مجله تک فرش

نقش فرش فانتزی در دکوراسیون : مدرن سازی زیبایی

چیدمان و دکوراسیون فضای منزل و یا کار شما به هر سبک و سیاقی که […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نقش فرش فانتزی در دکوراسیون : مدرن سازی زیبایی
  • چیدمان و دکوراسیون فضای منزل و یا کار شما به هر سبک و سیاقی که باشد، به­طور حتم با وجود داشتن فرش و زیر انداز مناسب، بسیار زیباتر و دلنشین­تر خواهد شد. انتخاب رنگ و طرح مناسب فرش یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون است. انواع و اقسام فرش­های دستبافت و ماشینی کلاسیک که در بازار موجود است، دست خریدار را برای انتخاب فرش دلخواه خود باز گذاشته است.

    فرش­های فانتزی جزو آن دسته از فرش­هایی هستند که به­ سبب وجود طرح­های مدرن و رنگ­های شاد به­کار رفته در آن­ها، زیبایی خاصی به فضا می­دهند و از این جهت طرفداران زیادی پیدا کرده­اند. اما باید توجه داشت که استفاده از فرش فانتزی در دکوراسیون منازل و محیط­های کاری باید با اصولی همراه باشد، تا تاثیر مطلوب­تری بر فضای اطراف بگذارد. بنابراین، در این مطلب، سعی کرده­ایم تا شما را بیشتر با تاثیر کاربرد مناسب فرش فانتزی در دکوراسیون آشنا کنیم.

    کاربرد انواع فرش فانتزی در دکوراسیون

    فرش­های فانتزی انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای اسم خاصی هستند. با شناخت آن­ها بهتر می­توان فرشی متناسب با فضای مورد نظر انتخاب کرد.فرش­های شگی همان فرش­های پرز بلند هستند. استفاده از این فرش­های فانتزی در دکوراسیون مکان­هایی که دارای رفت و آمد کمتری باشند، مناسب­تر است. چرا که ممکن است به­ مرور زمان پرزهای بلند آن بر اثر پا خوردن حالت خوابیده و افتاده پیدا کند. از طرفی شستشوی آنها نیز مشکل است. از آنجاییکه پرزهای بلند این فرش گرد و غبار را در خود نگه می­دارد، استفاده از این فرش­های فانتزی در دکوراسیون اتاق کودک به­دلیل امکان بروز آلرژی نیز توصیه نمی­شود.

     

    فرش شگی

    فرش شگی (پرز بلند)

    فرش فریز جزو فرش­های ریشه بریده شده (cut pile) تقسیم ­بندی می­شوند. برخلاف فرش شگی، استفاده از این نوع فرش فانتزی دردکوراسیون­های مدرن و فضاهای پر تردد بسیار مناسب است. علت آن نیز تراکم بالا و نداشتن پرز و در نتیجه مقاومت و استحکام آن در برابر کوبیده شدگی است. اگرچه ظاهر این فرش ممکن است شبیه گلیم باشد، اما کاملا با آن متفاوت بوده و بسیار نرم­تر و انعطاف پذیرتر از آن است. کاربرد این نوع فرش فانتزی در دکوراسیون اتاق کودک توصیه می­شود.

     

    فرش 3 بعدی

    فرش فریز سه بعدی

    فرش شنل (channel) که به فرش بلژیکی نیز معروف است، گروه دیگری ازفرش­های مدرن فانتزی محبوب و پرکاربرد در تزیین دکوراسیون می­باشند. این فرش بسیار سبک است و برای جلوگیری از سر خوردن آن روی موزاییک و سرامیک، پشت آن از جنس لاتکس تهیه شده است. استفاده از شنل و پلی استر در بافت این نوع فرش باعث براق­تر شدن و شفافیت بیشتر آن در مقایسه با سایر فرش­ها می­شود.

    همچنین استفاده از نخ اکریلیک در این نوع فرش، لطافت و نرمی زیادی به آن داده است. از آنجاییکه این نوع فرش فاقد پرز بوده و نرم و لطیف است، استفاده از این فرش فانتزی در دکوراسیون اتاق کودک مناسب است. طراحی این فرش نسبت به فرش شنل پیچیده تر بوده و از تنوع ظاهری بیشتری برخوردار است. بنابراین، استفاده از این فرش فانتزی در دکوراسیون مکان­هایی که زیبایی و رنگ برایتان اهمیت ویژه­ای دارد، بسیار مناسب است.

    گبه

    فرش گبه فانتزی

    در پایان باید گفت که برای تولیدفرش­های فانتزی از دستگاه­های بروز و مدرن و مواد با کیفیتی استفاده می­شود. نخ­های پروپیلن استفاده شده در این فرش­ها، باعث جلوگیری از پرز دادن فرش و ثبات رنگ آن می­شود. همچنین، استفاده از طرح­های متنوع در آن­ها دامنه انتخاب را وسیع کرده و هر کس می­تواند با توجه به سلیقه و هدف خود، از انواع فرش­های فانتزی در دکوراسیون استفاده کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد