مجله تک فرش

فرش ماشینی اکریلیک با پلی استر چه فرقی دارد؟

در این مقاله ما مطالبی را برای شما یادآور می شویم که ممکن است هنگام […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فرش ماشینی اکریلیک با پلی استر چه فرقی دارد؟
  • در این مقاله ما مطالبی را برای شما یادآور می شویم که ممکن است هنگام خرید فرش به دردتان بخورد و برای شما مفید واقع شود. فرش های ماشینی از الیاف و نخ های متفاوتی تولید می شوند. این الیاف می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند. همانطور که می دانید الیاف و نخ هایی که در تولید فرش به کار می روند، کیفیت فرش را مشخص می کنند.

    الیاف طبیعی :  برخی از فرش ها از الیاف طبیعی مانند: پشم، ابریش و پنبه تولید می شوند.

    الیاف مصنوعی : برخی دیگر از الیاف های مصنوعی مانند: پلی استر، اکریلیک، پروپلین و نایلون تولید می شوند.

    همانطور که در بالا اشاره کردیم، الیاف به دو دسته ی طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. الیاف طبیعی هم به دو دسته ی حیوانی و گیاهی تقسیم می شوند. الیاف هایی که از حیوانات هستند می توان به پشم و ابریشم اشاره کرد و الیاف های گیاهی شامل پنبه، جوت، بامبو و… .

    امروزه، با پیشرفت تکنولوژی و فناوری،  اغلب الیاف های طبیعی جایگزین الیاف های مصنوعی می شوند. ما در این مقاله به تفاوت های الیاف اکریلیک و پلی استر می پردازیم.

    معایب ومزایای فرش پلی استر

    فرش های اکریلیک

    فرش های اکریلیک از الیاف اکریلیک بافته شده اند. در اکثر فرش های ماشینی، الیاف اکریلیک به کار برده شده. بین تمامی الیاف های مصنوعی، اکریلیک شباهت زیادی به پشم دارد و به دلیل شباهت زیادش به پشم، بیشتر اوقات همراه با پشم در تولید فرش های ماشینی به کار می روند.

    فرش های اکریلیک از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردارند. و درادامه ما به مزایای این فرش ها اشاره می کنیم.

    مزایای فرش های اکریلیک

    • مثل فرش هایی که از الیاف پنبه هستند، زیر پا بسیار نرم لطیف هستند. این فرش ها پاخور خوبی دارند.
    • در برابر مواد شیمیایی و مواد شستشو بسیار مقاوم هستند.
    • همچنین در برابر نور آفتاب هم بسیار مقاوم هستند.
    • شادابی و رنگشان را برای سال ها ماندگاری و دوام دارد.
    • با وجود اینکه اکریلیک نوعی مواد مصنوعی است، اما اصلاٌ هیچگونه حساسیتی برای پوست یا بدن افراد ایجاد نمی کند و برای خانه دارهایی که نگران مسئله ی آلرژی زا هستند، بسیار مناسب است.
    • یک ویژگی منحصربه فرد دیگری که فرش های اکریلیک دارند و کمتر در دیگر فرش ها می توان یافت، این است که این نوع فرش ها در معرض خطر حشرات موذی در امان اند، یعنی حشرات به فرش های اکریلیک نمی توانند آسیبی برسانند و دوری می کنند.

    در نتیجه شباهت زیاد اکرلیک به پشم و ماندگاری و دوام آن، از جنبه های مثبتش محسوب می شوند. ولی متاسفانه این نوع فرش ها ویژگی  لکه پذیری و چرک شدن  بالایی دارند.

    بهتر است در نظر داشته باشید که از فرش های اکریلیک در فضاهایی که رفت و آمد در آنجا کمتر است مناسب است. برای اگر شما می خواهید برای کف اتاق تان فرشی انتخاب کنید، فرش اکریلیک گزینه ی مناسبی نمی باشد.

    معایب ومزایای فرش پلی استر

    پلی استر

    یکی دیگر از انواع الیاف هایی که بسیار در فرش به کار می رود، پلی استر است.  پلی استر به دلیل جذابیت و شیکی منحصربه فردی که دارد و همچنین قیمت مناسبش بسیار مرغوب است. با ما همراه باشید تا به شرح جزئیات این نوع الیاف بپردازیم.

    کشف الیاف پلی استر به یک فردی اختصاص داده نمی شود بلکه چند دانشمند در کشف آن نقش داشته اند . همانطور که در مطالب بالایی گفته شد، پلی استر چند ویژگی هایی دارد که آن را مرغوب کرده و انتخاب مناسبی برای جنس فرش است.

    زیبایی ظاهری فرش های پلی استر

    باتوجه به طبیعت خاصش، پلی استر از رنگ بندی و رنگ آمیزی بسیار جذابی نسبت به برخی دیگر الیاف ها برخوردار است.

    خاصیت بازیافتی پلی استر

    همانطور که می دانید، پلی استر یک الیاف مصنوعی است. الیاف های مصنوعی دیگر قابلیت بازیافتی ندارند، اما پلی استر به راحتی آن را می توان بازیافت کرد.

    دوام و ماندگاری

    متاسفانه پلی استر مانند برخی دیگر از الیاف مصنوعی مانند اکریلیک و نایلون، از دوام و ماندگاری زیاد بالایی برخوردار نیست. بنابراین ما پلی استر را برای فضاهایی که کم تر پاخور و رفت و آمد دارد، پیشنهاد می کنیم.

    هزینه و قیمت فرش های پلی استر

    در مقایسه با اکریلیک، فرش های پلی استر از قیمت و هزینه ی کم تری برخوردارند، چرا که روند تولید پلی استر اسان تر و کم هزینه تر از دیگر الیاف های اکریلیک هستند، بنابراین انتخاب بسیار مناسبی از لحاظ قیمتی هستند.

    فرش های پلی استر پرزدهی و یا ارتفاع خواب بسیار کمی دارند، حتی می توان گفت که اصلاٌ پرز دهی ندارد.

    همانطور که گفته شد، هردوی این فرش ها، هم پلی استر و هم اکریلیک، دارای مواد مصنوعی و نفتی هستند. هنگام خرید فرش برای اتاق کودکتان بهتر است از فرش های که مواد و الیاف مصنوعی در آن ها به کار رفته است،  اجتناب کنید. 

    بهتر است از فرش هایی که دارای الیاف طبیعی اند یا فرش های دستبافت، برای اتاق کودکتان تهیه کنید.

    درباره ی خرید فرش ماشینی ترجیحاً باید بگوییم که هرچه تعداد شانه های فرش کم تر باشد، دوام و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. فرش های 700 و 1000 شانه برای فرش منزلتان می تواند مناسب تر باشد. هرچه فرش نازک و ظریف تر می شود، و تعداد شانه هایش بالاتر می رود، دوام و ماندگاری آن کمتر می شود و نحوهی شستشو و نگهداری اش سخت تر می شود.

    این نکته را بدانید که با خرید فرش اکریلیک، ممکن است تا دو هفته کمی داشته باشد، اما پس از دو هفته این پرزدهی کامل از بین می رود، در غیر این صورت فرش از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

    قبل از خرید فرش های پلی استر و اکریلیک باید این نکات را در نظر داشته باشید.

    – مراقبت و نگهدار ی فرش را در نظر بگیرید

    – دقت در انتخاب رنگ و نقشه ی فرش – فرش مناسب فضای خود را انتخاب کنید

    – دقت در انتخاب سبک و استایل فرش.

    – درنظرگرفتن قیمت فرش متناسب با جنس و نوع فرش

    – درنظر گرفتن ضمانت و گارانتی فرش

    برای مشاهده ی نمونه های بیشتر از فرش های اکریلیک و پلی استر، به گالری سایت ما سر بزنید و اگر تجربه ی خرید فرش های پلی استر و اکریلیک را داشته اید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد