مجله تک فرش

کناره های ایرانی و سه نکته که لازم است درمورد آنها بدانید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
کناره های ایرانی و سه نکته که لازم است درمورد آنها بدانید
  •  

    فرشهای ایرانی به شکل کناره در اندازه های مختلفی موجود هستند و علاوه بر همه کاره بودن به ارزش دکوراسیون داخلی شما اضافه می کنند.این کنار ها به دلیل اندازه ی کوچکترشان،می توانند در فضاهای کوچکتر قرار بگیرند و رنگ و شخصیت تازه ای به فضای مورد نظر شما ببخشند.

     

    1 : تمام کناره های ایرانی باریک نیستند

    اکثر مردم به اشتباه فکر می کنند که کناره های ایرانی بسیار باریک و بسیار طویل هستند.این تفکر غلط نیست اما همیشه هم اینطور نیست. بیشتر کناره ها معمولاً بین 70 تا 100 سانتیمتر عرض دارند اما در اندازه های وسیع تری و گسترده تر نیز وجود دارند.

    هرچه ابعاد کوچکتر باشد ، فرش همه کاره تر است زیرا می تواند در مکان های بیشتری در اطراف خانه جای بگیرد.

     

    کناره های ایرانی

     

    2 : فقط تعداد کمی از کناره های ایرانی در اندازه های باریک و کوچک تولید می شوند.

    در اینجا برخی از انواع شناخته تر شده ی کناره های ایرانی و ابعاد موجود آن ها را می توانید پیدا کنید:

    همدان ، ملایر و کاراجا سه ​​تولید کننده بزرگ کناره هستند و می توان آنها را در ابعاد متنوعی مشاهده کرد که در هر کجا از 70 سانتی متر تا حتی 18 متر هم موجود هستند.قیمت این کناره ها نیز بسیار مناسب است.

    در تبریزهم  برخی از مجلل ترین کناره ها تولید می شود. البته کمی گران هستند اما تعداد گره بالایی دارند و طرح های موجود در آنها بسیار پیچیده و خاص است. کناره های تبریز عموماً از 3 متر تا 4متر اندازه گیری شده اند.

     

    کناره های ایرانی

     

    بافنده های گبه، کناره هم تولید می کنند، اما این کناره ها بسیار کوتاه تر از انواع دیگر کناره هستند و تقریبا یک متر اندازه گیری شده اند.

    بیجار محکم ترین کناره ها را که برای محیط های پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند تولید می کند. این کناره ها ممکن است کمی بیشتر هزینه داشته باشند اما از کیفیت بالا و استحکام خوبی برخوردارند. کناره های بیجار معمولاً مانند کناره های تبریز در اندازه های 3 تا 4  متر قرار می گیرند.

    قشقایی کناره هایی با کیفیت تولید می کند که مورد توجه زیادی قرار گرفته اند اما میزان تولید بسیار پایین است و تنها تعداد کمی از بافندگان در این زمینه به بافندگی مشغول هستند. کناره های قشقایی تقریباً تا 3 متر اندازه گیری  شده اند.

     

    کناره های ایرانی

     

    3 : از کناره ها علاوه بر راه پله و راهرو ها می توان در مکان های دیگر هم استفاده کرد.

    تقریباً در هر اتاقی می توان از کناره های ایرانی کوچک استفاده کرد. آنها را می توان در هر دو طرف تخت،در انتهای کمد یا جلوی آن در اتاق خواب قرار داد.

    کناره های ایرانی همچنین می توانند به عنوان یک راه ورودی به طرف پله ها،جلوی شومینه،در کنار میز ناهار خوری یا در مقابل یک دست مبلمان کوچک قرار بگیرند.

    اگر یک حمام بزرگ دارید،یک کناره ی کوچک که مستقیماً در مقابل یک سینک دوتایی قرار گرفته است می تواند برای درخشان جلوه دادن اتاق شما به طرز شگفت آوری کمک کند.

    کناره هایی که گسترده تر و کوتاه تر هستند،آویز های دیواری دیدنی مناسبی را برای ورودی یا اتاق هایی با سقف بلندتر ایجاد می کنند.

    کناره های باریک و بلند وقتی در طول راه پله پهن می شوند ، تماشایی هستند.علاوه بر این ، جذابیت بیشتری را ایجاد می کنند و برای  کسانی که کفش یا جوراب نمی پوشند باعث نرمی و لطافت در زیر پایشان می شود.

    هنگام چیدمان کناره های ایرانی در خانه ، این موضوع مهمی است که از قرار دادن فرش های ضعیف و کوچک در ورودی و یا مناطقی که تردد زیادی در آن ها صورت می گیرد خودداری کنید. برای این قسمت ها کناره های بادوام و سنگین را انتخاب کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد