت چیز عجیبی نیست و خیلی از افراد به موارد مختلفی آلرژی دارند. در مورد آلرژی به فرش هم بیشتر مواقع این فرش نیست که مشکل را ایجاد می‌کند، بلکه مشکل چیزهاییست که فرش در بین تار و پود خود جذب و ذخیره می‌کند.

    آلرژن‌هایی مانند گرده از طریق چسبیدن به لباس، کفش، مو و از طریق هوا وارد خانه می شوند. تمیز نکردن و جارو نکشیدن مداوم خانه می‌تواند به تشدید آلرژی کمک کند.

    فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

    آلرژی: پیشگیری و راه حل

    اکنون که دلیل آلرژی را متوجه شدید، باید چه کنید؟

    کنترل آلرژی‌ها بسیار ساده است.

    اگر حساسیت شدید دارید، جارو و تمیز کردن منظم بهترین راه حل برای شما است این کار به از بین بردن محرک‌هایی که در خانه شما جمع شده‌اند، کمک می‌کند.

    خب تا اینجای کار متوجه شدیم که جاروکشیدن بسیار به از بین بردن عوامل تاثیر گذار در آلرژی کمک می‌کنند. اما این جارو کشی باید به چه روشی انجام شود تا این محرک‌های محیطی را از بین ببرد.

    • روش اشتباه: چند بار در ماه با جاروبرقی که سالها پیش خریدید فرش را به شکلی سطحی جارو کنید.
    • روش درست: جارو کردن کامل یک تا دو بار در هفته با جارویی با قدرت مکش بالا . همچنین قسمت‌های پشتی فرش را نیز جارو بکشید.

    اگر حساسیت شدید دارید، سعی کنید وظیفه جارو کشیدن را به کسی که حساسیت ندارد، واگذار کنید.

    علاوه بر این که به طور مرتب خانه خود را جارو بکشید. توصیه می‌کنیم فرش‌های خود را هر شش ماه یکبار به صورت کامل تمیز کنید و بشویید. البته پس از شست و شو مطمئن شوید که فرش کاملاً خشک شده تا رطوبت باعث جذب کپک یا کنه‌ها نشود.

    تمیز کردن سریع هرگونه رطوبت روی فرش نیز از رشد کپک جلوگیری می‌کند. گام دیگری که می‌توانید برای کاهش آلرژن‌ها بردارید این است که از مهمانانی که وارد خانه شما می‌شوند درخواست کنید تا کفش‌های خود را بیرون از منزل دربیاورند تا از ورود مواد خارجی جلوگیری کنند.

    فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

    انواع حساسیت‌های مربوط به فرش و راه حل آن‌ها

    اگر تمیز کردن فرش باعث بهبود حساسیت شما نمی‌شود، باید دنبال علت آن باشید. حتی اگر حساسیت شما کمی بهتر هم شده باشد، خوب است بدانید که دلیل آلرژی شما چیست. آلرژی به مواد لاتکسی یک حساسیت شایع و شدید است که برخی الیاف موجود در فرش می‌تواند باعث شعله ور شدن آن شود.

    آلرژی به گرد و غبار

    احتمالا گرد و غبار علت اصلی آلرژی به فرش باشد. در این حالت افراد به فرش یا الیاف آن حساسیت ندارند بلکه ذرات گرد و غباری که در الیاف فرش گیر می‌کنند،علت این مشکل هستند.

    فرش‌های پرز بلند به دلیل قابلیت زیادشان در به دام انداختن ذرات بیشتر گرد و غبار، حساسیت‌زا ترند.

    حساسیت به گرد و غبار مشکل جدی‌ای نیست و به راحتی می‌توان این مشکل را حل کرد.

    جارو کشی منظم بهترین راه حل برای رفع این مشکل است. فرش خود را روزانه با جاروبرقی تمیز کنید و اگر قابل شستشو است، هر 1-2 ماه یکبار آن را بشویید.

    فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

    آلرژی به گرده‌ها

    گرده گل عامل آلرژی فصلی هستند. آن‌ها وارد بینی و حلق انسان می‌شوند و ایجاد حساسیت می‌کنند. گرده‌ها یکی از متداول‌ترین علت بروز آلرژی هستند.

    حساسیت به گرده می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین شاید بهتر باشد که بدانید چه نوع گرده‌ای شما را تحریک می‌کند و چه زمانی در سال بیشتر شایع است.

    هنگامی که این مورد را تشخیص دادید، بسته بودن پنجره‌ها در این زمان از سال می‌تواند از ورود گرده به خانه شما جلوگیری کند.

    اگر گرده گل وارد خانه‌تان شد نگران نشوید. مانند گرد و غبار، تمیز کردن منظم می‌تواند به از بین بردن عوامل تحریک کننده مانند گرده‌ها از الیاف فرش شما کمک کند.

    در این حالت حتما باید جارو برقی با فیلترهای HEPA انتخاب کنید. این فیلتر ها در از بین بردن ذرات کوچکتر کارآمدتر هستند. .

    استفاده از فیلترهای HEPA در سیستم تهویه خانه یا سیستم سرمایشی نیز می‌تواند به کاهش علائم آلرژی کمک کند.

    فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

    آلرژی به حیوانات خانگی

    حیوانات خانگی می‌توانند بهترین دوستان شما باشند، اما اگر آلرژی یا آسم دارید، آنها همچنین می‌توانند بدترین دشمن شما باشند. حیوانات خانگی شوره می زنند، ترکیبی از سلول های مرده پوست و مو (یا پر)، که می‌تواند باعث حملات آسم و واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شود.

    دور نگه داشتن حیوانات خانگی از فرش و مبلمان می‌تواند به جلوگیری از شوره ریزی کمک کند.

    همچنین می‌توانید ملافه‌های مقاوم در برابر حساسیت تهیه کنید و خیال خود و حیوان خانگیتان را راحت کنید.

    فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

    آسم

    انواع مختلفی از محرک‌های آسم وجود دارد. این عوامل آلودگی هوا، گرده، هوای سرد، سرماخوردگی و استرس را شامل می‌شود.

    برخی از قوی‌ترین این محرک‌ها در خانه یافت می شوند که شامل گرد و غبار، سوسک‌ها، کپک و دود تنباکو هستند. محرک‌ها می توانند حساسیت‌زا یا تحریک کننده باشند.

    آلرژن‌ها مواردی هستند که افراد به آن حساسیت دارند. عوامل تحریک کننده مواردی هستند که ریه‌ها را تحریک می کنند. پزشک شما می تواند به شما کمک کند بفهمید عوامل محرک آسم شما چه هستند.

    برخی از مطالعات نشان داده‌اند که فرش‌هایی که مواد محرک را به دام می‌اندازند به بهبود آسم کمک می کند زیرا مانع از انتقال عوامل خارجی در هوا می‌شود. اما اگر متوجه شدید که آسم شما در حال افزایش است شاید مشکل از فرش شما هم باشد.

    باز هم، تمیز کردن می‌تواند در این مورد به شما کمک کند، اما هنگام تمیز کردن فرش، ماسک زدن را از یاد نبرید. تمیز کردن منظم فرش می‌تواند به کاهش گرد و غبار کمک کند.

    فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

    آلرژی به مواد لاتکس

    گاهی اوقات مردم فراموش می‌کنند که لاتکس می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود. عموما در زیر فرش‌ها از لاتکس برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی زمین استفاده می‌شود. لاتکس ممکن است در برخی افراد مستعد، واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند.

    واکنش به لاتکس می‌تواند بسیار شدیدتر از واکنش به گرد و غبار باشد. علائم حساسیت به لاتکس خارش یا تورم پوست است. در صورت مشاهده چنین علائمی، در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید.

    در اینجا تمیز کردن فرش، دردی از شما دوا نمی‌کند. البته این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید فرش داشته باشید، بلکه صرفا باید در هنگام خرید فرش بیشتر دقت کنید.

    هنگام خرید فرش، از فروشنده بخواهید فرش‌هایی با کاور و لایه پشتی پلاستیکی را به شما معرفی کند. موادی مانند لاستیک نیز حساسیت‌زا نیستند و می‌توان آن را هم با خیالی آسوده تهیه کرد.

    فرش مناسب برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی کدام است؟

    چه نوع فرشی بهتر است؟

    فرش‌های جوتی از الیاف غیر سمی ساخته شده‌اند که در واقع برای دفع گرد و غبار بسیار خوب و مناسبند!

    بنابراین اگر مستعد آلرژی به گرد و غبار هستید فرش‌های جوت بهترین انتخاب برای خانه شما هستند.

    مزایای تمیز کردن فرش به شکلی حرفه‌ای

    در نظافت فرش به شکلی حرفه‌ای بحث ما فراتر ازتمیز کردن فرش با جاروبرقی یا بخار شوی می‌رود. این روش به منظور از بین بردن لکه‌ها، آلودگی‌ها، بوها و آلرژن‌ها انجام می‌شود که می‌توانند به شما در نو کردن فرش‌ها، از بین بردن بوی بد و جلوگیری ازتجمع آلرژن‌ها کمک کند. آن‌ها همچنین به ضدعفونی و کاهش تعداد عوامل حساسیت‌زا در هوا کمک می‌کنند.

    نکات تکمیلی

    برای جلوگیری از تشدید آلرژی موارد زیر را رعایت کنید. قبل از هر چیز، مطمئن شوید که فرش را در یک منطقه با تهویه خوب پهن می‌کنید. این مورد می‌تواند از انتشار هرگونه آلرژنی در هوا به عنوان یک عامل تحریک کننده جلوگیری کند.

     مراقب باشید که با بازکردن پنجره‌ها و استفاده از فن‌ها، فضا را به درستی تهویه کنید تا میزان هوای تازه مبادله شده در اتاق افزایش یابد. این کار گرد و غبار و سایر ذرات را دور می‌کند.

    هوای تازه برای مبتلایان به آسم از هر چیزی با ارزش‌تر است پس حتما این نکته را رعایت کنید.

    اگر فرزندان کوچکی دارید، رعایت نکات گفته شده بسیار مهم است. سیستم ایمنی کودکان نسبت به مواد خارجی مانند مواد موجود در فرش‌ها حساس‌تر است. علاوه بر این، کودکان زمان زیادی را روی زمین و در حال بازی می‌گذرانند.

    اگر به شکل مداوم عطسه می‌کنید و عطسه‌تان قطع نمی‌شود به تمیزی فرش‌تان توجه کنید. حساسیت به فرش اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما یادتان باشد که این حساسیت می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی شما بگذارد. اما خب راه‌های ساده‌ای برای مبارزه با آن وجود دارد.

     برای دریافت نکات بیشتر، مشاوره و راهنمایی پست‌های دیگر ما را مطالعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد