مجله تک فرش

همه چیز درباره فرش ایرانی

فرش ایرانی در تمام دنیا بسیار معروف است و می توان به جرات گفت که […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فرش ایرانی
  • فرش ایرانی در تمام دنیا بسیار معروف است و می توان به جرات گفت که در تمام کشورهای پیشرفته،در خانه هایشان از این فرش استفاده می کنند. دلیل معروفیت فرش ایرانی را می توان به خوش ساخت و خوش کیفیت بودن آن اشاره کرد و همچنین بر روی فرش های ایرانی معمولا شما می توانید اشکال و علائم های بسیار زیبا که بر روی آن فرش ها نقش بسته اند مشاهده کرد .

    در این مقاله قصد داریم تا شما را با فرش های ایرانی آشنا سازیم و به شما بگوییم که چه فرش ایرانی بخرید و برای شما ماندگاری بالایی داشته باشد.همچنین در ادامه برای شما راه هایی از تشخیص اصل بودن فرش ایرانی را خواهیم گفت که چگونه می توانید خوب و یا بد بودن فرش را تشخیص دهید .

    اگر بخواهید واقع بینانه به این مسئله نگاه کنید، مطمئنا برای یک خریدار عادی،تشخیص دادن جنس اصل و جنس دست دوم کار بسیار سختی است و به تنهایی نمی توانید از پس این مسئله بر بیایید . به هنگام خرید فرش دقت کنید که شما باید سعی کنید فرش ایرانی را به گونه ای انتخاب کنید که تقریبا نماهای شلوغ داشته باشد و همچنین رنگ و طرح آن نیز اصیل باشد یعنی اینکه صرفا رنگ های بی کیفیتی و نچسبی بر روی فرش ها نباشد. همچنین نقش هایی که بر روی فرش درج شده باید تناسب داشته باشند و سطوح فرش نیز باید یک سان باشد .

    البته تمام این مسائلی که ذکر شد برمیگردد به سلیقه مشتری که دوست دارد چه چیزی را خریداری کند .

     

    فرش های ایرانی با کیفیت

     

    انتخاب فرش ایرانی اصیل و با کیفیت به چه صورت است؟

    شما باید سعی کنید یک فرش ایرانی استاندارد و با کیفیت را تهیه کنید وگرنه در بازار آزاد و بازار سیاه شما می توانید فرش ایرانی بی کیفیت را نیز مشاهده کنید که با قیمت بسیار ارزان خرید و فروش می شود و اصلا هیچ ارزشی ندارد .

    چیزی که فرش ایرانی را در دنیا معروف کرده، وجود رنگ های مختلف بر روی فرش ایرانی و همچنین نقش های بسیار زیبا و جذاب و تاریخ بر روی آن است. اگر می بینید که شما یک فرش ایرانی را پسندیدید اما آن قالی / فرش به صورت رگه دار شدن بوده باید بدانید که جنس مرغوب در آن قالی استفاده نشده و همین می تواند برای خود یک معظل بزرگ باشد .

    به هنگام خرید فرش باید به این مسئله توجه کنید که شما فرش با چه ابعادی می خواهید و پس از آن می توانید خرید کنید.باور داشته باشید که اگر صرفا چندسانتی متر با چیزی که مدنظرتان باشد، آن فرش تفاوت داشته باشد مطمئنا در اتاق و یا حال و پذیرایی که قصد انداختن آن فرش ایرانی را دارید به درستی تنظیم نمی شود و شما باید معظل های بسیار زیادی را در این مشکل به چالش بکشید .

    اگر شما از یک فرش خوشتان آمده و قصد خرید فرش را دارید، باید به این نکته توجه کنید که ببینید چه علائم و طرح و نقش هایی بر روی آن فرش درج شده است و به این توجه کنید که آیا طرح هایی که بر روی فرش درج شده آیا به اتمام رسیدند یا اینکه صرفا قصد گول زدن مشتری را داشته و طرح را نیمه تمام گذاشته است. به طرح هایی که بر روی قالی ها درج شده فکر کنید، ببینید که آیا طرح ها همخوان و معنی خاصی را به دنبال می کنند یا خیر .

    برخی اوقات صرفا شما طرح هایی را می بینید که هیچ معنی ندارد و صرفا فرش ایرانی نیز هیچگونه ارزشی نخواهد داشت اگر طرح های بی ربط و بی موضوع بر روی آن درج شده باشد. بهتر است از فروشنده بخواهید تا طرح هایی که بر روی قالی ها و فرش وجود دارد، برای شما توضیح دهد .

    بد نیست اندکی بر روی خرید فرش وسواسی به خرج دهید و فرش ایرانی را در زوایای مختلف مشاهده کنید و ببینید که اگر نورهای مختلفی بر روی آن تابیده شود، آیا باز همان رنگ اصیل خود را دارد ؟ یا حال اگر بر روی نورهای مختلف دیده شود،آیا رنگ هایی که به وجود می آورد زیبا است ؟

    نمایی از فرش زیبای ایرانی

     

    دقت کردن به پرزهای فرش ایرانی

    باید به این نکته دقت کنید که فرش ایرانی اصیل در مقابل آفتاب و نور خورشید بسیار مقاوم است هر چند شما باید مراقب فرش هایتان باشید که نور خورشید به طور مستقیم به آن ها نتابد زیرا باعث می شود تا فرشی را که خریدید، به مراتب کم رنگ تر از روز اول شود و به اصطلاح رنگ های بر روی آن بخار شود و از بین برود . به هنگام خرید فرش ایرانی،باید به پرزهای فرش نیز دقت کنید و ببینید که پرزهای فرش ایرانی به چه صورت است و آیا از کیفیت لازم برخوردار هستند یا خیر. بهتر است در این رابطه از یک کارشناس بخواهید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند تا بهترین فرش ایرانی را خریداری کنید . پرزهای فرش باید با کیفیت و مداوم باشند و به راحتی از هم دیگر جدا نشوند.

    زیرا اگر قرار باشد که پرزهای یک فرش / قالی به راحتی از هم دیگر جدا شوند زیبایی فرش کامل از بین می رود . دقت کنید که کوچکترین و ریزترین جزئیات باعث می شود تا فرش ایرانی شما جذاب به نظر بیاید . همانطور که آگاه هستید فرش نماد سخاوتمندی و تاریخی بودن را به خود دارد و حال اگر شما قصد دارید تا یک مجلس آبرومندانه را برگزار کنید، مطمئنا می توانید فرش ایرانی را برای این کار انتخاب کنید که در نوع خود بسیار زیبا است و نگاه همه را به سوی خود جذاب خواهد کرد . قالی و یا فرش را که قصد خرید دارید را برگردانید و ببینید که پشت قالی چه خبر است و در آن جا چه اتفاقی افتاده است .

    به گره هایی که در پشت قالی صورت گرفته نیم نگاهی بی اندازید و آیا شلوغ کاری های زیاد آن پشت صورت گرفته یا خیر ؟ ممکن است یک فرش صرفا نمای زیبایی داشته باشد و از پشت که یعنی بنای آن فرش باشد، به صورت خیلی ضعیف عمل کرده باشند و این فرش که قصد خرید آن را دارید مدت زیادی برای شما کار نکند و خیلی زودتر از چیزی که فکر می کنید فرسوده شود .

     

     

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد