مجله تک فرش

چطور عمر فرش را طولانی کنیم ؟

در هر خانه، وسایلی وجود دارند که ارزشمند و مهم تلقی می‌شوند و نگهداری صحیح از آن‌ها برای افزایش طول عمر، حفظ زیبایی و سلامتشان اهمیت ویژه‌ای دارد. در دکوراسیون داخلی هر خانه، فرش جزو مهم‌ترین و جلوه بخش‌ترین عناصر محسوب می‌شود و به همین جهت لازم است که بدانیم چطور عمر فرش را طولانی کنیم و از چه روش‌هایی استفاده کنیم تا فرش ما سالم، زیبا و تمیز بماند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چطور-عمر-فرش-را-طولانی-کنیم-و-از-آن-محافظت-کنیم
  • در هر خانه، وسایلی وجود دارند که ارزشمند و مهم تلقی می‌شوند و نگهداری صحیح از آن‌ها برای افزایش طول عمر، حفظ زیبایی و سلامتشان اهمیت ویژه‌ای دارد. در دکوراسیون داخلی هر خانه، فرش جزو مهم‌ترین و جلوه بخش‌ترین عناصر محسوب می‌شود و به همین جهت لازم است که بدانیم چطور عمر فرش را طولانی کنیم و از چه روش‌هایی استفاده کنیم تا فرش ما سالم، زیبا و تمیز بماند.  با رعایت برخی نکات که قرار است در این مقاله از سایت فروشگاهی تک فرش به آن‌ها بپردازیم، شما عزیزان می‌توانید برای مدت طولانی تری فرش خود را نو نگه دارید و طول عمر آن را افزایش دهید.

    جاروکشی مرتب و صحیح

    استفاده از جاروبرقی برای تمیز نگاه داشتن فرش و افزایش طول عمر آن، روشی مقرون به صرفه و آسان است. اگر برایتان سوال است که چطور عمر فرش را طولانی کنیم باید بگوییم که استفاده از جارو برقی یکی از راه‌های سالم نگاه داشتن فرش است اما لازم است که حتما این کار را به صورت اصولی به انجام برسانید. 

    با جاروبرقی کشیدن، شما می‌توانید ۸۰ درصد از گرد و خاک موجود روی فرش را از روی آن پاک کنید ولی لازم نیست این کار به صورت روزانه انجام دهید. قسمت‌هایی از فرش که به طور روزانه مورد تردد قرار می‌گیرند باید ۲ بار در هفته جارو کشیده شوند و دیگر قسمت‌ها تنها یکبار در هفته نیاز به جارو کشی دارند.

    همچنین استفاده از یک جاروبرقی با کیفیتِ خوب و قدرت مکش بالا نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. بدین ترتیب گردوغبار، موی حیوانات خانگی و دیگر آلودگی های غیر قابل مشاهده به راحتی از روی فرش زدوده خواهند شد. 

    اگر برای خرید فرش به دنبال فروشگاهی معتبر می‌گردید تا بهترین فرش‌های نفیس ماشینی را با قیمتی مقرون به صرفه، بدون واسطه و با ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت، دریافت نمایید پیشنهاد ما به شما عزیزان بازدید از فروشگاه اینترنتی تک فرش می‌باشد.

    شستن فرش با وایتکس خوب است یا بد

    شستشوی صحیح فرش

    شست و شوی صحیح فرش نیز یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها در مواجهِ با سوال چطور عمر فرش را طولانی کنیم، است و به همین دلیل برای شستن فرش حتما باید مجموعه نکاتی را رعایت کنیم تا به سلامت و زیبایی فرش ما آسیبی وارد نشود. 

    بهترین روش برای شستن فرش‌ها، سپردن آن‌ها به یک قالیشویی معتبر و خوش سابقه است. قالیشویی‌هایی که از تجهیزات مدرن، شوینده‌های استاندارد و نیرو‌های متخصص استفاده می‌کنند قطعا نسبت به سلامت فرش شما، خود را مسئول دانسته و از هرگونه رفتاری که باعث آسیب رسیدن به آن شود، امتناع می‌نمایند.

    ولی اگر می‌خواهید خودتان اقدام به شستن فرش با روش‌های سنتی نمایید، در نظر داشته باشید که استفاده به اندازه از شوینده‌های مخصوص فرش و خشک کردن آن در فضایی مناسب، اهمییت زیادی دارد. 

    اگر چه شست و شوی صحیح فرش و رعایت نکات دیگر اهمییت زیادی داشته و برای آن که بدانیم چطور عمر فرش را طولانی کنیم دانستن و رعایت این نکات بسیار مهم است، اما خرید فرش از یک فروشگاه معتبر نیز، خود مسئله‌ای قابل توجه است. 

    با خرید بهترین فرش‌ها از فروشگاه اینترنتی تک فرش، شما عزیزان با خیالی آسوده می‌توانید محصولی با درجه کیفی فوق‌العاده را به دست آورده و در ازای آن مبلغی مقرون به صرفه تر از هرجای دیگر را پرداخت نمایید.

    نور خورشید

    استفاده از یک پرده مناسب برای جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید به فرش‌ها نیز یکی از روش‌های حیاتی در پاسخ به سوال چطور عمر فرش را طولانی کنیم و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری نماییم، می‌باشد. 

    اگر فرش شما به طور مکرر، در معرض نور خورشید قرار گیرد، به تدریج شاهد محو شدن رنگ‌ها و زیبایی آن خواهید بود که قطعا این موضوع برایتان مطلوب نیست. برای جلوگیری از رنگ پریدگی یا پوسیدن فرش‌ها نباید اجازه دهید نور خورشید به آن‌ها بتابد لذا توصیه می‌شود هنگام تابش نور خوشید قسمتی از فرش که در معرض آفتاب قرار دارد را با یک روکش محافظ بپوشاید یا از پرده‌هایی استفاده کنید که اجازه ندهند فرش شما دچار آفتاب سوختگی شود.

    همچنین با توجه به این نکته، روش‌های شست و شوی سنتی زیاد توصیه نمی‌شوند زیرا در صورت شستن فرش‌ها در خانه، احتمالا مجبور می‌شوید برای خشک کردن فرش، آن را جلوی نور خورشید پهن کنید و همین مسئله می‌تواند عمر فرش شما را کاهش دهد. 

    در صورتی که به دنبال خرید فرش‌های ماشینی نفیس، با کیفیت و دارای ظاهری خوش نقش و نگار هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سایت فروشگاهی تک فرش مراجعه نمایید تا بتوانید بهترین فرش‌ها را با قیمتی ایده آل خریداری نموده و آن‌ها را با قیمت درب کارخانه تحویل بگیرید.

    از آنجایی که سالم نگاه داشتن فرش به عنوان یک کالای با ارزش، از زمان‌های قدیم در بین ایرانیان اهمییت داشته، استفاده از روکش‌های محافظ نیز روشی مرسوم در جهت حفظ و نگهداری فرش بوده و هنوز هم هست. 

    اگر می‌خواهیم بدانیم که چطور عمر فرش را طولانی کنیم و از کهنه شدن آن جلوگیری نماییم، لازم است از روکش‌های محافظ استفاده کنیم و با این روش محافظتی، کاری کنیم که از نشستن گرد و غبار و لکه بر روی فرش جلوگیری شود. 

    از طرفی اگر فرش در مجاورت پنجره باشد و احتمال تابش مستقیم نور خورشید بر روی آن وجود داشته باشد، استفاده از روکش‌های محافظ قطعا جزو ضروری‌ترین اقدامات در جهت حفظ و نگه داری فرش محسوب می‌شود.

    همچنین هنگام خرید فرش نیز حتما باید دقت داشته باشید که ابعاد فرش منتخب شما با ابعاد مکان مورد نظرتان همخوانی داشته باشد تا فرش دچار تا خوردگی نشود، در فروشگاه اینترنتی تک فرش، شما عزیزان می‌توان فرش دلخواه خود را در ابعاد ۶، ۹ و ۱۲ متری خریداری کنید و آن را با بهترین درجه کیفی و ارسال رایگان به تمام نقاط ایران، درب منزلتان تحویل بگیرید.

    نکات تکمیلی نگهداری فرش

    چطور عمر فرش را طولانی کنیم؟ این سوالی است که پاسخ آن برای نگه‌داری مطلوب از یک فرش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا علاوه بر موارد ذکر شده توجه شما را به برخی نکات تکمیلی نگهداری فرش نیز جلب می‌نماییم:

    • جهت جا به جایی فرش حتما آن را لول کنید و از تا کردن فرش خودداری نمایید.
    • هیچ‌گاه فرش را در مجاورت یک منبع گرمایشی یا آتش زا قرار ندهید.
    • ۱بار در هفته از جارو برقی برای تمیز کردن فرش استفاده نمایید.
    • اگر جسم سنگینی مثل میز یا پایه مبل روی فرش قرار دارد، بهتر است هر چندوقت یکبار آن‌ها را جا به جا کنید تا الیاف فرش دچار آسیب و فشردگی نشوند.
    • از قرار دادن فرش در مکان‌های مرطوب خودداری نمایید چراکه رطوبت از مهم‌ترین عوامل پوسیدگی فرش محسوب می‌شود.
    • اگر لکه‌ای بر روی فرش ایجاد شد، سعی کنید در همان لحظه اقدام به پاک کردن لکه نمایید تا بدین وسیله از تثبیت شدن آن جلوگیری نمایید.
    • اگر هنگام باز و بسته شدن درب‌ها فرش شما مدام ساییده شده و به قسمت انتهایی درب گیر می‌کند بهتر است آن را جا به جا کنید یا کمی قسمت پایینی در را با سمباده کوتاه کنید.

    و در آخر باید بگوییم که خرید فرشی با کیفیت بافت درجه یک و جنس الیاف خوب و مقاوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که خوشبختانه به واسطه فروشگاه اینترنتی تک فرش، این امکان برای شما هموطنان عزیز فراهم شده است تا بهترین و متنوع ترین فرش‌های نفیس ماشینی را با کیفیت درجه یک و قیمتی مناسب‌ خریداری نمایید. بدین ترتیب می‌توانید فرشی خوش نقش و نگار، مقاوم و ماندگار را برای منزل خود تهیه کرده و از زیبایی و کارایی بالای آن لذت ببرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد