مجله تک فرش

چطور لکه های شراب قرمز را از روی فرش پاک کنیم ؟

شاید در یک روز تنها بودید یا به همراه دوستانتان بودید و حواستان نبوده و […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چطور لکه های شراب قرمز را از روی فرش پاک کنیم ؟
  • شاید در یک روز تنها بودید یا به همراه دوستانتان بودید و حواستان نبوده و دستتان خورده به لیوان شراب قرمز و روی فرش زیبایتان ریخته و حالا در فکر آن هستید که آن لکه ها را از روی فرش پاک کنید , ما در این مقاله 6 روش بهتون آموزش میدیم تا بتونید به بهترین نحو ممکن این لکه ها را از روی فرش پاک کنید 

    سریع اقدام کنید

    اولین کاری که باید بکنید این است که سریع دست به کار شوید , از بین بردن لکه شراب قرمز خشک دشوارتر از لکه شراب قرمز تازه و مرطوب است.

    برای جلوگیری از پخش شدن شراب قرمز روی فرش، آن را با یک پارچه تمیز و خشک بمالید. مالش ندهید زیرا این کار شراب قرمز را بیشتر در فرش لکه دار می کند و لکه را بزرگتر از آنچه هست می کند. با خیساندن مایع، از بزرگ شدن لکه جلوگیری می کنید و تمیز کردن آن را آسان تر می کنید.

    1. پراکسید هیدروژن

    از این ماده تمیز کننده به هیچ عنوان برای فرش های رنگی استفاده نکنید ولی اگر فرشتان سفید است یکی از بهترین پاک کننده ها برای لکه شراب قرمز پراکسید هیدروژن است 

    لیمو

    2 : آبلیمو

    آب لیمو یک اسید ضعیف است و می تواند اجزای موجود در شراب قرمز را تجزیه کند. آب میوه را می‌توان مستقیماً استفاده کرد، اما مراقب فرش‌های رنگی، فرش‌های ارزان قیمت یا فرش‌هایی باشید که در زیر نور آفتاب رها می‌شوند، زیرا اشعه‌های فرابنفش می‌توانند قدرت اسید را تشدید کنند.

    1 : آب لیموی تازه را مستقیماً روی لکه بمالید، تا زمانی که لکه کاملاً اشباع شود. 

    2 : آب لیمو را با نمک خوراکی بپوشانید و به آرامی مالش دهید. همانطور که نمک با آب خیس می شود، نمک بیشتری بریزید تا آب لیمو دیگر از نمک نفوذ نکند. 

    3 :  نمک را به آرامی بشویید تا مطمئن شوید که آب لیمو در لکه قرار می گیرد تا اسید کار کند. همچنین به این معنی است که نمک به عنوان لایه بردار و ساینده عمل می کند. 

    4 :  قبل از برداشتن با آب سرد چند ساعت آن را به حال خود رها کنید. 

    5 :  هر گونه باقیمانده را می توان هنگامی که مایعی باقی نمانده بود، روی آن قرار داد.

    جوش شیرین

    3 : جوش شیرین

    وقتی شراب قرمز روی فرش می‌ریزد و باقی ماندن لکه بیش از یک ساعت می‌تواند احتمال لکه‌گرفتن دائمی رنگ فرش شما را افزایش دهد، نمی‌توانید تضمین کنید که لوازم تمیزکننده یا مواد شوینده در خانه خواهید داشت. شما دوست دارید تا جایی که می توانید سریع و موثر عمل کنید. 

    شما می توانید از جوش شیرین استفاده کنید، زیرا یک غذای اصلی خانگی است و بسیار ارزان است. جوش شیرین به دلیل ساختار سفید و کریستالی آن موثر است زیرا می تواند آب را از محیط اطراف خود جذب کند. می تواند لکه های شراب قرمز را از بین ببرد زیرا مایعات باقی مانده را از فرش جذب می کند.

    تنها چیزی که نیاز دارید جوش شیرین و آب به نسبت 3:1 است. 

    1 : با مخلوط کردن 3:1، جوش شیرین و آب یک خمیر ایجاد کنید. 

    2 : مخلوط را در یک لایه ضخیم روی لکه بمالید و صبر کنید تا خشک شود. 

    3 : خمیر خشک شده را روی آن قرار دهید تا باقیمانده دیگری باقی نماند.

    4 : سودا و نمک

    این روش بیشتر برای لکه های کوچک و سبک است. پاشیدن های کوچک اطراف لکه بزرگ شما آب سودا حاوی کمی بیکینگ پودر است که به فرآیند تمیز کردن کمک می کند. کربناته آب نوشابه ساینده است بنابراین می تواند به آرامی لکه را بدون خراب کردن بافت فرش از بین ببرد.

    1 : بعد از اینکه لکه را از شراب اضافی پاک کردید، آب سودا را روی لکه بریزید تا کاملاً پوشانده شود. شما می خواهید پچ را با آب سودا خیس کنید 

    2 : کل قسمت مرطوب را در نمک بپوشانید تا آب جذب شود. این به بیرون کشیدن شراب قرمز کمک می کند. 

    3 : نمک را حداقل یک ساعت بگذارید تا آب را جذب کند، سپس آن را بالا بکشید.

    5 : الکل

    مالیدن الکل می تواند لکه های فرش هایی که به سختی تمیز می شوند، مانند فرش های پشمی را از بین ببرد. قالیچه های پشمی مانند قالیچه ها به راحتی توسط رنگ ها رنگ می شوند. پاک کردن لکه های شراب قرمز دشوارتر است. 

    شما نیاز دارید – روح جراحی، آب تمیز، یک پد جاذب و یک اسفنج. 

    1 : روح جراحی و آب را به نسبت 3:1 مخلوط کنید و آن را روی لکه بمالید. الکل حاوی اتانول است، بنابراین اگر پوست حساسی دارید، لطفاً دستکش بپوشید و در برخورد با مایع مراقب باشید.

    2 : هنگامی که لکه با مخلوط مرطوب شد، روی لکه را با پد جاذب بپوشانید و بگذارید بماند. 

    3 :  این فرآیند را هر بار که محلول جذب شد تکرار کنید و پد جاذب را نیز جایگزین کنید. 

    4 :  ناحیه را با آب سرد بشویید و اجازه دهید خشک شود.

    6 : سرکه

    سرکه یکی دیگر از مواد اصلی خانواده است و همچنین ارزان است. این روش ملایم تری است و برای لکه های بزرگ و ضخیم نیست. می توانید از مخلوط سرکه و صابون ظرفشویی برای از بین بردن لکه های کوچک ناشی از ریختن شراب قرمز استفاده کنید. 

    1 :  محلولی از یک قاشق غذاخوری سرکه، یک قاشق غذاخوری آب ظرفشویی و یک فنجان آب گرم درست کنید. 

    2 :  آن را روی یک لکه بمالید و دوباره آن را بمالید تا لکه از بین برود. 

    3 :  در نهایت، از یک پارچه تمیز با آب سرد برای شستشوی لکه های باقی مانده استفاده کنید.3 : 

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد