مجله تک فرش

انتخاب صحیح فرش متناسب با دکور خانه

خب شما تصمیم به خرید یک فرش جدید گرفته‌اید. مبارک است! اما فرش‌ها در طرح‌ها […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
انتخاب صحیح فرش متناسب با دکور خانه
  • خب شما تصمیم به خرید یک فرش جدید گرفته‌اید. مبارک است! اما فرش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجودند. در این حالت چطور فرشی متناسب با سبک و دکوراسیون خانه خود انتخاب می‌کنید؟

    چگونه فرشی متناسب با دکوراسیون خانه‌ام انتخاب کنم؟

    احتمالا در نگاه اول فقط به نوع و اندازه اتاقی که می‌خواهید فرش را در آن قرار بدهید توجه می‌کنید. اما برای انتخاب فرش مناسب عوامل دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

    مواد

    فرش پنبه‌ای برای ماه‌های گرم‌تر سال مانند تابستان ایده آل است. پشم اما ماندگاری طولانی و لمس نرمتری دارد. بسیاری از مردم مواد طبیعی را ترجیح می‌دهند، اما مواد مصنوعی کاربردی‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند. 

    مواد مقاوم در برابر لکه مانند پلی پروپیلن می‌تواند انتخاب خوبی برای مناطق خاصی از خانه مانند آشپزخانه باشد. به ویژه اگر بچه کوچک یا حیوان خانگی دارید، هنگام انتخاب فرش به این نکته توجه کنید.

    رنگ

    رنگ یکی دیگر ازنکات کلیدی انتخاب فرش است. به رنگ‌های موجود در فضا فکر کنید. لزوماً لازم نیست رنگ‌های محیطی با رنگ‌های بکار رفته در فرش مطابقت داشته باشند، اما باید مکمل یکدیگر باشند. 

    فرش مناسب باید بین اجزای مختلف دکوراسیون تناسب ایجاد کند. انتخاب رنگ مناسب به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

    بافت

    هنگام انتخاب فرش به بافت آن توجه کنید. فرشی با پوست و خز مانند پوست گوسفند یا پوست گوزن شمالی، که اغلب در دکوراسیون اسکاندیناوی یافت می‌شوند، به ایجاد یک فضای راحت کمک می‌کند.

    اگر طعم و مزه شما در فضای داخلی بیشتر به تجمل و انحطاط متمایل است، چیزی را انتخاب کنید که جلوه ای درخشان داشته باشد. فرش ترکیبی ابریشمی به اتاق خواب یا اتاق نشیمن زیبا جلوه می دهد.

    الگو

    فرش به فضا طرح و نقش می‌دهد. فرش‌ها در طرح‌هایی مانند طرح گل، هندسی و الگوهای انتزاع در بازار موجود هستند.

    انتخاب طرح مناسب می‌تواند در سبک دکور خانه‌تان تأثیر بگذارد.

    در اینجا 5 فرش مختلف برای 5 سبک داخلی مختلف معرفی کردیم.

    انتخاب صحیح فرش متناسب با دکور خانه

    جذابیت زندگی روستایی

    برای یک ظاهر روستیک یا روستایی، از الیاف طبیعی مانند سیزال، کنف، جوت یا سیوید استفاده کنید. سیزال‌ها بسیار کاربردی و سازگار با محیط زیست هستند و همچنین بافتی محکم و سخت دارند. بنابراین برای مناطقی مانند پله و راهرو انتخابی عالی هستند.

    زندگی شهری

    این دیوار بزرگ آجری سفید و کف بتنی، حس فضای شهری را دارد. در کنار مبل و صندلی چوبی، فرشی 100٪ پشمی اضافه کنید تا این فضای سرد و سخت را تلطیف کند.

    انتخاب صحیح فرش متناسب با دکور خانه

    تلفیق کلاسیک و مدرنیته

    من عاشق طراحی‌های مدرن هستم، اما باور دارم خوب است که حداقل یک عنصر کلاسیک را به فضا اضافه کنید تا به دکوراسیون جلوه بدهد. ترکیب یک فرش و آینه عتیقه در این فضای داخلی بسیار مدرن جلوه‌ای تازه به این محیط می‌بخشد. تلفیق سبک کلاسیک و مدرن همیشه باعث ایجاد فضایی جذاب‌تر می‌شود.

    انتخاب صحیح فرش متناسب با دکور خانه

    خانه‌های رنگارنگ شهری

    یک اتاق نشیمن زیبا با افزودن فرشی پر نقش و نگار و رنگی واقعاً جان می‌گیرد و زنده می‌شود. رنگ‌های فرش منعکس کننده رنگ‌هایی است که در دکوراسیون وجود دارد و بر آن‌ها تأکید می کند. همچنین باعث به هم پیوستگی دکوراسیون می‌شود.

    انتخاب صحیح فرش متناسب با دکور خانه

    صنعتگر جهانی

    در این فرش دستبافت هندی، الگوهای فرش‌های پشمی و پنبه‌ای مراکشی تداعی می شود. منگوله های دست ساز در طرح به آن حس آرامش بخشیدند و آن را برای قرار دادن در یک فضای داخلی مدرن مناسب کرده است. فرش می‌تواند مکمل دکوراسیون منزل باشد. 

    امیدواریم که این مطلب الهام بخش شما باشد. ما دوست داریم بدانیم کدام سبک را برای خانه خود انتخاب می‌کنید. پس حتما در بخش کامنت‌ها سبک انتخابیتان را بنویسید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد