مجله تک فرش

فرش فیلی در دکوراسیون و هماهنگی آن با سایر اجزا

  فرش فیلی  می‌تواند جلوه جذابی به دکوراسیون منزل شما ببخشد. رنگ‌هایی مثل فیلی، خاکستری، […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فرش فیلی در دکوراسیون
  •  

    فرش فیلی  می‌تواند جلوه جذابی به دکوراسیون منزل شما ببخشد. رنگ‌هایی مثل فیلی، خاکستری، طوسی و یا نقره‌ای طیف رنگی خنثی دارند و با اکثر رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند‌. به عبارتی ست کردن آن‌ها در یک فضا، کار ساده‌‌ای است. همین امر باعث می‌شود تا شما بتوانید راحت‌تر به انتخاب دیگر اجزای دکوراسیون خود بپردازید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی در رابطه با فرش فیلی در دکوراسیون و نحوه ست کردن آن با دیگر اجزا را بررسی نماییم؛

    تاثیر فرش در دکوراسیون

    فرش در دکوراسیون خانه‌های ایرانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین اجزایی است که در هر خانه‌ای با هر سبک از دکوراسیون وجود دارد. با ایجاد هماهنگی بین رنگ و طرح یک فرش با سایر اجزا مانند مبلمان، پرده‌ها و… می‌توانید نمایی شیک و جذاب به خانه یا محل کار خود ببخشید. استفاده از فرش‌هایی با طیف رنگی خنثی و ملایم می‌تواند هارمونی خاصی به محیط مورد نظر شما ببخشد.

    از طرفی، رنگ‌هایی مثل طوسی و فیلی ماهییت مدرنی داشته و می‌توانند فضا را جذاب تر جلوه دهند. استفاده از فرش در زیباتر نشان دادن فضاهای مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد. البته انتخاب یک فرش با طرح و نقش و رنگ متناسب نیز مسئله بسیار مهمی است که اگر به آن توجه نکنید ممکن است زیبایی خانه خود را بر هم بزنید.

    فرش رنگ طوسی فیلی

    فرش فیلی طوسی در دکوراسیون

    فرش ماشینی فیلی اخیراً در دکوراسیون بسیاری از منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد که علت آن نیز، همان مسئله مدرن بودن و خنثی بودن آن است. برای مثال می‌توان به این مورد اشاره کرد که استفاده از فرش فیلی در دکوراسیون خانه‌هایی با سبک کلاسیک و سلطنتی، می‌تواند زیبایی و هماهنگی لازم را ایجاد کند. از طرفی استفاده از فرش رنگ طوسی فیلی در محیط هایی با سبک مدرن و راحتی نیز می‌تواند به همان اندازه زیبایی و تناسب ایجاد کند.

    ترکیب رنگ‌های استفاده شده در بافت فرش های فیلی معمولا نزدیک به هم هستند. هنگام خرید یک فرش با تم رنگی فیلی فقط کافی است به تیره‌تر یا روشن‌تر بودن رنگ‌های آن توجه کنید. سپس بر اساس رنگ وسایل اصلی خانه به انتخاب مناسب ترین گزینه بپردازید. مثلاً اگر مبلمان شما کرم باشد، می‌توانید یک فرش فیلی که در بافت نقش‌های آن از رنگ‌های کرم و آجری هم استفاده شده باشد را خریداری نمایید.

    یکی دیگر از ویژگی‌های فرش فیلی در دکوراسیون این است که فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و به همین جهت، استفاده از آن در محیط‌های کوچک باعث می‌شود فضا دلباز‌تر به نظر برسد. همچنین اگر خانه شما خیلی شلوغ و پر وسیله باشد، می‌توانید از فرش‌های رنگ خنثی با طرح‌های خلوت برای چیدمان آن استفاده کنید.

    حتما بخوانید : فرش نسکافه‌ای در دکوراسیون

    فرش فیلی در دکوراسیون با چه رنگ‌هایی هماهنگ می‌شود؟

    فرش فیلی در دکوراسیون با چه رنگ‌هایی هماهنگ می‌شود؟

    رنگ فیلی، رنگی خنثی و سرد می‌باشد که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پس زمینه دکوراسیون منزل شما محسوب می‌شود. این رنگ، رنگی بسیار به روز و مدرن است و شما می‌توانید بدون آن که نگران قدیمی شدن فرشتان باشید، همواره از آن استفاده نمایید‌. هنگام انتخاب فرش فیلی در دکوراسیون به سایر رنگ‌های به کار رفته در آن نیز دقت داشته باشید. استفاده از این رنگ‌ها برای سایر اجزای دکوراسیون می‌تواند هارمونی بی‌نظیری در دکور منزل شما به وجود آورد.

    رنگ مکمل با فرش فیلی در دکوراسیون، می‌تواند گرم یا سرد باشد که بستگی به سلیقه شما دارد. توصیه می‌شود که اگر رنگ دیوارهای خانه‌تان نیز سرد است، سایر وسایل را با رنگ‌های گرم تهیه کنید. ولی اگر رنگ دیوارهای شما گرم یا خنثی است، می‌توانید بر اساس دیگر فاکتورها به انتخاب باقی وسایل دکوراسیون خود بپردازید.

    فرش فیلی و نحوه ست کردن آن با رنگ‌های قالب

    فرش فیلی در دکوراسیون و نحوه ست کردن آن با رنگ‌های قالب

    در ادامه فرش فیلی را بیشتر بررسی می‌کنیم. مطمئنا پس از کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ترکیب رنگ ها هیجان زده خواهید شد. پس بیایید کمی بیشتر در مورد رنگ‌هایی که با فرش فیلی در دکوراسیون هماهنگ می‌شوند، صحبت کنیم؛

    ترکیب رنگ سفید و فرش فیلی در دکوراسیون

    ترکیب رنگ سفید و فیلی خانه شما را روشن تر نشان می‌دهد. همچنین فضاهای کوچک را بزرگ‌تر از چیزی که هست، جلوه می‌دهد. البته استفاده از این دو رنگ به تنهایی، فضای بی‌روحی می‌سازد. برای حل این مشکل می‌توانید از رنگ‌های گرم به عنوان رنگ سوم استفاده کنید. مثلا از گلدان‌ها، وسایل دکوری و یا هر جزء کوچکی که کمی گرما به دکورتان بدهد، بهره بگیرید.

    ترکیب فرش فیلی در دکوراسیون با رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد

    استفاده از رنگ‌های گرمی همچون قرمز، نارنجی و زرد فضایی پر انرژی در دکوراسیون منزل شما ایجاد می‌کند. استفاده از این ترکیب رنگ برای فضاهای مختلف خانه مناسب است. هماهنگی رنگ‌های گرم با رنگ‌های خنثی به راحتی امکان پذیر می‌باشد پس اگر در چیدمان وسایل اصلی خانه‌تان از رنگ‌های گرمی مثل قرمز، زرد یا نارنجی استفاده کرده‌اید، بدون هیچ نگرانی می‌توانید در کنار آن‌ها از یک فرش فیلی رنگ نیز استفاده نمایید‌.

    فرش فیلی در دکوراسیون با رنگ بنفش

    می‌توان گفت رنگ بنفش جزو خاص‌ترین و لوکس‌ترین رنگ‌هایی است که می‌توانید در منزل از آن استفاده کنید. بنفش رنگی است که کم‌تر در دکوراسیون‌ها به چشم می‌خورد. به همین دلیل افرادی که قصد دارند یک دکوراسیون داخلی منحصر به فرد را در خانه یا محل کار خود ایجاد نمایند، قطعا از رنگ بنفش نیز در چیدمان فضای مورد نظرشان استفاده می‌کنند و جالب اینجاست که فرش فیلی در دکوراسیون هایی با رنگ بنفش بسیار زیبا جلوه می‌کند.

    ترکیب رنگ آبی با فرش فیلی در دکوراسیون

    اگر به فرش‌های فیلی رنگ موجود در بازار توجه کنید، می‌بینید که در نقش و نگارهای بسیاری از آن‌ها رنگ آبی به چشم می‌خورد. ترکیب رنگ آبی با فیلی می‌تواند هارمونی زیبا و آرامش بخشی برای دکوراسیون شما به ارمغان بیاورد. البته باید به خاطر داشته باشید که رنگ‌های آبی و طوسی هر دو سرد هستند؛ برای افزایش انرژی چنین دکوراسیونی بهتر است اکسسوری‌هایی با رنگ‌های گرم‌ انتخاب کنید.

    ترکیب فرش فیلی در دکوراسیون با رنگ‌های خنثی

    رنگ‌هایی چون قهوه‌ای، شیری، بژ و کرمی رنگ‌هایی خنثی هستند که می‌توانند به خوبی با رنگ خاکستری و فیلی همراه شوند. رنگ های خنثی باعث می شوند فضا آرام و رسمی به نظر برسد. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای اتاق کار و یا فضاهای اداری محسوب می‌شوند.

    ترکیب فرش فیلی در دکوراسیون با طیف‌های مختلف خاکستری

    اگر بخواهید از این ترکیب در دکوراسیون محیط مورد نظر خود استفاده کنید ولی هیچ رنگ گرمی را در آن به کار نبرید، قطعا با فضایی سرد، بی روح و حتی کسل کننده مواجه خواهید شد. شاید خانه‌ای که تمام وسایل‌ آن طیف طوسی و خاکستری دارد، در نگاه اول بسیار لوکس و شیک به نظر برسد، اما اطمینان داشته باشید که زمان زیادی طول نخواهد کشید که از انتخاب خود پشیمان می‌شوید.

    استفاده از رنگ‌‌های گرمی چون زرد، صورتی، نارنجی و قرمز به شما کمک می‌کند هم از لوکس و شیک بودن رنگ فیلی و خاکستری استفاده کنید و هم انرژی مورد نیاز از رنگ‌ها را دریافت نمایید. مطمئنا در نظر شما رنگ‌های دیگری نیز وجود دارند که برای استفاده به همراه فرش فیلی در دکوراسیون مناسب هستند. همانطور که گفتیم از مزیت‌های این نوع فرش، هماهنگی با رنگ‌های مختلف و تنوع انتخاب است. قطعا این شما هستید که با توجه به سلیقه خود می‌توانید بهترین رنگ مکمل با رنگ فرش مورد نظرتان را پیدا کنید.

    فرش فیلی با چه وسایلی در منزل باید ست باشد ؟

    فرش فیلی در دکوراسیون با چه وسایلی در منزل باید ست باشد ؟

    منظور از ست بودن رنگ‌ها به معنی همرنگی مطلق یا استفاده از چند رنگ خاص نیست. منظور اصلی از ایجاد هماهنگی آن است که با استفاده از روانشناسی رنگ‌ها و سلیقه خودتان، دکوراسیونی به وجود آورید که اجزای مختلف آن با یکدیگر همخوانی دارند.

    اگر بخواهیم در مورد اجزای اصلی دکوراسیون قسمت هال و پذیرایی صحبت کنیم، باید به وسایلی چون فرش، مبلمان، پرده و کاغذ دیواری اشاره کنیم. البته تأثیر اکسسوری‌ها و وسایل تزئینی کوچک و بزرگی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم نیز قابل چشم پوشی نیست. به همین دلیل لازم است که به ایجاد هماهنگی میان کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین وسایل توجه داشته باشید.

    فرش فیلی با چه رنگ مبلی ست می‌شود؟

    مبل کرم با فرش فیلی در دکوراسیون

    یکی از انتخاب‌های بسیار هوشمندانه در تمامی خانه‌ها با سبک‌های دکوراسیونی متفاوت، استفاده از فرش رنگ طوسی و فیلی است. انتخاب مبل مناسب و هماهنگ با این رنگ فرش نیاز به کمی تحقیق و مطالعه دارد. گزینه‌های بسیار متنوع و مختلفی برای انتخاب مبلمان مناسب با این رنگ منحصر به فرد وجود دارد که به سلیقه فرد خریدار بستگی دارد.

    ولی خوشبختانه باید بگوییم که اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از فرش فیلی در دکوراسیون خانه‌تان هستید، دستتان در انتخاب رنگ مبلمان نیز بسیار باز است. برای مثال اگر طرفدار رنگ‌های کرم، بژ یا طوسی باشید بدون شک استفاده از یک فرش فیلی رنگ در کنار مبلمان مورد علاقه‌تان، می‌تواند زیبایی و جذابیت لازم را ایجاد کند. همچنین اگر دوست دارید رنگ مبلمان شما تیره باشد، باز هم فرش فیلی در دکوراسیون منزلتان، زیبایی بخش خواهد بود.

    مثلا می‌توانید از مبل‌هایی با رنگ سورمه‌ای، مشکی، آبی تیره، نسکافه‌ای و … استفاده کرده و اطمینان داشته باشید که چیزی از جذابیت خانه تان کم نشده است. حتی یک مبلمان صورتی رنگ نیز می‌تواند با فرش فیلی هماهنگ شود و یک فضای رویایی را به شما هدیه دهد. در کل فرش‌هایی که رنگ خنثی دارند با اکثر مبلمان‌ها ست می‌شوند. فقط کافی است به رنگ‌هایی که در بافت نقش فرش به کار رفته اند، بیشتر توجه کنید.

    ست مبلمان هم رنگ با فرش فیلی رنگ

    به این سبک از دکوراسیون، یونی‌کالر یا سبک تک رتگ نیز می‌گویند‌. در چیدمان این نوع دکوراسیون رنگ فیلی و یا هم طیف آن را به عنوان رنگ مبل در نظر می‌گیریم. این نوع رنگ‌ها، رنگ‌های خنثی هستند و محیطی آرامش بخش را برای شما به ارمغان می‌آورند. طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌های خنثی در دایره رنگ فیلی قرار می‌گیرند که شامل رنگ‌هایی مانند خاکستری، سیلور و نوک مدادی می‌باشند. البته توجه داشته باشید منظور ما تناژ‌های کم رنگ و ملایم هستند و در نگاه اول فرش و مبل هم طیف و همرنگ دیده می‌شوند.

    مبلمان رنگ تضاد با فرش فیلی رنگ

    یکی از آیتم‌هایی که باعث ایجاد زیبایی خیره کننده در دکوراسیون شما می‌شود، استفاده از رنگ‌های تضاد می‌باشد. این رنگ‌ها شامل رنگ‌هایی مانند سبز، سورمه‌ای، بنفش سیر و شتری هستند. استفاده از این رنگ‌ها در دکوراسیون حس شادی و نشاط را در محیط ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید در صورت استفاده از این رنگ برای مبلمان، جلوه‌ای ویژه به فرش فیلی شما بخشیده می‌شود. در ساخت و طراحی فرش‌های ماشینی از 7 الی 10 رنگ استفاده می‌شود، این در حالی است که معمولا یک رنگ به جز رنگ اصلی بیشتر از رنگ‌های دیگر به فرش جلوه می‌بخشد.

    مبل کرم با فرش فیلی رنگ

    یکی از رنگ‌هایی که به راحتی و به دور از هر گونه نگرانی با فرش فیلی ست می‌شود، مبل رنگ کرم می‌باشد. این رنگ علاوبر آرامش، محیطی روشن و زیبا را برای دکوراسیون شما به ارمغان می‌آورد. همچنین با انتخاب فرش فیلی در کنار مبلمان کرم رنگ، لکه‌ها، تیرگی ها و کثیفی‌های مبلمان شما کمتر به چشم می‌آیند و این خطای دید به نفع شما خواهد بود.

    فرش رنگ فیلی روشن

    اگر بخواهید به خانه‌ی خود ظاهری تازه و متفاوت ببخشید و یا محل کارتان را با زیبایی و جلوه بیشتری همراه کنید، قطعا تهیه یک فرش مناسب با رنگ و طرح هماهنگ، بهترین انتخاب خواهد بود. فرش می‌تواند گرما و راحتی خاصی به فضا ببخشد و اصلا با سایر کفپوش‌ها مثل موکت و پارکت قابل مقایسه نیست. انتخاب فرش با توجه به فضای مورد نظر، بودجه قابل پرداخت، سبک و رنگ منتخب و دیگر فاکتور‌ها اصلا کار سختی نیست. به خصوص حالا که با زیبایی‌های فرش فیلی در دکوراسیون آشنا شده‌اید و می‌دانید چنین فرشی با این رنگ خنثی تا چه حد می‌تواند محیط شما را جذاب جلوه دهد.

    رنگ فیلی، رنگی بسیار زیبا و چشم نواز است که با انواع دکوراسیون‌ها، چه مدرن و امروزی و چه کلاسیک و سنتی ترکیب می‌شود. فرش رنگ فیلی روشن، رنگی شبیه به رنگ طوسی دارد که جزء رنگ های خنثی به شمار می‌آید و همانطور که می‌دانید رنگ های خنثی را می‌توانید با اغلب رنگ های سرد و گرم ترکیب کنید. رنگ فیلی روشن فضای خانه یا هر محیط دیگری را باز تر و بزرگ ‌تر نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا محیط دلبازتر نشان داده شود. خنثی بودن رنگ این فرش باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. چون مشتریان هم برای دکوراسیون هایی با تم رنگی گرم و هم با تم رنگی سرد می‌توانند این کالای با ارزش را تهیه نمایند.

    فرش رنگ فیلی تیره

    فرش رنگ فیلی تیره از تناژ رنگی خاکستری و طوسی برخوردار است و استفاده از آن دارای مزیت های خاصی است که این نوع فرش را از سایر فرش‌های روشن متمایز می‌کند. ترکیب رنگ فیلی تیره با رنگ سیاه یا سفید برای دکوراسیون و چیدمان داخلی یک خانه یا اتاق کار، جذابیت فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند. در کل استفاده از این رنگ در محیط‌های مختلف، برای افرادی که طرفدار ایجاد محیط‌هایی با طیف رنگی تیره هستند، بسیار مناسب است.

    از دیگر مزایای فرش فیلی تیره، چرک تاب بودن این فرش است که باعث می‌شود دیر تر کثیف شود. حتی در صورت کثیف شدن، لکه ها کم تر روی آن نمایان می‌شوند. بنابراین اگر در خانه ی خود کودک یا حیوانات خانگی دارید، پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز انتخاب این نوع فرش می‌باشد. به کار بردن فرش فیلی تیره در قسمت های پر رفت و امد خانه نیز ایده بسیار خوبی است.

    تفاوت رنگ فیلی و طوسی

    برخی از افراد فکر می‌کنند رنگ فیلی همان رنگ طوسی است. در صورتی که بین این دو رنگ تفاوت های نه چندان چشمگیری، وجود دارد. در رنگ فیلی تقریباَ تناژ رنگی ابی نیز دیده می‌شود. ولی در رنگ طوسی، آبی وجود ندارد. بدر مجموع رنگ فیلی و طوسی خیلی شبیه به یکدیگر هستند. مگر آن که خیلی حساس باشید و برای هماهنگی رنگ‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل باشید که در آن صورت باید در انتخاب خود خیلی دقت کنید.

    جمع بندی

    در این مقاله به توصیف فرش فیلی در دکوراسیون پرداختیم و نکات مهمی در رابطه با فرش فیلی در دکوراسیون و هماهنگی آن با سایر اجزا را مورد بررسی قرار دادیم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی برای خرید فرش آشپزخانه، فرش اتاق خواب یا هر نوع فرش مدرن دیگری که برای نقاط مختلف خانه یا محل کارتان در نظر دارید، اقدام کنید.

    برای خرید فرش فیلی یا هر نوع فرش دیگری که مد نظر دارید، می‌توانید وارد سایت فروشگاهی تک فرش شوید و از مدل‌های متنوع موجود در این بستر دیدن فرمایید. شما عزیزان می‌توانید فرش‌‌های موجود در سایت تک فرش را با کیفیتی عالی و درجه یک، قیمت مناسب و یکسان با قیمت درب کارخانه، امکان دریافت رایگان آن درب منزل و حتی شرایط خرید اقساطی، به صورت آنلاین تهیه نمایید و با ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت، کالای مورد نظر خود را سفارش دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد