مجله تک فرش

بهترین نخ در فرش ماشینی کدام است؟

راستش را بخواهید وقتی از ما سوال می‌کنند بهترین نخ فرش ماشینی چیه یاد ضرب […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
بهترین-نخ-فرش-ماشینی-
  • راستش را بخواهید وقتی از ما سوال می‌کنند بهترین نخ فرش ماشینی چیه یاد ضرب المثل قدیمی چغندر به هرات زیره به کرمون میوفتیم که میگه هرچیزی به جای خودش, برای نخ فرش ماشینی هم همینطور که هر نوع نخی برای یک نوع فرشی خوبه و نمیشه گفت کلا بهترین نوع نخ فرش ماشینی چیه؟! در واقع باید ببینیم از فرشی که می‌خوایم بخریم، قراره کجا و چجوری استفاده کنیم تا در نهایت بهترین نوع بافت و نخ قالی را انتخاب کنیم.

    خب پس قراره توی این مقاله در مورد انواع نخ های فرش ماشینی، ویژگی هاشون و مزایا و معایب هر کدوم صحبت کنیم تا بتونید بهترین انتخاب را موقع خرید فرش داشته باشید. مثلا شاید دوست داشته باشید بدونید فرق فرش نخ با پلاستیک چیه؟ یا فرش تمام نخ با فرش نخ پنبه چه فرقی داره؟ لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید نخ تار فرش چیست و انواع مختلف آن کدامند؟

    یک قدم بریم عقب ! کلا فرش از چی ساخته میشه ؟

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و-جزای-تشکیل-دهنده-فرش-ماشینی

    خب، بیاید قبل از این در مورد انواع نخ قالی صحبت کنیم اول در مورد این صحبت کنیم که هر فرش ماشینی از چی ساخته می‌شه؟ و به زبان ساده تر اجزای تشکیل دهنده یک فرش ماشینی چیه؟!

    اجزای اصلی تشکیل دهنده یک فرش ماشینی نخ خاب، نخ تار، و نخ پود می‌باشد. «لایه سطحی فرش» یا «لایه خاب» از تعداد بسیار زیادی «نخ خاب» که به صورت موازی با یکدیگر (عمود بر لایه زمینه) قرار گرفته اند، تشکیل شده است. در ایران، به تقلید از فرش دستباف، به هریک از نخهای خاب یک «گره» نیز می‌گویند.

    بسته به ارتفاع نخهای خاب یا ضخامت فرش، ۷۰ تا ۸۵ درصد از وزن یک فرش به خاب آن اختصاص دارد. این لایه، نه تنها تعیین کننده نقش، رنگ و طرح فرش است، بلکه نشان دهنده خواص فیزیکی و مکانیکی اصلی فرش مانند راحتی هنگام نشستن و راه رفتن روی فرش، دوام ضخامت فرش در طول زمان، بازگشت پذیری خاب، مقاومت در مقابل نور خورشید، میزان عایق حرارتی فرش و… نیز می‌باشد.

    به عبارت دیگر، لایه خاب فرش نقش اساسی در ویژگی های هنری، فنی، عملکردی و حتی تجاری فرش ایفا می‌کند که در بخش های بعد، به طور مفصل به آن پرداخته می‌شود.

    حتما بخوانید : ساختار فرش ماشینی و اجزای تشکیل دهنده آن

    «لایه زمینه» پارچه ای ضخیم با ساختار تاری۔ پودی است که از درهم رفتن نخهای تار (چله) و پود به وجود می آید. ظاهر این لایه بسیار شبیه پارچه های ضخیم برزنتی است و به همین دلیل در بسیاری از کارخانجات فرش ماشینی به آن «برزنت فرش» گفته می‌شود.

    انواع نخ فرش ماشینی + مزایا و معایب هرکدام

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و-انواع-آن

    خب، خوش آمدید به جذاب‌ترین بخش مقاله، از این جا به بعد قراره در مورد انواع نخ های موجود در بازار و فرش های ایران، مزایا و معایب هرکدام صحبت کنیم تا بدانیم بهترین نخ فرش ماشینی کدام است و بتوانیم بهترین انتخاب را موقع خرید فرش ماشینی داشته باشیم.

    در حال حاظر در کشور ایران برای بافت فرش ماشینی از انواع نخ اکریلیک، نخ پلی استر، نخ بی سی اف، نخ ورجین و نخ پلی پروپیلن استفاده می‌شود که در ادامه در مورد هر کدام از این نخ ها صحبت خواهیم کرد.

    نخ اکریلیک

    اکریلیک، این نخ محبوب از معروف ترین نخ های صنعت نساجی ایرانه. اکریلیک نوعی الیاف مصنوعی هستند که از پلیمری به نام “پلی اکریلو نیتریل” با میانگین مولکولی در حدود ۱۹۰۰ مونومر واحد ساخته شده است. از این نخ علاوه بر فرش در صنعت پوشاک نیز استفاده می‌شود. الیاف اکریلیک از مهم ترین و پرمصرف ترین الیاف مصنوعی به شمار می رود. الیاف اکریلیک از نظر خواص و موارد استفاده با وزن مخصوص کم، جایگزین پشم است. اکریلیک ها به سه صورت رنگی و اکرو و خام تولید می‌شوند. یعنی نخ ها با رنگهای مختلف تولید میگردند یا اینکه به صورت اکرو و یا زرد اهویی یا کتان شسته نشده تولید می شوند.

    نخ بایر المان چیست

    حالا که می‌دانید کاموا اکریلیک چیست و فرش‌های بافته شده با آن چه ویژگی‌هایی دارند، شاید بخواهید در این باره که نخ بایر المان چیست نیز مطالبی بدانید؛ در واقع نخ اکریلیک ترکیه و نخ بایر آلمان به نوعی همان نخ اکریلیک ساده هستند که تفاوت‌های جزعی با آن دارند‌. فرش‌های بافته شده با نخ بایر آلمان، دوام و عمر بالایی دارند. همچنین مقاومت آن‌ها در برابر شست و شو و نور خورشید کمی بیشتر است. در واقع به آن‌‌ها فرش نخی نیز می‌گویند. چون در برابر حرارت غیرمستقیم نسبت به سایر فرش‌ها کمی مقاوم تر هستند و این‌گونه است که فرق فرش پلاستیک با نخ مشخص می‌شود.

    مزایای نخ اکریلیک:

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و-نخ-اکریلیک

    • اکریلیک نسبت به بید و روغن و مواد چرب ،همچنین مواد شیمیایی مقاوم می‌باشد.
    • نخ اکریلیک بسیار بادوام است و فرش های بافته شده با این نخ ماندگاری بالایی دارند.
    • نخ اکریلیک به لحاظ ثبات نوری، شست و شو و سایش بسیار مقاوم است.
    • بافت نرم تری را نتیجه می‌دهد.
    • مقاومت در برابر آبرفتگی.
    • دیرتر کثیف شدن و از طرفی زودتر تمیز شدن الیاف در شستشو.
    • نرمی، گرمی و سبکی.
    • پفکی و حجیم بودن.

    معایب نخ اکریلیک:

    • اشتغال پذیر است.
    • در هفته های اول استفاده پرزدهی دیده شده است.
    • برای ریسندگی الیاف اکریلیک از موارد شیمیایی استفاده می‌شود.
    • در بعضی از افراد ایجاد حساسیت های پوستی و خارش دیده شده است.
    • در منازلی که افراد سالمند و افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند استفاده از این فرش توصیه نمی‌شود.
    • یکی دیگر از معایب فرش های اکریلیک، عدم تجزیه پذیری این نوع از الیاف است که باعث آسیب به محیط زیست می‌شود.

    تفاوت نخ اکریلیک با ورجین

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و-تفاوت نخ اکریلیک با ورجین

    • قطعا تعریف و تمجید‌های زیادی از نخ اکریلیک شنیده اید ولی واقعیت این است که معایب آن هم باید در نظر گرفته شوند. در کنار نخ اکرولیک، معمولا اسم نخ ورجین هم زیاد شنیده می‌شود. تفاوت نخ اکریلیک با ورجین این است که اگر چه هردو جزو پرکاربردترین الیاف در صنعت تولید فرش هستند ولی نخ ورجین هزینه‌های تولید فرش را کاهش داده و مقرون به صرفه‌تر است.
    • پیشنهاد ما به شما اینه که اولا اگر داخل منزلتون افراد سالمند دارید و یا فردی هست که مشکل تنفسی داره، به هیچ عنوان به سمت فرش اکریلیک نرید. چون موارد شیمیایی که درون اون به کار رفته میتونه برای این افراد مضر باشه. در مقابل می‌تونید از نخ ورجین استفاده کنید که پرزدهی کمتری داره و برای جلوگیری از حساسیت و آلرژی‌ها مناسب‌تره.
    • مورد بعدی که باید بهش دقت کنید اینه که اگر قراره فرش اکریلیکتون را جایی پهن کنید که زیاد در معرض نور مستقیم آفتاب هست یک تجدید نظر بکنید. چون الیاف اکریلیک رابطه خوبی را نور آفتاب ندارند و ممکنه بهش آسیب برسونه. البته در رابطه با فرش‌های ورجین هم این مسئله صدق میکنه.
    • در رابطه با دوام و ماندگاری فرش نیز باید بگوییم که می‌توانید با خیال راحت فرش‌های اکریلیک را بشویید. حتی به لحاظ نرمی و لطفات هم جنس آن‌ها عالیه و و نما و ظاهر خوبی هم دارن. فرش‌های بافته شده با نخ ورجین هم از صنایع پتروشیمی ایرانی تهیه میشن و مرغوبیت و ماندگاری بالایی دارن.

    همچنین ببینید: قیمت فرش 9 متری ماشینی 700 شانه

    نخ پلی استر و نخ پلی اوژن چیست

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و-نخ-پلی-استر-و-نخ-پلی-اوژن

    فرش های ابریشم قم رو دیدید؟ چه زرق و برقی و چه نمای زیبایی دارند؟ همه ما دوست داریم یک تخته از این فرش‌های دستباف ابریشم قم رو توی خونمون داشته باشیم ولی با قیمت بسیار بالای این فرش ها چیکار کنیم؟ حتی خیلی‌ها میپرسن نخ ابریشم هفت رنگ از کجا بخرم تا خودم اقدام به بافت یک فرش خوش نقش و نگار کنم ولی خب این کار از عهده هرکسی برنمیاد.

    شاید خیلی از ماها نتونیم به خاطر قیمت بسیار بالای ابریشم قم این فرش ها رو خریداری کنیم. ولی می‌تونیم به جای اون، فرش ابریشم گونه یا پلی استر ماشینی خریداری کنیم که اکثر ویژگی های نوع دستبافتشو داره. فرش پلی استر همان ویژگی های زرق و برق دار، نما و ظاهری فوق العاده زیبا رو داره و میتونه جایگزین خوبی برای فرش ابریشم قم باشه.

    الیاف پلی استر همانند سایر الیاف مصنوعی به روش‌های صنعتی تولید و از نظر خواص نیز جایگزین مناسبی برای الیاف طبیعی مانند پنبه محسوب می‌شوند. الیاف پلی استر دارای خواص مهمی همچون استحکام بالا، برگشت پذیری و ثبات ابعادی مناسب، مقاومت سایشی، مقاومت در برابر نور خورشید و مواد مورد استفاده در خشک شویی از جمله سفید کننده‌ها هستند که به محصولات تهیه شده از این الیاف دوام بیشتری می‌بخشند.

    نخ پلی اوژن چیست

    شاید در کنار نام نخ پلی استر نام نخ پلی اوژن را نیز شنیده باشید و بخواهید بدانید که نخ پلی اوژن چیست؟ شاید فکر کنید بهترین نخ فرش ماشینی همین الیاف پلی استر هستند ولی حقیقت اینه که همه نخ‌ها مزایا و معایب خاص خودشونو دارن. در واقع از این نوع نخ برای اولین در بافت فرش‌های کلاریس استفاده شد. پلی اوژن مدل جدیدتر و با کیفیت تری از نخ پلی استر است که برخی معایب فرش‌های پلی استر را رفع نموده، برای مثال اگر به فرش‌های بافته شده با پلی استر، از زوایای مختلف نگاه کنید احتمالا رنگ ها را روشن و مات میبینید ولی در فرش‌های بافته شده با پلی اوژن این ایراد رفع شده است.

    مزایای نخ پلی استر:

    • فرش های بافته شده با نخ پلی استر دارای زرق و برق و رنگ و لعاب بسیار زیبایی است.
    • فرش های پلی استر به هیچ عنوان پرزدهی ندارند.
    • فرش پلی استر به هیچ عنوان رطوبت را جذب نمی‌کنند.
    • قابل شستشو هستند. ( اما زیاد نه )
    • مقاومت در برابر آبرفتگی.
    • دیرتر کثیف شدن و از طرفی زودتر تمیز شدن الیاف در شستشو.
    • نرمی، گرمی و سبکی.
    • پفکی و حجیم بودن.

    معایب نخ پلی استر :

    • پلی استر همانند اکریلیک قابل شستشو هستند اما نباید فرش های پلی استر را زیاد شست.
    • مقاوت کمی در برابر حرارت دارند.
    • بر خلاف الیاف اکریلیک نخ های پلی استر در برابر مواد الکی مقاوم نیستند.
    • فرش های بافته شده با نخ پلی استر نازک هستند.
    • پس از شستشوی زیاد فرش های پلی استر حالت اولیه خود را از دست خواهند داد.

    قصد خرید فرش پلی استر دارید ؟!

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و-خرید-فرش-پلی-استر

    اگر قصد دارید فرش ماشینی بخرید، و فرشی که پسندیدید پلی استر هست بهتره قبلش این متن را کامل تا انتها بخونی تا یه سری موارد برات روشن بشه. فرش پلی استر هم مثل فرش اکریلیک یه سری ویژگی های مثبت داره یه سری ویژگی های منفی. از ویژگی های مثبت این فرش ها همان طور که پیش تر گفتیم میشه به نما و ظاهرا بسیار زیبای این فرش‌ها در مقابل فرش های اکریلیک اشاره کرد. ولی در مقابل اگر بخوایم نکته ای منفی هم از این فرش ها بگیم اینه که زیاد قابل شستشو نیستند.

    در کل اگر خانواده ای پر رفت و آمد دارید، توی خانوادتون کوچویی دارید که باعث می‌شه زود به زود فرشتون کثیف بشه و مجبور باشید زود به زود فرشتون رو بشورید، یا از اون دسته از خانواده هایی هستید که سعی می‌کنید کالایی که خریداری می‌کنید چندین سال استفاده کنید فرش پلی استر رو بهتون پیشنهاد نمی‌کنیم. ولی در مقابل اگر فضایی دارید مثل اتاق خواب، یا زیر میز جلو مبلتون که پا خور و رفت و آمد کمتری داره و به زیباییش اهمیت زیادی میدید، فرش های پلی استر براتون بهترین گزینه هستند.

    نخ تنسل در فرش ماشینی و نخ ورتکس چیست

    نخ-تنسل-در-فرش-ماشینی-و-نخ-ورتکس-چیست

    تا اینجا با چند نمونه از انواع نخ قالی آشنا شدید و حالا می‌خواهیم در رابطه با نخ تنسل در فرش ماشینی صحبت کنیم و در ادامه به معرفی نخ ورتکس بپردازیم؛ شاید در نهایت بتونید نتیجه بگیرید که بهترین نخ فرش ماشینی کدومه؟ در تهیه و تولید نخ تنسل، از چوب درخت اکالیپتوس به روش نانو بهره برداری میشه و در نهایت الیافی ساخته می‌شه که حالت سلولزی داره و بسیار هم شبیه پنبه هست.

    از مهمترین ویژگی‌های نخ تنسل میشه به صاف بودن سطح آن اشاره کرد.  به همین خاطر فرش‌هایی که با نخ تنسل بافته می‌شن، نرمی و درخشندگی بسیار بالایی دارن. از دیگر نکات فرش‌های بافته شده با نخ تنسل، قابلیت رنگرزی بهتر آن است. رنگ و لعاب فرش‌های بافته شده با نخ تنسل، حتی در مقایسه با فرش ماشینی نخ پنبه نیز بیشتر است و وقتی نخ تنسل برای رنگرزی در حمام رنگ قرار می‌گیرد، نسبت به فرش نخ پنبه رنگ بیشتری جذب کرده و پررنگ و درخشان‌تر دیده می‌شود.

    در واقع می‌توان نتیجه گرفت که ترکیبات شیمیایی به کار رفته در تولید فرش‌هایی با الیاف تنسل، کمتر است. حالا می‌خواهیم بدانیم که نخ ورتکس چیست و فرش‌های بافته شده با این الیاف چه ویژگی‌هایی دارند؟ ساختار نخ ورتکس مثل دیگر نخ‌های به کار رفته در صنعت فرش‌بافی منفصل است یعنی انتهای آزاد دارند.

    از ویژگی‌های نخ ورتکس می‌توان به دو جزئی بودن آن اشاره کرد یعنی به سادگی می‌توان تاب رشته‌های نخ را از یکدیگر جدا کرد. نخ ورتکس ساختاری منسجم دارد که بافت فرش با آن، به دلیل استحکام و ماندگاری بالایی که به فرش بخشیده می‌شود بسیار ارزشمند است. از طرفی فرش‌هایی با الیاف ورتکس حداقل‌ترین حالت پرزدهی را داشته و به همین دلایل از قیمت و ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند.

    نخ بی سی اف

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و-ویژگی-نخ-بی-سی-اف

    فرش های فانتزی رو دیدید؟ اون فرش های 3 بعدی خوشکل که وقتی میبینید حس خوبی بهتون میده ؟ فرش هایی که وقتی دست میکشیم روی سطحشون حالت پفکی مانند دارند و دونه های زبرشون رو میشه حس کرد؟ این فرش ها اکثرا با الیاف بی سی اف تولید می‌شوند.

    نخ های بی سی اف خاصیت حجیم بودن دارند و جز نخ های نازک نیستند. به همین دلیل علاوه بر صنعت فرش ماشینی برای سایر موارد مثل نخ کاموا، روفرشی، خامه قالی، کفپوش، رومبلی و منسوجات دیگر که به نخهای با حجم زیاد و ضریب پوشانندگی بالا احتیاج داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    تولید این نخ ها با استفاده از سیستم ذوب ریسی چیپس پلی پروپیلن انجام می‌شود. با ذوب شدن این پلیمر در اکسترودر و عبور جریان مواد از رشته سازها، رشته های ایجاد شده تحت کشش گرم قرار گرفته و سپس بر روی بوبین پیچیده خواهند شد. استفاده از الیاف بی سی اف به دلیل ویژگی های خوبی که دارد و قیمت بسیار پایین آن روز به روز در کارخانجات ایران و دنیا در حال افزایش است. با این حال این نوع نخ ها هم علاوه بر ویژگی های خوبی که دارند، دارای معایبی نیز می‌باشند که اگر تا انتهای این متن با ما همراه باشید کامل در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

    مزایای نخ بی سی اف:

    • فرش های بافته شده با نخ PCF قیمت پایینی دارند.
    • اگر ضخامت فرش برای شما مهم هست، فرش های بی سی اف ضخامت مناسبی دارند.
    • فرش های بی سی اف پرزدهی بسیار کمی دارند.
    • برای خرید فرش های فانتزی انتخاب مناسبی هستند.
    • قابل شستشو اما زیاد نه.

    معایب نخ بی سی اف:

    • مقاوت زیادی در برابر شستشو ندارند.
    • اگر ضخامت فرش برای شما مهم هست, فرش های بی سی اف ضخامت مناسبی دارند.
    • فرش های بی سی اف پرزدهی بسیار کمی دارند.
    • برای خرید فرش های فانتزی انتخاب مناسبی هستند.
    • قابل شستشو اما زیاد نه.

    بهترین نخ برای فرش اتاق کودک چیست ؟

    انتخاب بهترین نخ و الیاف برای انتخاب فرش اتاق کودک مناسب برای شما حیاتی است. مواد استفاده شده دوام و نرمی آن را تعیین می کند، بنابراین هنگام انتخاب بهترین متریال برای اتاق کودک ، ممکن است بخواهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

    1 : عملکرد و راحتی برای بازی روی زمین.

    2 : مقاوم در برابر لکه یا به راحتی قابل تمیز کردن بعد از مهمانی های چای، میهمانی های بعدازظهر، داشتن دوستان بعد از مدرسه، و سایر فعالیت هایی که فرش را در برابر ساییدگی آسیب پذیر می کند.

    3 : ضد حساسیت، یعنی فرشی که مانند فرش های ماشینی ما ریزش نمی کند.

    در اینجا بهترین گزینه های الیاف شما برای فرش اتاق کودک آمده است:

    پلی استر – پلی استر یک انتخاب خوب برای فرش کودک است زیرا در برابر لکه مقاوم است و برای فضاهایی که نور کافی خورشید را دریافت می کند و در آن جاهایی که اغلب ریخته ها و آشفتگی ها روی می دهد، عالی است.

    پنبه – فرش های پنبه ای ضد حساسیت هستند، به راحتی تمیز می شوند و غیر مصنوعی هستند.

    پشم – در حالی که پشم بادوام است، پتانسیل محو شدن رنگ و حتی ریزش دارد. در مناطق پر رفت و آمد مانند اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری بهتر است.

    فرش بی سی اف بخریم یا نخریم ؟!

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و-نخ-بی-سی-اف-چیست

    اگر شما هم جز اون خانواده‌هایی هستید که سعی می‌کنید زود به زود فرش آشپزخانه، فرش اتاق خواب یا فرش مدرن پهن شده زیر میز و مبل رو عوض کنید. شاید یک فرش بافته شده با نخ بی سی اف براتون بهترین گزینه باشه‌. فرش های بی سی اف به نسبت فرش های اکریلیک و پلی استر کیفیت پایین تری دارند و طول عمری معادل 2 الی 3 سال دارند. این فرش ها میتونن برای اون هایی که زود به زود قصد دارند فرش منزلشون رو عوض کنن، گزینه مناسبی باشن.

    ما توصیه می‌کنیم خیلی کم فرش های بافته شده با بی سی اف رو بشورید. چون مقاوت زیاد خوبی در برابر شستشو ندارند و خیلی زود حالت و فرم اولیه خودشون رو از دست می‌دهند. اگر فرش بی سی اف خریداری کردید یا قصد دارید خریداری کنید حتما به این مورد هم دقت کنید که این فرش ها مقاوتشون در برابر حرارت خیلی کمه. یعنی خیلی زود به حالت ذوب می‌رسن پس حواستون باشه که احتمالا این نوع هم، بهترین نخ فرش ماشینی نیست.

    از این به بعد کارتان راحت می‌شود

    بهترین-نخ-فرش-ماشینی-و- خرید-فرش

    یادتونه اول مقاله از مثال چغندر به هرات زیره به کرمون حرف زدیم و بهتون گفتیم که هر کدام از نخ ها در جای مناسب و مکان مناسب خودشون بهترین نخ فرش ماشینی هستند؟

    در این مقاله باهم در مورد انواع نخ ها خواندیم. ویژگی‌های هرکدام را مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم هر کدام از نخ ها یک سری ویژگی‌‌های خوب دارند، یک سری معایب هم دارند. ما باید بسته به نیازمان, مکانی که می‌خواهیم استفاده کنیم و بودجه ای که داریم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در واقع نمیشه گفت بهترین نخ فرش ماشینی کدام نوع از اون هاست چون هر کدام ویژگی‌های خاصشون خودشون رو دارند.

    راستی اگر شما هم در مورد هرکدام از فرش ها و نخ هایی که معرفی کردیم اطلاعاتی دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید و پایین همین مقاله برامون کامنت بزارید.

    فروشگاه اینترنتی تک فرش خرید فرش را برای هر صاحب خانه‌ای آسان‌تر کرده است. بدین صورت که اگر واجد برخی ازشرایط پرداخت آن باشید، می‌توانید فرش مورد نظر خود را با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه، تهیه کنید. فروش اقساطی یکی از مناسب‌ترین و آسان‌ترین روش‌هایی است که امروزه خرید را برای اغلب افراد میسر کرده است.

    ما در مجموعه‌ی تک فرش، جهت رفاه حال شما خریداران عزیز، خرید اقساطی فرش اعم از فرش مدرن، فرش آشپزخانه، فرش وینتج، فرش اتاق خواب و … را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم. برای مشاهده مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف انواع فرش ماشینی با بالاترین کیفیت و ابعاد متنوع می‌توانید همین حالا وارد سایت فروشگاهی تک فرش شوید و از ویترین کامل این فروشگاه دیدن فرمایید‌.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۹ رای
    1 دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد