مجله تک فرش

حقایقی در مورد فرش های مربعی و راهنمای خرید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
حقایقی در مورد فرش های مربعی و راهنمای خرید
  •  

    اگر فرش مستطیلی چاره ساز نیست، یک فرش مربعی مشکل شما را حل می کند. این فرش ها بهترین مکمل برای اتاق های مربعی شکل و فضاهایی باویژگی های معماری مکعبی است و هرجزییاتی که نیاز دارید در مورد این فرش ها بدانید را در اختیارتان می گذاریم.

     

    همه چیز درمورد فرش های مربعی

    یک قانون خوبی که باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام انتخاب بهترین شکل فرش برای فضای مورد نظرتان باید شکل اتاقتان را در نظر بگیرید. وقتی که سایز و شکل فرش شما صحیح باشد، کل فضا به هماهنگی آنی خوبی می رسد.

    از آنجایی که بسیاری از اتاقها مستطیلی شکل هستند، عاقلانه است که فرش های مستطیلی هم تولید شوند.اما برای اتاقهای مربعی شکل چه چاره ای باید اندیشید؟

    اگر اتاقی دارید که مربعی است، یک فرش مربعی را برای داشتن بهترین دکوراسیون در اتاقتان در نظر بگیرید و شاهد تاثیر فوق العاده ای که در نمای آن ایجاد می شود باشید.

     

    square-area-rugs

     

    هنگامی که  یک فرش مربعی را در نظر می گیرید

    آن را با یک میز مربعی ست کنیددر نتیجه فضایی دنج در اتاق مربعی شکل تان ایجاد کنید.و آن را در برابر کف راهرو و کفش کن محافظت کنید.همچنین فضایی خصوصی تر در کل ساختمان تعریف کرده اید.

     

    آیا در انتخاب بین فرش مربعی و دایره ای مردد هستید؟

    هردوی این فرش ها برای اتاق مربعی شما مناسب اند اما زمانهایی وجود دارد که کاملا مشخص می کند که کدامشان مناسب ترین انتخاب هستند.

    به عنوان مثال:
    برای ایجاد فضای گفتمان و خصوصی می توانید با استفاده از چند فرش کوچک مربعی شکل انتخاب بهتری نسبت به فرش دایره ای داشته باشید.

    فرش های دایره ای برای فضاهای کوچکتر بهتر اند. معمولا یک میز مربعی شکل با فرش مربعی شکل تطبیق پذیر تر است و فرش دایره ای نیز با میز دایره ای.
    آیا میز بیضی شکل دارید؟ به جای فرش دایره ای، فرش مستطیل شکل انتخاب کنید تا به فضا و نمای خوب و کاملی برسید.

    روش دیگری که می توانید انتخاب فرش خود را راحتتر کنید، در نظر گرفتن طرح هایی است که این فرش ها دارند. طرح های هندسی، راه راه، سرامیکی و مکعبی شکل با اتاقهای مربعی همخوانی بسیار بهتری دارند.

    طرح های منحنی و طبیعی مانند نقش های گل دار و لچک و ترنج بر فرش های دایره ای شکل نمای زیباتری دارند و البته رنگ های خنثی و سرد با هر شکل فرشی سازگار است.

     

    الیاف و روش های بافت فرش های مربعی

    پشم : پشم یکی از الیاف فوق العاده با کیفیت است که به منظور ایجاد نرمی و لطافت در بافت فرش به کار می رود. پشم در برابر گرد و غبار و لکه ها مقاوم است.

    مواد مصنوعی : الیاف مصنوعی که در فرش به کار می رود شامل پلی استر، پلی پروپیلن و  ویسکوز است. ویسکوز جزو الیافی است که بسیار مقاوم بوده و رنگ آن ثابت است و بسیار راحت و لطیف است.

    فرش های دو منظوره  : این فرش ها از الیاف مصنوعی بافته شده اند و در برابر نور خورشید، آب و هوا و گرد و غبار مقاوم هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری زیاد ندارند.فرش های پرزکوتاه. فرش های مربعی با این ویژگی مناسب ایجاد فضایی بهاری هستند.

     

    انواع طرح های فرش ها

    فرش های حاشیه دار : با طرح های حاشیه دار در لبه های فرش های مربعی، فضایی سرزنده و خنک به دست می آید.فرش های هندسی. فرش هایی که دارای نقوش هندسی مانند مربع، لوزی و غیره هستند برای هردو دکوراسیون سنتی و مدرن مناسب اند.

    فرش های مشکی و خاکستری : فرش های مربعی شکل در این توناژ رنگی تیره مناسب دکوراسیون امروزی و مدرن است.سایه رنگ های آبی در این فرش ها مثل شلوار لی می ماند که به هر لباسی می آید و آن ها را با هر دکوراسیونی می توان ست کرد.

     

     

    حقایقی در مورد فرش های مربعی و راهنمای خرید

     

    چیدمان با فرش های مربعی شکل

    این فرش ها بهترین روش برای بزرگتر جلوه کردن اتاق های کوچک و مربعی هستند. سابقا تنوع طرح و رنگ آنها را نمی توانستید به راحتی در همه جا بیابید.

    اما خوشبختانه امروزه طرح ها و رنگ های متفاوتی از این فرش ها در بازار موجود است و فقط کافیست که شما فرش مناسب فضای خود را انتخاب کنید و هیچ نگرانی برای مدل و طرح آن نداشته باشید.

     

    حقایقی در مورد فرش های مربعی و راهنمای خرید

     

    در چه جاهایی از فرش های مربعی استفاده کنیم؟

    کنج فضایی که برای خوردن صبحانه در نظر گرفته ایدزیر میز ناهارخوری مربع شکلهمراه با مبلمان و صندلی در اتاق پذیرایی مربعی شکلو در اتاق مربعی شکل کودک یا نوزاد

     

    یک راهنمای سریع برای انتخاب صحیح الیاف فرش های مربعی

    -یا فرش های کنار راهرو و کفش کن = الیاف مصنوعی ، الیاف دو منظوره
    -فرش اتاق پذیرایی = الیاف پشمی، جوت و یا مصنوعی
    -فرش آشپزخانه = الیاف دو منظورهفرش اداری = الیاف پشمی، جوت و یا مصنوعی
    -فرش اتاق کودک یا نوزاد = الیاف پشمی برای داشتن فضایی نرم و لطیف، الیاف دو منظوره برای دوام بیشتر

     

    حقایقی در مورد فرش های مربعی و راهنمای خرید

    روش هایی برای چیدمان مبلمان با فرش های مربعی شکل

    اگر میخواهید این فرش را زیر میز ناهار خوری پهن کنید، کل میز و صندلی ها باید کاملا روی فرش قرار بگیرند و از فرش بیرون نزنند.اگر می خواهید این فرش  را با مبلمان و صندلی ها چیدمان کنید، آن را حداقل زیر دو پایه ی جلویی مبلمان خود پهن کنید.

    اگر قصد دارید این  نوع فرش را در اتاق نوزاد یا کودک پهن کنید،آن را کاملا در مرکز اتاق قرار دهید و مبلمان را حتی الامکان بر فضای اتاق چیره نکنید مگر آنکه فرش شما به اندازه ی کافی بزرگ باشد که دیده شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد