مجله تک فرش

آنچه باید پیش از خرید فرش آشپزخانه بدانید

برای انتخاب و خرید فرش آشپزخانه باید به چند نکته اساسی دقت کرد که در این مطلب به آن اشاره کرده ایم
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
انتخاب فرش مناسب آشپزخانه
  • آشپزخانه یکی از قسمت‌های مهم و جالب تزئین خانه می‌باشد که می‌توانید با خرید یک فرش برای این قسمت، می‌توانید تغییر بزرگی در دکوراسیون خانه‌ی خود ایجاد کنید. یکی از بخش های جالب تزئین و دکوراسیون خانه به انتخاب رنگ مربوط می‌شود که می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، بین اجزای خانه هماهنگی ایجاد کنید و وسایل خانه‌را بایکدیگر ست کنید. 

    چه بخواهید دکوراسیون خانه‌ی خود را تغییر دهید یا برای بار اول دکوراسیون خانه‌ی خانه را طراحی کنید، یک فرش در اندازه‌ی مناسب برای آشپزخانه، می‌تواند در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار باشد و همانطور که گفتیم تغییر بزرگی ایجاد نماید. در ادامه به چند نکته که قبل از خرید فرش آشپزخانه باید به آنها توجه نمود، اشاره می کنیم.

    اندازه - که از اهمیت زیادی برخوردار است

    اولین چیزی که باید مشخص کنید، این است که فرش را کجا می خواهید پهن کنید.پس از آن باید ببینید فرش در چه اندازه‌ای در چه فضایی کاربردی تر است. با اندازه گیری درست و دقیق، این کار راحت‌تر می‌شود. این موضوع را قبلا هم گفته ایم، اما بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری درباره فرش، محل مورد نظر را اندازه گیری نماییم. به عنوان مثال اگر به دنبال یک قالیچه کوچک برای جلوی سینک هستید، اندازه استاندارد 2 × 3 برای این کار مناسب است.

    فرش آشپزخانه چه شکلی انتخاب کنیم؟

    همچنین می توانید با شکل فرش بازی کنید و فرش آشپزخانه را در شکلی متفاوت از سایر فرش‌های خانه انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به جای شکل های سنتی مستطیلی،  شکل های بیضی و یا دایره بزرگ را انتخاب کنید. 

    وقتی که شکل مورد نظر خود را انتخاب نمودید، حالا باید محل مورد نظر را اندازه گیری کنید، تا فرش خریداری شده به طور کامل آن را بپوشاند و بطور صحیح در آن جا قرار گیرد. اگر آشپزخانه شما به صورت یک راهروی باریک و کشیده طراحی شده است، می توانید از یک کناره رنگی برای پوشاندن آن استفاده کنید.

    فرش ماشینی طرح آشپزخانه مجموعه 2 سایز کد K0019 زمینه طوسی

    فرش آشپزخانه چه جنسی انتخاب کنیم؟

    بهترین الیاف برای فرش آشپزخانه، الیاف مصنوعی و یا فرش‌هایی ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی است. الیاف های مصنوعی مثل نایلون، پلی استر و پلی پروپیلن، الیاف های محکمی هستند که نگهداری از آن‌ها ساده می‌باشد. 

    همچنین می توانید برای آشپزخانه یک قالیچه‌ی کوچک تهیه کنید تا در صورت کثیف شدن آن را به راحتی در ماشین لباسشویی بیاندازید. فرش‌هایی که دارای پرزهای بلند هستند، انتخاب خوبی برای آشپزخانه نیستند، چرا که ذرات غذا داخل آن‌ها باقی مانده و به الیاف فرش آسیب می زنند. 

    از سویی، تمیز کردن فرش هایی که دارای پرز بلند هستند نیز مشکل تر است؛ بنابراین فرش‌هایی را برای این قسمت انتخاب کنید که پرز کوتاه‌تر است. علاوه بر این مواردی که گفتیم، به یاد داشته باشید که در این قسمت از خانه به دلیل تردد و رفت و آمد زیاد، فرش‌های دستباف اصلاَ مناسب نیست.

    رنگ فرش آشپزخانه

    اگر به تازگی آشپزخانه خود را تغییر دکوراسیون داده اید، انتخاب رنگ از اهمیت زیادی برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که رنگ مورد علاقه اتان را انتخاب کنید و همچنین رنگی که با طراحی و الگوی آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

    به طور کلی بهتر است از رنگ های روشن برای فرش آشپزخانه انتخاب نکنید چرا که به زودی کثیف شده و کهنه به نظر می رسد. اگر کل آشپزخانه شما دارای رنگ های روشن است، می توانید فرش‌هایی تهیه کنید که چند رنگ متفاوت در ان بکار رفته است و با سایر بخش های دکوراسیون شما هماهنگ باشند.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد