مجله تک فرش

نحوه تمیز کردن فرش جوت

فرش های جوت یک انتخابی با بافت زیبا و بادوام برای تقریباً هر اتاق در خانه شما هستند. اما از آن جایی که آن ها از الیاف گیاهی خشک شده بافته می شوند، دستورالعمل های خاصی برای تمیز کردن و مراقبت دارند که با فرش های بافته شده از مواد دیگر متفاوت هستند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نحوه تمیز کردن فرش جوت
  • نحوه تمیز کردن فرش جوت: نکات تخصصی و هر چیز دیگری که باید بدانید!

    فرش های جوت یک انتخابی با بافت زیبا و بادوام برای تقریباً هر اتاق در خانه شما هستند. اما از آن جایی که آن ها از الیاف گیاهی خشک شده بافته می شوند، دستورالعمل های خاصی برای تمیز کردن و مراقبت دارند که با فرش های بافته شده از مواد دیگر متفاوت هستند.

    از نکات مربوط به نحوه ی جارو کشیدن این نوع فرش  گرفته تا دستورالعمل های تمیز کردن لکه ها، پس در این صفحه با ما همراه باشید تا نحوه ی تمیز کردن فرش جوت را یاد بگیرید و با نکات ان آشنا شوید.

    نحوه تمیز کردن فرش جوت با جاروبرقی

    جاروبرقی بخشی ضروری از نحوه و روال نگهداری فرش جوت است. نه تنها گرد و غبار و زباله های گیر کرده در الیاف فرش شما را از بین می برد، بلکه به ماندگاری طولانی تری نیز کمک می کند. در اینجا نحوه ی تمیز کردن فرش جوت با جاروبرقی آورده شده است.

    به صورت مرتب جاروبرقی بزنید : توصیه می کنیم فرش جوت خود را حداقل یک بار یا دو بار در هفته، بسته به تعداد دفعات استفاده از اتاقی که در آنجا هستید جارو بکشید. این کار به فرش کمک می کند تمیزتر به نظر برسد و گرد و غبار و مواد حساسیت زا را از خانه شما دور نگه دارد.

    با احتیاط جاروبرقی بکشید : حتماً جاروبرقی را با کم ترین سطح قدرت جاروبرقی بکشید، که به کاهش اصطکاک و کاهش احتمال شل شدن الیاف از فرش کمک می‌کند.

    زیر فرش خود را جاروبرقی بکشید : از آن جایی که فرش‌های جوت از الیاف گیاهی بافته می شوند،  با ریختن ذرات گرد و غبار تمایل به ریختن ذرات گرد و غبار مانند در زیر فرش دارند. توصیه می کنیم هر چند هفته یکبار گوشه های فرش را بالا بیاورید و زیر فرش را جاروبرقی بکشید تا تجمع گرد و غبار کم تر شود.

    نحوه تمیز کردن فرش جوت

    چگونه یک فرش جوت را تمیز کنیم

    قبل از اینکه فرش جوت خود را به صورت نقطه ای تمیز کنید، توصیه می کنیم دستورالعمل های سازنده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی به فرش آسیبی وارد نمی کنید. اما این چیزی است که ما به طور کلی برای تمیز کردن فرش های جوت توصیه می کنیم!

    مرحله 1: روی لکه

    بلافاصله پس از ریختن یا مشاهده لکه، یک پارچه خشک را بردارید (حوله آشپزخانه یا هر نوع حوله دیگری این کار را انجام می دهد) و به آرامی محل را پاک کنید و تا جایی که می توانید مایع را بردارید. اصلا روی سطح آن نکشید، زیرا این کار باعث می‌شود مایع بیشتر به داخل الیاف فرش فشار بیاورد. تا زمانی که لکه به طور کامل (یا تقریباً کامل) جذب شود، این کار را ادامه دهید.

    مرحله 2: لکه ی ریخته شده روی فرش را تمیز کنید.

    از شوینده‌های سنتی فرش روی فرش‌های جوت استفاده نکنید زیرا معمولاً برای فرش‌های پشمی، پنبه‌ای یا مواد دیگر تولید می‌شوند. در عوض، از محلول رقیق شده 50/50 آب گرم و مواد شوینده ملایم لباسشویی (بدون سفید کننده) یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. 

    یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و دوباره روی محل لکه بریزید، به آرامی روی آن قسمت اسکاچ یا فرچه بکشید. با یک پارچه و آب تمیز و گرم روی آن ناحیه بکشید تا مواد شوینده ی باقی مانده پاک شود. این کار را مخصوصا برای نقاط سخت امتحان کنید.

    اگر روی فرش جوت خود چیزی اسیدی یا سس گوجه‌فرنگی ریخته‌اید، به جای محلول مایع شوینده از جوش شیرین  استفاده کنید و همان مراحل بالا را دنبال کنید.

    مرحله 3: لکه را خشک کنید.

    آب همچنین می تواند باعث ایجاد لکه بر روی فرش های جوت شود، بنابراین پس از اتمام کار تمیز کردن فرش، حتما فرش را خشک کنید.اگر نقطه ای از فرش خیس شده باشد، می توانید از یک سشوار استفاده کنید یا یک فن را در مقابل آن قرار دهید و به سرعت و بدون آسیب فرش را خشک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد