مجله تک فرش

تکنیک های شستشوی تابلو فرش در منزل

تابلو فرش قطعه های کوچکی از فرش است که از آن به عنوان یک وسیله ی تزئینی و زینتی به دیوار استفاده می کنند. تابلو فرش به عنوان بخشی از دکورِ اتاق پذیرایی، اتاق خواب یا محل اداری به دیوار آویخته می شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تکنیک های شستشوی تابلو فرش در منزل
  • تابلو فرش قطعه های کوچکی از فرش است  که از آن به عنوان یک وسیله ی تزئینی و زینتی به دیوار استفاده می کنند. تابلو فرش به عنوان بخشی از دکورِ اتاق پذیرایی، اتاق خواب یا محل اداری به دیوار آویخته می شود.

    تابلو فرش ها در نوع کلاسیک و مدرن بخشی از دکوراسیون داخلی محسوب می شود. طرح و نقشه های تابلو فرش کاملاً متفاوت  با طرح و نقشه های فرش های است که روی زمین پهن می شود. تابلو فرش ها اغلب از ابریشم بافته می شوند، اما از پشم و الیاف های دیگری هم می توان در بافت آن استفاده کرد. اکثر تابلو فرش ها قبل از فروش و استفاده قاب می شوند تا جلوه ی آن روی دیوار چند برابر زیباتر و تمیزتر به چشم آید.

    طریقه و روش بافت تابلو فرش ها دقیقاً مانند روشی است که در گذشته برای بافت فرش به کار می بردند. اما تفاوتشان ممکن است در نقش و نگارهایشان باشد و رنگ هایی که در آن به کار برده می شود. امروزه از طرح و نقش های رنگی تر و شاداب تری استفاده می کنند.تابلو فرش ها را می توان مانند دیگر تابلو های نقاشی  و تابلوهای هنری، آنها را قاب کرد و از آنها به عنوان یک وسیله ی زینتی و مجلل استفاده کرد.

    همانطور که فرش های دیگر بصورت دستبافت و ماشینی موجود است، تابلو فرش ها هم به دو صورت ماشینی و دستبافت بافته می شوند و یکی از کالاهای محبوب و مورد علاقه ی ایرانیان محسوب می شود. نقش و طرح های تابلو فرش ها بسیار متنوع هستند. آنها را می توان در طرح و نقش های چهره های افراد  مشهور و معروف تاریخ دنیا، گل و چیزهایی مربوط به طبیعت، آیات و احادیث قرآن و حیوانات و … تولید کرد.

    طرح و نقشه ها متنوع هستند و هر فردی باتوجه به سلیقه اش می تواند آنها را در سایز دلخواهش تهیه کند.

    اگر شما قصد دارید تابلو فرش خود را بشورید و نگران تمیز کردن آن هستید، اصلاٌ نگران این موضوع نباشید. این راه روش های ما را دنبال کنید تا با خیال راحت تابلو فرش های خود را بشورید و تمیز کنید. ممکن است برخی از شماها نگران ایجاد  تغییر رنگ  در تابلو فرش و تغییر حالت آن باشید. این کار برای بار اول ممکن است زیاد آسان به نظر نرسد اما امکان پذیر است. دقت کنید با رعایت کردن روش هایی که ما پیشنهاد می کنیم هیچگونه مشکلی برای تابلو فرش شما  پیش نمی آید، پس با خیال راحت این کار را در منزل انجام دهید.

    تکنیک های شستشوی تابلو فرش در منزل

    نکات شستن تابلو فرش در منزل :

    • ابتدا اگر تابلو فرش قاب دارد، قاب را از فرش جدا کنید، سپس فرش را بر روی زمین پهن کنید و روی آن جارو بکشید تا گرد و غبارهایش کامل از بین برود.
    • برای شستشوی آن به محلول های شوینده نیاز دارید. دقت حاصل فرمایید قبل از اینکه تمام فرش را بشورید بهتر است کمی از مایع شوینده را قسمت کناری فرش تست کنید. اگر رنگ الیاف فرش تغییر نکرد و رنگ پس نداد، برای تمام فرش استفاده کنید.
    • مایع فرش را با آب مخلوط کنید و سپس با اسکاچ یا برس فرش روی فرش بکشید تا فرش کامل تمیز شود. دقت کنید که این کار را به آرامی انجام دهید تا الیاف فرش از بین نرود.
    • پس از انجام مراحل بالایی، فرش را با آب سرد شستشو دهید.
    • برای خشک شدن رطوبت  تابلو فرش، اصلاً و به هیچ عنوان آن را زیر نور مستقیم آفتاب پهن نکنید چرا که تابلو فرش حالت خودش ر از دست می دهد.
    • این نکته را هم در نظر داشته باشید که تابلو فرش را از جایی آویزان نکنید.

    تابلو فرش ها نسبت به فرش زیاد در معرض کثیف شدن نیستند، پس لازم نیست آنها را زیاد بشورید؛ بنابراین بهتر است که شما هفته ای چندبار تابلو فرش خود را با استفاده از برس های مخصوص گردگیری کنید و آنها را جارو کنید تا این ذرات به عمق الیاف آن نفوذ نکند و بعدها شستن آن سخت شود. 

    برای خشک شدن آن بهتر است دو طرف تابلو فرش را پهن کنید تا دو طرف آن خشک شود. پس از خشک شدن آن، یکبار دیگر روی تابلو فرش را جارو بزنید و سپس دوباره آن را در قابش قرار دهید و دوباره از آن استفاده کنید. ما پیشنهاد می کنیم که قبل از شستن تابلو فرش خود، از قالیشویی هم راهنمایی های لازم را بگیرید.

    تکنیک های شستشوی تابلو فرش در منزل

    تقریباً ایرانیان اولین کسانی بودند که صنعت فرش را در دنیا توسعه دادند و فرش های ایرانی طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد.  پس از سال ها، کشورهایی مانند پاکستان، چین، هند، ترکیه و افغانستان شروع به تقلید ازنقشه های اصیل  فرش های ایرانی کردند.

    این فرش ها از لحاظ کیفیت با فرش های اصیل ایرانی اصلاً قابل قیاس نیستند و قطعاً همیشه و همه جا فرش های ایرانی در اکثر نقاط جهان از بهترین کیفیت برخوردار بوده اند. بنابراین با این تقلیدکاری ها و رقابتی که در عرصه ی صنعت فرش در بین این کشورها به وجود آمد، ایرانیان شروع به تولید  تابلو فرش های بسیار مجلل کردند.

    اگر پیشنهادی در زمینه ی نحوه ی نگهداری تابلو فرش دارید و یا تابه حال تجربه ی شستن تابلو فرش را داشته اید، لطفاٌ با ما به اشتراک بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد