مجله تک فرش

نحوه ی نگهداری از فرش سفید و روشن

اگر از طرفداران رنگ سفید هستید، احتمالاً مبلمان سفید زیادی در خانه خود دارید. و اگر یک فرش سفید در خانه دارید، احتمالاً برای براق و درخشان نگه داشتن آن مشکل دارید. قطعاً شما تنها کسی نیستید که برای تمیز و سفید نگه داشتن فرش های خود، زیاد تلاش می کنید. این رنگ نشان دهنده صلح، امنیت و آرامش است. با این حال، حتی یک لکه ی کوچک ناخواسته روی آن می تواند ظرافت و زیبایی رنگ سفید را از بین ببرد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نحوه ی نگهداری از فرش سفید و روشن
  • اگر از طرفداران رنگ سفید هستید، احتمالاً مبلمان سفید زیادی در خانه خود دارید. و اگر یک فرش سفید در خانه دارید، احتمالاً برای براق و درخشان نگه داشتن آن مشکل دارید. قطعاً شما تنها کسی نیستید که برای تمیز و سفید نگه داشتن فرش های خود، زیاد تلاش می کنید. 

    این رنگ نشان دهنده صلح، امنیت و آرامش است. با این حال، حتی یک لکه ی کوچک ناخواسته روی آن می تواند ظرافت و زیبایی رنگ سفید را از بین ببرد.

    مطمئناً رنگ سفید جلوه ای خاص و لوکسی به خانه ی شما می بخشد، اما اگر ظاهر آن شبیه به یک رنگ کرم و گردویی باشد، می تواند تأثیر معکوس نیز داشته باشد. اگر گاهی اقدامات مناسبی برای نگهداری فرش سفید خود انجام ندهید، این اتفاق می افتد.

    در این پست، ما نکاتی آسان و مفید در مورد نحوه ی نگهداری فرش سفید به شما ارائه می دهیم. آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه فرش سفید را با مواد سفید کننده تمیز کنید؟

    از آنجا که سفید کننده در سفیدتر کردن پارچه سفید بسیار عالی عمل می کند، روی فرش نیز به همان شیوه عمل می کند، ایمطور نیست؟ اگر از مواد سفیدکننده برای تمیز کردن فرش ها استفاده می کنید، یکسری اقدامات احتیاطی باید انجام دهید که در این صفحه ما به آن اشاره خواهیم کرد.

    آیا استفاده از سفید کننده برای فرش ها بی خطر است؟

    اگر از افراد حرفه ای در این زمینه سوال بپرسید، توصیه می کنند از سفید کننده روی فرش استفاده نکنید زیرا ممکن است به فرش آسیبی برساند و همچنین  می تواند به پشت فرش و کفپوش زیری فرش آسیب برساند، بنابراین بهتر است در زمینه ی تمیز کردن فرش های، چه رنگ سفید و یا رنگ های تیره تر، از گزینه های دیگری استفاده کنید.

    از استفاده کردن مواد سفید کننده برای فرش های پشمی خودداری فرمایید، به ویژه برای فرش هایی که رنگی هستند، زیرا سفید کننده رنگ را از نظر شیمیایی پاک می کند. بدترین قسمت سفید کننده ها،  محو شدن کامل آن و باقی ماندن لکه های زرد نامطلوب بعد از تمیز کردن رش ها می باشد.

    بهترین رنگ برای استفاده از مواد سفید کننده (در صورت لزوم) فرش سفید یا سفید چرکتاب است. اما قبل از انجام این کار در منزل، لطفاً با تولید کننده فرش یا افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و از آن ها بپرسید که آیا اجازه استفاده از سفید کننده را می دهند یا خیر. قبل از اینکه شروع به تمیز کردن فرش کنید بهتر است ابتدا آن را روی یک قسمت کناری فرش تست کنید تا ببینید یک موقع فرش لکه دار نشود و تغییر رنگ ندهد.

    تمیز کردن با سفید کننده

    لطفاً قبل از اینکه شروع کنید به تمیز کردن فرش، اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید و این ابزارها را آماده کنید. از آنجا که سفید کننده یک ماده شیمیایی قوی است و برای سیستم تنفسی و پوست خطرناک است، از تجهیزات محافظ مناسب استفاده کنید.

    این ها شامل موارد زیر است:

    1 . ماسک

    2 . یک جفت دستکش لاتکس 

    3 . عینک

    از سفید کننده کامل استفاده نکنید و آن را با آب مخلوط کنید. همیشه برچسب محصول را از نظر صحت اطمینان آن بررسی کنید. معمولاً یک فنجان سفید کننده به یک گالن آب است. هدف ما این است که امنیت کامل حفظ شود و عمر فرش سفید و رنگ روشن خود را بیشتر حفظ کنیم.

    مراحل تمیز کردن فرش سفید با سفید کننده

    مرحله 1 : فرش را جاروبرقی بکشید تا هرگونه کثیفی سطح از بین برود

    از جاروبرقی برای از بین بردن فرش از مواد جامد و کثیفی که ممکن است در داخل رشته ها کمین کند استفاده کنید. اگر منطقه ای را تمیز می کنید ، بدوید ، آن را بیرون بیاورید و آن را تکان دهید تا جایی که ممکن است خاک از بین برود.

    مرحله 2 : محلول سفید کننده و آب را آماده کنید.

    لطفاً قبل از استفاده از سفید کننده ، از وسایل محافظتی مانند دستکش لاستیکی ، ماسک و عینک استفاده کنید تا اندام های خود را از تماس مستقیم محافظت کنید. سفید کننده یک ماده شیمیایی قوی است که ممکن است باعث آسیب به پوست و تنفس شود. 

    اطمینان حاصل کنید که ناحیه ای که محلول سفید کننده را آماده می کنید و ناحیه ای که نیاز به تمیز کردن دارد به خوبی تهویه شود تا از ماندگاری بو و ایجاد حالت تهوع یا سبکی سر جلوگیری شود.

    نحوه ی نگهداری از فرش سفید و روشن

    نسبت سفید کننده به آب مناسب برای تمیز کردن فرش

    هرگز از سفید کننده 100٪ روی فرش استفاده نکنید زیرا باعث بدتر شدن لکه می شود. یک فنجان سفید کننده را با یک گالن آب مخلوط کنید و سپس این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. 

    مهم : سفید کننده را با سایر محصولات تمیز کننده مخلوط نکنید زیرا ممکن است معجونی فرار ایجاد کند. مخلوط کردن سفید کننده با آمونیاک چیزی مرگبار ایجاد می کند – اینها را مخلوط نکنید!

    مرحله 3 : محلول سفید کننده

    از بطری اسپری پر شده با سفید کننده ها و محلول آب برای غبارگیری محل لکه دار استفاده کنید. بهتر است کل منطقه را به طور مساوی غبارپاشی کنید تا از لکه بینی جلوگیری شود زیرا سفید کننده رنگ را روشن می کند. 

    به خاطر داشته باشید که سفید کننده می تواند به پشت فرش آسیب برساند. همچنین اجازه ندهید مدت زیادی بماند – حداکثر 30 دقیقه بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد