مجله تک فرش

به این 11 مورد هنگام خرید فرش دقت کنید

فرش یکی از کالاهایی است که به عنوان یکی از اصیل ترین کالاهای ایرانی شناخته […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
به این 11 مورد هنگام خرید فرش دقت کنید
  • فرش یکی از کالاهایی است که به عنوان یکی از اصیل ترین کالاهای ایرانی شناخته شده و از قدیم الایام، در فرهنگ ایرانی ها، استفاده از این محصول، به عنوان یک کالای بسیار ارزشمند رواج داشته است. تا آن جا که هنر قالی بافی و فرشبافی، در ایران از گذشته های دور، به عنوان یکی از مشاغل اصلی مردم به حساب می آمده است. فرشها، در گذشته توسط قالی بافان و با دست بافته می شدند که کار بسیار سخت و زمان بری بود و برای بافتن یک فرش، ماه ها زمان لازم بود.

    اما امروزه، با گسترش تکنولوژی و پیشرفت در زمینه تولید تجهیزات و ابزارآلات قالی بافی و ماشین های فرشبافی، تولید فرش، بسیار راحت تر و سریع تر صورت می پذیرد. هرچند که ارزش فرشهای دستباف، بسیار بیشتر از فرشهای ماشینی بوده و این فرشها، دارای قیمت های بسیار بالاتری نسبت به فرشهای ماشینی می باشند، اما مدت زمان زیادی که برای تولید این فرشها، نیاز می باشد، باعث شده است که تولید این فرشها، در مقایسه با فرشهای ماشینی کم تر باشد

    در این مقاله، قصد داریم تا شما را با 11 مورد از مهم ترین مواردی که در رابطه با تولید این کالا مهم هستند و از اساسی ترین اصولی هستند که در هنگام تولید فرش، بایستی به آن ها توجه شود آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

    شانه و تراکم فرش ماشینی

    1. شانه و تراکم فرش

    شانه و تراکم فرش، یکی از مواردی است که باید موقع خرید فرش به آن دقت شود , از این جهت که هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر می شود ضخامت فرش کمتر میشود و در مقابل نقش فرش زیباتر و ریز بافت تر میشود. این مورد از این جهت مهم است که بعضی از افراد ضخامت فرش بسیار برایشان مهم است از این رو باید شانه و تراکم های پایین تر را انتخاب کنند


    مقاله : ضخامت فرش ماشینی و نقش آن در کیفیت فرش ماشینی را مطالعه کنید


    2. کیفیت

    از دیگر مواردی که در انتخاب یک فرش، به عنوان یک کالای خوب برای خرید، بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد، کیفیت فرش می باشد. اصولا کیفیت کالا، یکی از موارد مهم در هر نوع خریدی می باشد. طبیعی است که خریدار، به دنبال جنس با کیفیت می باشد که دوام بالایی داشته باشد و زود از بین نرود. بنابراین کیفیت فرش، همانند هر کالای دیگری، یک اصل بسیار مهم در خرید کالا می باشد که باید به آن توجه شود.


    3. ریشه

    از دیگر موارد مهم در تولید یک فرش، که باید به آن توجه نمود، ریشه آن می باشد. بافتن درست ریشه فرش، یکی از مواردی است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد زیرا در صورتی که در بافت ریشه، سهل انگاری صورت بگیرد، تولید این کالا، به نحو مطلوبی صورت نپذیرفته و در مدت زمان کوتاهی از بین می رود و کیفیت مناسبی نخواهد داشت. معمولا نخی که برای بافتن ریشه فرشها، مورد استفاده قرار می گیرد، آکریلیک می باشد.


    ضخامت فرش


    4. ضخامت

    ضخامت فرش، از دیگر موارد مهم در تولید فرش، و همچنین انتخاب فرش از طرف خریدار می باشد. به عنوان مثال، در مورد فرش 1200 شانه، تولید کارخانجات داخلی کشور از قبیل کاشان، مشهد، تبریز و …، ضخامتی در حدود 7 میلی متر دارند.شما باید با توجه به نیاز و نوع مصرف خود ضخامت مورد نظر خود را انتخاب کنید


    ضخامت فرش های ماشینی :

    500 شانه : 1 سانتمیتر

    700 شانه : 9 میلیمیتر

    1000 شانه : 8 میلیمتر

    1200 شانه : 7 میلیمتر

    1250 شانه : 6 میلیمتر

    1500 شانه : 5 میلیمتر


    5. وزن

    شاید تا به الان نمیدانستید ولی یکی از مواردی که باید هنگام خرید فرش به آن دقت کرد وزن فرش است , وزن فرش باید استاندارد لازم را داشته باشد و نیاد نسبت به شانه و تراکم خود وزن کمی داشته باشد


    بر اساس استاندارد باید فرش های :

    500 شانه در اندازه 12 متری : 45 کیلوگرم

    700 شانه در اندازه 12 متری : بین 40 تا 42 کیلیو گرم

    1000 شانه در اندازه 12 متری : 37 تا 39 کیلوگرم

    1200 شانه در اندازه 12 متری : 35 تا 37 کیلوگرم

    1500 شانه در اندازه 12 متری : 33 تا 35 کیلوگرم

    البته این اعداد تقریبی هستند و امکان دارد اختلافی یک کیلویی داشته باشد


    ولی دلیل اینکه باید به وزن فرش دقت کرد از این جهت است که اگر فرشی بیش ا اندازه سبک باشد 2 دلیل دارد 

    1 : فرش 100 درصد اکریلیک نیست و درصددار است ( یعنی در کنار نخ اکریلیک از سایر نخ ها هم استفاده شده مثلا پلی استر )

    2 : شانه و تراکم فرش واقعی نیست


    پرزدهی فرش


    6. پرز دهی

    فرشهای ماشینی معمولا پرز دهی دارند و هرچه این میزان از پرزدهی کم تر باشد، فرش مناسب تر و دارای کیفیت بالاتری نیز خواهد بود. فرشهای ماشینی خوب با کیفیت بالا، معمولا از یک تا سه هفته پرزدهی دارند و پس از آن پرزدهی کاملا از بین می رود. فرشهایی که رنگ تیره تر دارند، نسبت به آن هایی که رنگ روشن دارند، پرزدهی بالاتری دارند و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا پرز دهی آن ها به اتمام برسد.


    7. شستشو

    انواع فرشهای ماشینی، قابل شستشو با انواع مواد شوینده می باشند. اما توصیه کارشناسان این حرفه، بر این است که در شستشوی فرشها، از شامپو فرش استفاده شود. همچنین می توان آن ها را برای شستشو به قالی شویی های معتبر سپرد.


    8. نخ زیگزاگ

    از نخ های زیگزاگ، برای جلوگیری از کنده شدن و پاره شدن کناره های فرش، بهره گرفته می شود.


    9. تکنولوژی بافت

    انواع فرشها با تعداد شانه های مختلف را می توان با دستگاه های مختلف و تجهیزات و ماشین آلات فرشبافی مختلفی تولید نمود که از مهم ترین این تجهیزات و ماشین آلات، مثلا برای تولید فرشهای 1200 شانه نیز از آن استفاده می شود، دستگاه hcix2 می باشد پس توجه کنید که هرچه تکنولوژی بافت فرش بروزتر و جدیدتر باشد فرش با کیفیت تر خواهد بود


    10. تعداد رنگ

    در طراحی و تولید فرشها، از 8 رنگ استفاده می شود که ترکیب این رنگ ها، در فرشهای مختلف متفاوت است. ترکیب و کنار هم قرار گیری درست رنگ ها، امری است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در تولید فرشها، باید به نحوه ترکیب این رنگ ها، برای تولید فرشی زیبا بسیار توجه نمود. زیرا زیبایی فرش، یکی از مواردی است که در فروش فرش، بسیار حائز اهمیت بوده و لذا ترکیب درست رنگ ها، برای زیبایی بخشیدن به فرش تولیدی، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.


    11. پشت فرش

    از دیگر موارد مهمی که باید در هنگام خرید فرش، به آن توجه نمود، و تولید کنندگان فرش ماشینی، برای افزایش فروش فرشهای خود، بایستی به آن توجه نمایند، پشت فرش است. نخ های تار و پودی که با استحکام بالایی در هم تنیده می شوند پشت فرش را می سازند که هرچه این تار و پود، با استحکام و دقت بالاتری در هم تنیده شوند، میزان کیفیت بالاتری را برای فرش رقم خواهند زد.


    کلام آخر
    در این مقاله سعی شد تا شما را با 11 مورد از مهم ترین مواردی که در انتخاب یک فرش مناسب، دارای اهمیت می باشد، آشنا کنیم و در مورد هریک از این 11 مورد به اختصار، توضیحاتی را ارائه دهیم. امید است مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.


    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد