مجله تک فرش

راهنمای خرید فرش برای حمام

فرش‌ها از عناصر تزیینی ضروری در هر خانه‌ای هستند. ما هم همیشه بر اهمیت آن‌ها […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
راهنمای خرید فرش برای حمام
  • فرش‌ها از عناصر تزیینی ضروری در هر خانه‌ای هستند. ما هم همیشه بر اهمیت آن‌ها تأکید کرده ایم. یک فرش خوب و مناسب می‌تواند ظاهر کلی یک فضا را کاملاً تغییر داده و آن را زیباتر نشان دهد. معمولا مردم به قرار دادن فرش در مکان‌های “غیرمعمول” مانند حمام فکر نمی‌کنند. 

    آن‌ها فکر می کنند فرش‌ها را فقط می‌توان در مناطق اصلی مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب قرار داد و این باور با باورهای ما تضاد دارد. فرش در چنین مناطقی می‌تواند اهمیت و مزیت فوق العاده بالایی داشته باشد . 

    تصور کنید که خیس از حمام خارج شده‌اید و زمین هم سرد است. در این شرایط فرش حمام شما را نجات و گرما و راحتی که بدنبال آن بودید را به شما هدیه می‌دهد. فوق العاده است. البته حواسمان به شما هست و حستان به این موضوع را درک می‌کنیم!

    خب در ادامه شاید تصمیمتان این باشد که این فرش را تهیه کنید. شاید در موقع خرید اشتباهاتی بکنید. اما ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم تصمیمات درستی بگیرید و خرید خوبی داشته باشید. ما مثل همیشه کنار شما هستیم و هر آنچه باید در مورد فرش حمام بدانید را به شما می‌گوییم. 

    در اینجا ما در مورد همه عواملی که باید در نظر بگیرید و در مورد آنها بدانید صحبت میکنیم. بنابراین، شال و کلاه کنید و آماده شیرجه رفتن به دنیای فرش‌های حمام شوید!

    مزایای فرش حمام

    ظاهر و زیبایی تنها دلیل انتخاب فرش حمام نیستند و فاکتورهای مهم دیگری هم پشت این تصمیم قرار دارند. اگرچه این فرش‌ها می‌توانند المان زینتی خوبی باشند، اما مزایای زیادی هم دارند. بدون هیچ گونه توضیح بیشتر، برویم تا کشف کنیم این مزایا چیستند!

    1. حفاظت از کف حمام

    فرش حمام می تواند تا حد زیادی از کف حمام محافظت کند. آنها نه تنها از پاهای ما بلکه از کف حمام نیز محافظت می‌کنند. فارغ از نوع کفی حمام، این کفی بسیار آسیب پذیر است و به راحتی می‌توانید به آن آسیب بزنید. آب اضافی هم می‌تواند به سطوح آسیب برساند. وقتی از زیر دوش بیرون می‌آیید کمی آب به بیرون می‌ریزد و روی کف حمام می‌ماند. 

    آبی که بدون قالی روی زمین می‌ریزد، همان جا می‌ماند و در نهایت به درون آن نفوذ کرده و جذب آن می‌شود. این باعث آسیب دیدگی کف حمام می‌شود. با خرید فرش می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید. فرش رطوبت را جذب می‌کند و احتمال آسیب را کم می‌کند. پس با اینکار از زیر خرج بازسازی و تعمیر حمام در می‌روید.

    2. ایمنی پا

    طبیعیست که کاشی‌ها و بخش نزدیک دوش حمام بیشتر اوقات مرطوب است. زیرا فرشی نیست که این آب اضافی را جذب کند. آب اضافی روی زمین می تواند منجر به تصادفاتی شود که در اثر لغزش ایجاد می‌شود. ممکن است که در اثر لیز خوردن دست و پا یا حتی سر خودتان را بشکنید. با این حال، یک فرش ضد لغزش جان شما را نجات می‌دهد و از لغزشتان در وهله اول جلوگیری می‌کند.

    3. راحت و گرم

    هر چه از راحتی این فرش‌ها بگوییم، کم گفته‌ایم! یک فرش پنبه ای نرم که تمام رطوبت آزاردهنده و اضافی پا را جذب می‌کند، بسیار دلگرم کننده است. اگر بعد از حمامی طولانی با آب گرم پا روی زمین سرد بگذارید، حس و حال خوبتان از بین می‌رود. بنابراین فرش حمام همیشه گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود.

    4. طرح و سبک

    این فرش‌ها حس گرما و راحتی خانه را به شما می‌دهند. آنها به تجملات خانه شما می‌افزایند. خانه شما با حضور آن‌ها کامل و بی نقص به نظر می‌رسد. شاید قرار دادن فرش در داخل اغلب حمام های ایرانی ایده خوبی نباشد، اما اگر فرش یا قالیچه‌ای را در ورودی حمام خود قرار دهید بازهم می توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

    نحوه چیدمان فرش حمام!

    خب، وقتش رسیده تا بحثمان را درباره دیزاین فرش حمام شروع کنیم. اگر حمام بزرگ و جاداری دارید، جا برای مانور و بازی زیاد است و می‌توانید فرشتان را در نقطه‌ای که می‌خواهید قرار دهید. بدیهی است که در این صورت شما می‌توانید یک فرش بزرگ در داخل حمام خود قرار دهید. 

    برای شروع می‌توانید فرش خود را در کنار یا جلوی وان قرار دهید. پا گذاشتن روی فرشی نرم و گرم آن هم بعد از حمام کردن در وان بسیار دلپذیر است. البته این مورد تنها مزیت استفاده از فرش نیست و این فرش با گرفتن رطوبت پای شما از استهلاک کف حمام هم جلوگیری می‌کند. 

    اگر حمام بزرگی دارید، می‌توانید از فرش با سایز متوسط استفاده کنید، اما اگر فضای زیادی ندارید، سراغ فرش‌های مینیمالیستی و ظریف بروید. دومین ناحیه ای که می توانید فرش حمام را در آن قرار دهید، اطراف روشویی شماست. 

    شما می‌توانید یک فرش کوچک گرد یا مربع شکل در اطراف روشویی خود پهن کنید تا به راحتی آن را به بخشی لوکس و شیک تبدیل کنید. آبی هم اگر از روشویی ریخت بوسیله فرش جذب می‌شود. اگر هم اهل رسیدگی به پوست خود باشید و زمان زیادی را جلوی آینه روشویی می‌گذارنید، این فرش‌ها نجات بخش پاهای شما خواهند بود. 

    علاوه بر این، می توانید فرش خود را در ورودی حمام قرار دهید. برخی از حمام‌ها دارای فضایی مجزا و بسته برای دوش هستند. ورودی این بخش یکی از بهترین مناطق برای قرار دادن فرش در حمام است. مهمترین و نسبتاً ضروری‌ترین قسمت برای قرار دادن فرش حمام، ورودی درب آن است. تا اینجا به شما گفتیم که چرا قرار دادن فرش در حمام اهمیت دارد و مزیتش چیست. 

    دلایل مختلف چه از نظر زیباسازی چه از نظر محافظی برای قرار دادن فرش در حمام وجود دارد. این فرش‌ها هم از پای شما و هم از کف حمام محافظت می‌کند و خطر لیز خوردن را نیز پایین می‌آورد. برای توضیحات بیشتر، بخش‌های قبلی را با دقت بیشتری بخوانید!

    نحوه شستشوی فرش حمام

    فرش‌های حمام از پراستفاده ترین فرش‌ها هستند و همه ما هم می‌دانیم دلیل و چراییش چیست. این فرش‌ها نیز مانند هر فرشی کثیف می‌شوند. حالت سوالی که پیش می‌آید این است که این فرش‌ها هر چند مدت یکبار باید شسته شوند؟ خب پاسخ این پرسش از خانه به خانه و خانواده به خانواده دیگر متفاوت است و بستگی به میزان استفاده دارد. 

    به طور مثال تمیز کردن فرشی که درحمام خانواده‌ای پر جمعیت دارای تعداد زیادی بچه، پهن است جزو وظایف همیشگی صاحبخانه است. در کل می‌توانید فرش خود را هر یک تا دو هفته تمیز کنید. با این حال، اگر تعداد اعضای خانواده کم و رفت و آمد هم کم باشد، ایرادی ندارد که فرش‌تان را هر دو تا سه هفته یکبار تمیز کنید. 

    اما نحوه‌ی تمیز کردن این فرش چگونه است؟ برای شروع، از روش رایج و قدیمی تکاندن فرش استفاده کنید.در طول زمان روی فرشتان گرد و غبار می‌نشیند که شاید در نگاه اول متوجه آن نشوید. همین تکاندن فرش باعث خارج شدن این گرد و غبار می‌شود. 

    در مرحله بعدی باید به برچسب پشت فرش دقت کنید. باید بررسی کنید که آیا محصولات یا مواد خاصی هست که اجازه استفاده از آن‌ها را روی فرش ندارد یا چیزی هست که به هر نحوی برای فرش شما مضر باشد. از استفاده از چنین محصولاتی خودداری کرده و جایگزین هایی را بیابید یا به دنبال مواردی مطمئن باشید. فرایند تمیز کردن این فرش‌ها بسیار آسان است. 

    در ادامه آسان‌ترین روش تمیز کردن فرش را به شما خواهیم گفت. ممکن است روش‌های دیگری برای تمیز کردن فرش حمام وجود داشته باشد، اما ساده‌ترین و اساسی‌ترین روش، روشی است که ما در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. برای تمیز کردن این فرش‌ها تنها چیزی که نیاز دارید یک شوینده مناسب، آب و برس است. 

    تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرش را خیس کرده و مقداری مواد شوینده روی آن بریزید. در ریختن مواد شوینده افراط نکنید، زیرا مقدار زیاد آن ممکن است به تارها یا الیاف فرش آسیب برساند. همانطور که در بالا هم ذکر شد، اطمینان حاصل کنید که محصول مورد استفاده شما منع مصرف ندارد. پس از آن، با استفاده از برس، تمام آلودگی و گرد و غبار فرش را به آرامی بزدایید تا فرشتان تمیز شود. 

    پس از اتمام برس کشی، فرش را آبکشی کنید تا تمام مواد شوینده و کثیفی آن پاک شود. پس از شستن فرش با آب و پاک شدن کامل مواد شوینده، زمان خشک کردن آن فرا رسیده است. می‌توانید اجازه دهید کمی آب فرش گرفته شود و سپس آن را در جای دیگر پهن کنید. درست است که این راه آسان و بی‌خطر است اما به هر روی، برای رعایت ایمنی و بهداشت خود، پوشیدن دستکش را فراموش نکنید!

    نحوه شستشوی فرش حمام

    مردم معمولا این دو مورد را با هم اشتباه می‌گیرند. تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد که البته مشهود هم است، اما مردم از آن‌ها آگاه نیستند. تفاوت اصلی این دو در ظاهر کلی و عملکرد این فرش‌ها است. زیرپایی‌های حمام کمی خشن و زبرتر هستند. 

    از نظر ظاهری هم بسیار ساده هستند در حالی که فرش‌های حمام ظاهری بسیار لوکس دارند. فرش‌های حمام بسیار شیک به نظر می‌رسند و می‌توانند فضای حمام را بسیار لوکس کنند. عملکرد اصلی زیرپایی حمام جلوگیری از سر خوردن و جذب آب اضافی است که ممکن است منجر به سر خوردن شود. 

    آن‌ها بیشتر در کنار وان‌ها یا روشویی‌ها قرار می‌گیرند تا آب به جای کف یا سطح روی آن‌ها چکه کند. فرش‌های حمام اما نه تنها رطوبت پایتان را می‌گیرند، بلکه هنگام خروج از حمام به شما حس گرما و راحتی می‌دهند. به طور کلی، زیرپایی‌های حمام بیشتر کاربردی هستند در حالی که فرش‌های حمام بیشتر جنبه تزیینی دارند.

    چه نوع فرشی برای حمام بهتر است؟

    بهتر است قبل از خرید فرش ببینیم که چه فرشی برای این منطقه بهتر است. بهتر است بدون حرف اضافه به سراغ الیاف مناسب فرش حمام برویم. یک فرش 100٪ پنبه‌ای یک فرش ایده آل برای حمام است. این نوع الیاف دارای سطح جذب بالایی هستند که با هدف ما هم یعنی گرفتن رطوبت اضافی کف حمام همگام است. مورد بعدی بافت فرش است. 

    فرش حمام باید یا پرز بلند باشد یا پرز کوتاه که صد البته بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. یک فرش پرز کوتاه باعث می‌شود فرش نازک و مرتب به نظر برسد در حالی که یک فرش پرز بلند ظاهری راحت و خودمانی به فرش می‌بخشد. مورد بعدی سبک فرش است که باز هم کاملا به خود شما بستگی دارد و ما در آن دخالتی نمی‌کنیم. 

    موارد بعدی هم اشاره به ویژگی‌هایی هستند که باید در هر فرش حمامی به دنبال آن باشید. اول از همه، فرش مناسب حمام باید بدون لغزش باشد. بدیهی است که شما فرش را دقیقاً به منظور جلوگیری از لغزش خریداری می‌کنید. اگر فرشتان لیز بخورد که نمی‌شود! ثانیاً، بهتر است فرش حمام قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشد. 

    که در این صورت مجبور نیستید بارها و بارها زحمت شست و شو و تمیز کردن فرش را به دوش بکشید. خب موضوع بحث امروزمان هم تمام شد! امیدواریم که این پست برای شما مفید و آموزنده بوده باشد. ما سعی کردیم همه ‌ی مطالب و نکته‌های مهم را در یک مطلب جمع آوری کنیم تا مجبور نباشید در مقالات مختلف به دنبال پاسخ سوالات خود باشید. 

    قبل از خرید فرش حمام همه این موارد و ویژگی‌ها را در نظر بگیرید. فرش‌ها در هر خانه‌ای زینب بخش آن هستند و هرچقدر روی اهمیت وجود فرش تاکید کنیم، کم گفته‌ایم. این فرش‌ها ورای جنبه‌ی تزیینی از جنبه‌های دیگر هم بسیار مهمند. 

    فرش حمام هم رطوبت اضافی را جذب می‌کند و هم از لیزخوردن شما جلوگیری می‌کند. اگر هنوز فرش حمامتان را نخریدید، دست دست نکنید! بجنبید و بروید یک فرش مناسب حمام برای خودتان بخرید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد