مجله تک فرش

چگونه مشکل رنگ پریدگی فرش را حل کنیم؟

اگر فرشی دارید که مشکل رنگ پریدگی دارد با این روش ها میتوانید مشکل را رفع کنید
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
رنگ پریدگی فرش و دو رنگی
  • وجود لکه‌های سفید یا رنگ پریده و نقاط محو شده روی فرش، به معنای این است که مشکل رنگ پریدگی فرش برای آن رخ داده است. تغییر رنگ فرش مثل لکه نیست که به فرش اضافه شده باشد تا بتوان آن را از روی فرش برداشت. با این وجود روش هایی برای حل این مشکل وجود دارند تا مجبور نشوید کل فرش خانه‌تان را تعویض کنید. شما می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه برایتان بازگو می‌کنیم، استفاده کنید تا به ترمیم رنگ فرش دستباف یا ماشینی خود پرداخته و سلامت مجدد آن را بازگردانید.

    رنگ کردن فرش و قسمت‌های رنگ پریده آن

    یکی از متداول ترین روش های رفع لکه های سفید روی سطح فرش، صرفاً رنگ آمیزی آن نقطه است. برای انجام این کار، ابتدا باید قسمت رنگ پریده شده را خنثی کنید تا به قسمت‌های دیگرِ سالمِ فرش سرایت نکند. دو روش برای این اقدام وجود دارد.

    1. درمان خانگی رنگ پریدگی فرش، روش اول:

    درمان خانگی رنگ پریدگی فرش، روش اول

    آیا میشه فرش رو رنگ کرد؟ این سوال یکی از پر سرچ‌ترین سوالاتی است که در ادامه پاسخ آن را برایتان شرح می‌دهیم. ولی اول به بررسی ۲روش خنثی کردن رنگ پریدگی فرش می‌پردازیم تا از پیشرفت این مشکل جلوگیری کنیم.

    لیست مواردی که نیاز دارید:

    • خنثی کننده ی OR
    • آب
    • کاسه
    • جاروبرقی
    • رنگ فرش

    اقداماتی که باید انجام دهید:

    • اگر می‌خواهید از یک راه حل خانگی برای خنثی کردن سفیدی یا رنگ پریدگی فرش استفاده کنید، مقداری جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و به آن آب اضافه کنید تا خمیر نرمی تشکیل شود.
    • خمیر را به طور نازک روی لکه سفید پهن کنید و آن را درون الیاف بمالید و بگذارید خشک شود.
    • پس خشک شدن، روی آن را جاروبرقی بکشید. انجام این کار باعث می‌شود تا از فرش شما در برابر آسیب های بیشتر محافظت شود و زمان کافی داشته باشید تا یا خودتان فرش را دوباره رنگ کنید و یا این کار را به یک متخصص بسپارید.
    • اگر جوش شیرین به طور کامل با جارو برقی از بین نرفت، آن قسمت را با یک پارچه مرطوب پاک کنید، سپس بگذارید دوباره خشک شود و دوباره جاروبرقی بکشید.

    برای رنگ کردن:

    • اگر می خواهید فرش را خودتان رنگ بزنید، احتمالا می‌توانید برای آن یک خنثی کننده مناسب پیدا کنید‌. رنگ مخصوص فرش و خنثی کننده رنگ فرش در برخی فروشگاه ها پیدا می‌شود. دقت داشته باشید که برای رنگامیزیفرشدستباف یا ماشینی حتما باید رنگی را انتخاب کنید که کاملا مشابه و مطابق با رنگ فرشتان باشد.
    • اگر موفق به این کار نشدید، کیت های تعمیر فرش که حاوی خنثی کننده هستند (مانند قلم های رنگی فرش Americolor) را به صورت آنلاین جستجو و تهیه کنید. برای خنثی کردن قسمت رنگ پریده شده و دوباره رنگ کردن آن، دستورالعمل های موجود در برچسب محصولات منتخب خود را حتما مطالعه کنید.
    • رنگ‌های فرش را می توان در برخی فروشگاه های عرضه کالا نیز خریداری کرد. ولی در مورد فرش هایی که دارای چندین رنگ و یا طرح های مختلف هستند، شاید بهتر باشد با یک فرد حرفه ای تماس بگیرید تا ابتدا به بررسی علت دو رنگ شدن فرش دستباف یا ماشینی شما بپردازد و سپس آن را رنگ کند.
    • شرکت ‌های معتبر مختلفی وجود دارند که خدمات رنگ كردن فرش ماشینی و رنگ كردن فرش دستباف را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهند. با تحقیق و جستجو در سایت ها می‌توانید آن ها را پیدا کنید، سپس اطلاعات و عکس رنگ پریدگی فرش خود را برایشان ارسال کنید. کافیست کلید واژه های “رنگ زدن فرش، رنگ گذاری فرش، رنگ برداری فرش و رنگ مخصوص فرش” را در سایت گوگل جستجو کنید تا به شرکت های مربوطه دسترسی پیدا کنید.

    2. درمان خانگی رنگ پریدگی فرش، روش دوم:

    درمان خانگی رنگ پریدگی فرش، روش دوم

    تعویض قسمت رنگ پریده فرش یک روش آسان برای برطرف کردن سفیدشدگی فرش و یا رنگ پریدگی آن است‌.با جایگزین کردن آن قسمت از فرش با قطعه ای دیگر می‌توان مشکل را حل کرد ولی به شرط آن که آن قسمت گستره نباشد. این کار آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید ترسناک یا پرهزینه نیست. در واقع،  بسیار آسان و کم هزینه نیز هست.

    لیست مواردی که نیاز دارید :

    • ابزاری برای بُرش فرش
    • تطبیق فرش
    • نوار چسب درزگیر مخصوص فرش (در اکثر فروشگاه های ابزار منزل موجود است).
    • شانه دندانه پهن

    اقداماتی که لازم است انجام دهید :

    • مساحت مورد نیاز برای قسمتی که می خواهید تعویض کنید را اندازه بگیرید و با ابزار برش فرش بخش آسیب دیده ی فرش را با دقت برش دهید.
    • با استفاده از اندازه گیری های دقیق‌، بقایای فرش خود را برش دهید تا قسمت جدید در آن جا بگیرد. (توجه: در صورت استفاده از ابزار برش اتوماتیک فرش، بخش ها به طور خودکار به همان اندازه لازم برش خورده و دیگر نیازی به اندازه‌گیری نیست)
    • نوار چسب مخصوص فرش را به قسمتی که برش زده اید بچسبانید.
    • قطعه جدید فرش را بر روی نوار بگذارید و محکم فشار دهید.
    • با استفاده از شانه دندانه پهن، به آرامی الیاف قطعه جدید را شانه بزنید تا با فرش مخلوط و یک دست شود.
    • به جای چسب می‌توانید از قسمت پشت فرش اقدام به دوختن وصله فرش نمایید. فقط سعی کنید این کار را با یک نخ همرنگ به انجام برسانید.
    • اما اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید که البته ما نیز آن را توصیه نمی‌کنیم، گزینه دیگر مراجعه به یک فروشگاه فرش و گرفتن چند نمونه از ضایعات شبیه فرش شما است. آن‌ها را به خانه بیاورید و مشخص کنید کدام یک جزو بهترین و سازگارترین قسمت‌ها برای وصله کردن به جای قسمت رنگ پریده است تا آن را جایگزین کنید.
    • با این حال پیشنهاد ما این است که این اقدامات را به شخصی بسپارید که در آن تخصص بیشتری دارد. (مانند یک رفوگر حرفه‌ای فرش) اما اگر می‌خواهید خودتان انجام دهید به موارد زیر توجه کنید.

    نکاتی که باید حتما در نظر داشته باشید :

    نکاتی در رابطه با رنگ پریدگی فرش

    • اگر ابزار اندازه گیری خوبی ندارید و از ابزار اتوماتیک برش فرش استفاده نمی‌کنید، سعی کنید یک لیوان یا ظرفی با ابعاد کافی را روی محل مورد نظر قرار دهید و با ابزار برش دور تا دور آن را برش بدهید، سپس از همان لیوان استفاده کنید تا قطعه جدید را برای جایگزینی برش دهید.
    • قبل از انجام این روش، بهتر است فرش خود را به صورت حرفه ای تمیز کنید. چون ممکن است قطعه ی جدیدی که می‌خواهید جایگزین کنید از فرش شما نو تر یا تمیز تر باشد. بنابراین با شستشوی آن می‌توانید به افزایش تطابق رنگی آن نواحی کمک نمایید. به خصوص اگر قسمت آسیب دیده در محل پرترددی بوده باشد.
    • دقت داشته باشید که رنگ دادن فرش دستباف یک اتفاق رایج است که هنگام شستن آن به وجود می‌آید. پس هنگام شست و شو از شوینده‌های مناسب استفاده کرده و پس از اتمام کار نیز از لوله کردن فرش بپرهیزید.
    • همیشه هنگام استفاده از ابزار برش فرش احتیاط کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی، بهتر است از دستکش کار استفاده کنید.
    • برای جلوگیری از رنگ پریدگی فرش خود، هرگز از تمیز کننده‌های حاوی سفید کننده(وایتکس) استفاده نکنید‌. استفاده از یک ماده شوینده غیر مناسب برای فرش می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ آن ناحیه و یا کمرنگ شدن طرح‌های موجود روی فرش شود.
    • اگرچه تغییر رنگ فرش ماشینی یا دستباف، ممکن است در اثر عوامل مختلفی اتفاق بیوفتد و گاهی رنگ آمیزی و ترمیم آن هم امکان پذیر است، اما اگر قسمت آسیب دیده ی فرش بیش از حد بزرگ باشد، ناچاراً باید به فکر تهیه یک فرش جدید و زیبا باشید‌. چون احتمالا بازسازی آن قسمت وسیع کار عاقلانه و به صرفه‌ای نمی‌باشد.

    آیا میشود فرش را رنگ کرد ؟

    امکان تغییر رنگ فرش ماشینی یا حتی دستباف به طور کامل وجود ندارد مگر آن که فرش شما ساده، بدون متن و تک رنگ باشد. اما در این صورت چگونه فرش را رنگ کنیم؟ در چنین شرایطی شما به ابزار مخصوص رنگرزی، رنگ مخصوص و مکانی برای آویختن فرش جهت خشک شدن نیاز خواهید داشت.

    البته توصیه می‌کنیم این کار را به قالیشویی‌های ارائه دهنده خدمات ترمیم، نوسازی و رنگرزی بسپارید. بدین ترتیب اگر رنگ فرش ساده شما دیگر با دکوراسیون جدید منزلتان مطابقت نداشته باشد، به راحتی می‌توانید رنگ مورد نظرتان را روی آن پیاده کنید.

    جمع بندی

    در این مقاله به مشکلات ناشی از رنگ پریدگی فرش اشاره نمودیم و گفتیم هنگام مشاهده هر نوع رنگ پریدگی، ابتدا باید با روش‌های گفته شده، اقدام به جلوگیری از افزایش این پدیده نموده و این روند را متوقف کنیم. همچنین اگر فرش شما در معرض رطوبت یا تابش نور خورشید قرار دارد، فوراً آن را جا به جا کنید. فرش‌های دستباف و ماشینی، هر دو قابلیت ترمیم دارند ولی برای انجام این عملیات حتما باید مهارت کافی داشته باشید.

    به خصوص در رابطه با فرش‌های دستباف که از ارزش بیشتری برخوردار هستند. در این شرایط حتما باید دوره‌های اموزش رنگ برداری فرش دستباف را گذرانده باشید وگرنه هرگونه اقدام غیر حرفه‌ای می‌تواند موجب افزایش آسیب‌ به فرشتان شود. اگر منبع معتبری برای یادگرفتن نحوه رفع و از بین بردن رنگ پریدگی فرش می‌شناسید، می‌توانید آن را در بخش “نظرات” با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

    اگر فرش شما قابل ترمیم نباشد به طور حتم باید اقدام به تعویض آن نمایید. در این خصوص بی شک باید از یک فروشگاه معتبر به خرید فرش بپردازید‌. اگر به دنبال خرید یک فرش مدرن ماشینی که کیفیت خوبی داشته باشد و قیمت آن نیز به صرفه باشد، می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به فروشگاه اینترنتی تک فرش مراجعه کنید. در سایت تک فرش انواع فرش‌های ماشینی مثل فرش آشپزخانه، فرش اتاق خواب، فرش کهنه نما، فرش کناره و… موجود می‌باشند. و همچنین شما عزیزان می‌توانید به، خرید اقساطی فرش دلخواهتان نیز بپردازید و پس از سفارش کالای مورد نظر آن را با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

    سوالات متداول

    در صورت رنگ پریدگی فرش و عدم تمایل به ترمیم آن، برای فروش فرش دستباف به کجا مراجعه کنیم؟

    بهترین راه فروش، استفاده از برنامه‌‌های آنلاین مناسب جهت درج آگهی فروش در شهر خودتان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد