مجله تک فرش

چگونه از فرش خود مراقبت کنیم ؟!

وقتی فرش می‌خرید، باید مراقب آن باشید تا مطمئن شوید که تا حد ممکن دوام می‌آورد و ظاهری خارق‌العاده خواهد داشت. برای کمک به شما، راهنمای مراقبت از فرش را جمع آوری کرده ایم! در این صفحه چند نکته در مورد نحوه ی مراقبت از انواع فرش آورده شده است:
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
راهنمای مراقبت از فرش چگونه از فرش خود مراقبت کنیم؟
  • هنگامی که برای محیط مورد نظر خود، فرشی می‌خرید، باید به بهترین شکل ممکن از آن مراقب مراقبت کنید تا حد ممکن دوام و ماندگاری داشته باشد و ظاهری خارق‌العاده‌‌ی خود را حفظ کند. برای کمک به شما در این زمینه، راهنمای مراقبت از فرش را در این صفحه گردآوری کرده‌ایم و چند نکته در مورد نحوه‌ی چگونگی مراقبت از انواع فرش برای شما دوستان عزیز آورده‌ایم:

    حواس‌تان به رفت و آمد و پاخور فرش باشد :

    هیچ چیز سریع‌تر از رفت و آمد زیاد به فرش آسیب ‌نمی‌رساند. فرش‌های بادوام و ماندگار زیادی موجود هستند که می‌توانند تردد و رفت و آمد زیادی را تحمل کنند، اما فرش‌هایی با الیاف و بافت‌های ظریف تر، به خوبی عمر نمی‌کنند. جهت مراقبت از فرش‌های ظریف، آن‌ها را در مکان‌های پر رفت و آمد مانند آشپزخانه یا راهرو قرار ندهید. 

    این نوع فرش‌ها را بهتر است در مکان‌های کم تردد‌تری مثل اتاق خواب پهن کنید. برای افزودن زیبایی و نوعی حس هنری، می‌توانید به‌جای قرار دادن فرش‌ها روی زمین، آنها را به دیوار آویزان کنید تا زیبایی به اتاق بیفزاید. 

    وقتی صحبت از انداختن فرش سخت می شود، هنگام ورود به خانه، با درآوردن کفش های بیرون از منزل، از آن‌ها در برابر ترافیک محافظت کنید. هنگام ورود یا بازدید از خانه، حتماً از مهمانان بخواهید که همین کار را انجام دهند. 

    پا برهنه یا جوراب معمولا روی فرش راحت تر از کفش می توان راه رفت. درآوردن کفش نه تنها از فرش محافظت می‌کند، بلکه از آلودگی غیر ضروری فرش در فضای باز نیز جلوگیری می کند.

    فرش را به طور منظم جاروبرقی بکشید.

    برای از بین بردن کثیفی، لکه ها و گرد و غبار باید فرش را مرتب تمیز کنید. برای تمیز کردن صحیح فرش باید چند کار را انجام دهید. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که فرش خود را به طور منظم جاروبرقی بکشید. 

    جاروبرقی یک مرحله مهم است زیرا به از بین بردن کثیفی ها و ذرات روی فرش کمک می کند و روند تمیز کردن را در طولانی مدت آسان تر می کند. توصیه می کنیم به جای برس های ساینده و چرخشی جارو که می توانند به الیاف فرش آسیب برسانند، از برس های نرم تر استفاده کنید. هنگام استفاده از محصولات پاک کننده، باید مراقب باشید که از کدامیک استفاده می کنید. 

    به عنوان یک قانون کلی، به سراغ محصولاتی بروید که گرد و غبار، لکه ها و باکتری ها را از بین می برند. برای نتایج دقیق تر، به سراغ محصولاتی بروید که به طور خاص برای الیاف فرش شما طراحی شده اند. 

    اگر مطمئن نیستید که محصول به فرش شما آسیب می رساند یا خیر، یک تست کوچک را در گوشه ی فرش انجام دهید، جایی که هیچ اثری آسیب قابل توجهی ایجاد نمی کند. محصولات شوینده ممکن است گران باشند، بنابراین اگر فرش های زیادی برای تمیز کردن دارید، سعی کنید از آب گرم با صابون ملایم استفاده کنید تا ببینید آیا این کار درست است یا خیر.

    اجازه دهید تا افراد متخصص آن ها را تمیز کنند.

    در حالی که می‌توانید فرش‌ها را در خانه تمیز کنید، هر از گاهی بهتر است آن‌ها را برای تمیز کردن کامل و لکه‌های عمیق تر به یک قالی‌شویی حرفه‌ای ببرید. یک قالیشویی حرفه ای می تواند فرش شما را در صورتی که بیش از حد کثیف باشد تمیز کند. 

    شما می خواهید یک پاک کننده با کیفیت در منطقه خود پیدا کنید. قبل از انداختن فرش، فرش را بررسی کنید و هر گونه مشکل را یادداشت کنید و به تمیزکننده ها راهنمایی کنید تا مطمئن شوید که نتیجه مورد نظرتان را از خدمات دریافت می کنید. 

    وقتی نوبت به تمیز کردن فرش می‌رسد، همیشه خوب است که هر چند وقت یک‌بار آن را پیش یک فرد متخصص در این زمینه ببرید. آنها علاوه بر تمیز کردن حرفه ای فرش، هرگونه مشکلی را که فرش ممکن است با تکنیک های ساده فرش داشته باشد، برطرف می کنند، که دوام فرش شما را حتی بیشتر می کند!

    چگونه یک فرش شگی را تمیز کنیم؟

    فرش های شگی معمولاً پرزهای بلندی دارند که دراز کشیدن و نشستن روی آن بسیار راحت است، اما تمیز کردن آن کمی دشوار می‌باشد. نگاهی به نحوه‌ی تمیز کردن فرش شگی در خانه با دقت زیاد بیندازید. با این حال، ابتدا برچسب‌های مراقبت از فرش خود را بررسی کنید تا ببینید آیا با دستورالعمل‌های ما مطابقت دارد یا خیر. 

    اولین کاری که باید انجام دهید این است که این نوع فرش خود را بیرون بیاورید و هرگونه کثیفی و گرد و غبار بین الیاف را با تکاندن از بین ببرید. این مورد مهمی است، زیرا در حال حاضر یک روش آسان برای از بین بردن فوری برخی از گرد و غبارها و کثیفی ها است. سعی کنید فرش خود را به دقت جاروبرقی بکشید حتی به آرامی بین الیاف‌های فرش جاروبرقی بکشید. 

    روش‌های دیگر می‌تواند شامل استفاده از مواد شوینده‌ی خشک مخصوص فرش باشد که معمولاً به شکل پودر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی فرش بپاشید و دستورالعمل تمیز کردن آن را دنبال کنید. این کار باید شامل ماندن شامپو روی فرش، یک ساعت یا بیشتر منتظر ماندن و به آرامی جاروبرقی کشیدن باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد