مجله تک فرش

چگونه به آسانی فرورفتگی پایه های مبل را از بین ببریم؟

ممکن است هنگام جابه جایی مبل ها چیزهای غیر منتظره ای را کشف کنید. برای مثال گوشواره ای که مدت ها گم شده است و یا فرو رفتگی های پایه های مبل روی فرش که کمی ناخوشایند به نظر می رسد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چگونه به آسانی فرورفتگی پایه های مبل را از بین ببریم؟
  • فهرست مطالب

    ممکن است هنگام جابه جایی مبل ها چیزهای غیر منتظره ای را کشف کنید. برای مثال گوشواره ای که مدت ها گم شده است و یا فرورفتگی های پایه های مبل روی فرش که کمی ناخوشایند به نظر می رسد.این فرو رفتگی ها به مرور زمان بر اثر فشاری که پایه به فرش می آود، ایجاد می شود و ممکن است که شما گمان کنید راه حلی برای از بین بردن آن ها نخواهد بود. 

    اینطور نیست دوستان! با دنبال کردن ما در این صفحه، به راه و روش های از بین بردن این فرورفتگی ها پی خواهید برد و می توانید فرش خود را در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه به حالت اولیه ی خود بازگردانید. پس با ما همراه باشید.

    همین جا انجامش دهید.

    چگونه به آسانی فرورفتگی پایه های مبل را از بین ببریم؟

    فرورفتگی را با یک قالب یخ بپوشانید.

    هدف این است که کل سطح فرورفتگی را بپوشاند ، بنابراین به اندازه لازم از یخ استفاده کنید. بسته به اندازه فرورفتگی و ضخامت فرش شما ممکن است از یک تا چند ساعت منتظر بمانید.

    رطوبت اضافی فرش را از بین ببرید.

    وقتی یخ ذوب شد ، به فرش خود حوله بکشید تا رطوبت اضافی از بین برود. (این امر خصوصاً برای فرش های ضخیم تر ضروری خواهد بود.)

    الیاف فرش را شستشو دهید.

    با انگشتان خود یا چنگال به آرامی الیافی که در فرش به یکدیگر چسبیده و فشرده شده است را جدا کنید. جاروبرقی کشیدن روی فرورفتگی یک روش عالی برای اطمینان از این است که تمام رطوبت از فرش خارج شده و الیاف آنطور که باید خوب و بلند ایستاده اند.

    چرا ترفند استفاده از یخ جواب می دهد؟

    الیاف فرش شما رطوبت قالب یخ ذوب شده را جذب می کند. وقتی این الیاف فشرده رطوبت را جذب می کنند ، دوباره به شکل اولیه خود بازمی گردند. آن ها ممکن است به خودی خود از هم جدا نشوند ، اما با کمک یک ظرف آشپزخانه یا انگشتان خود می توانید این الیاف را به حالت اولیه ی خود برگردانید.

    نکته

    اگر فرورفتگی بزرگی در فرش دارید که به قالب های یخ زیادی احتیاج دارد ، توصیه می کنیم قبل از شروع به جذب هرگونه خرابی و آسیب احتمالی ، یک حوله را زیر فرش خود قرار دهید.

    روش های دیگر برای از بین بردن فرورفتگی فرش شما

    اگر استفاده از یخ روش کاربردی نبود، جای نگرانی نیست – راه های دیگری وجود دارد که می توانید آن فرورفتگی را از روی فرش خود از بین ببرید. از اتویی که بخار دارد استفاده کنید ، یا یک بطری اسپری و سشوار را امتحان کنید تا این قسمت از الیاف را پر کند. نحوه کار هر روش به شرح زیر است:

    چگونه به آسانی فرورفتگی پایه های مبل را از بین ببریم؟

    از اتو استفاده کنید.

    استفاده از بخار اتو روی فرورفتگی پایه ی مبلمان بر روی فرش نیز می تواند موثر باشد. اتوی خود را با آب پر کنید و آن را روی درجه ی بالا روشن کنید. اتوی خود را چهار تا شش سانتی متر بالاتر از فرورفتگی نگه دارید ، به این ترتیب که بدون سوزاندن یا اشباع آن ، مقدار قابل توجهی بخار را روی فرورفتگی قرار می دهید. 

    (برای اینکه صریح بگویم ، شما فرش خود را اتو نمی کنید – فقط بخار اتو را روی فرش نگه می دارید). هنگامی که فرش نسبتاً گرم شد و رطوبت کافی را جذب کرد ، می توانید الیاف را پر کرده و جارو بکشید تا از بین برود.

    از بطری اسپری و سشوار استفاده کنید.

    یک بطری اسپری آب و سشوار مکمل یکدیگر می شوند تا به میزان برابری گرما و رطوبت را به قسمت های فرورفته ی فرش وارد کنند تا الیاف به حالت ایستاده درآیند. 

    ابتدا آب را روی قسمت فرورفته به اندازه کافی اسپری کنید تا محل آن مرطوب شود ، سپس سشوار خود را در بالاترین حالت قرار دهید و آن را مستقیماً به سمت فرورفتگی قرار دهید تا فرش گرم شودمانند مراحل قبلی، پس از انجام این مرحله نیز فرش را جارو برقی بکشید.

    سخن پایانی

    اگرچه ممکن است به نظر برسد که شما با چندین بار با این فرو رفتگی های مبلمان در خانه و زندگی روبه رو شوید ا ما  یک قالب یخ می تواند تمام آنچه برای انجام کار لازم دارید باشد و فرش شما در کمترین زمان عملاً جدید به نظر برسد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد