مجله تک فرش

آیا اتاق خواب به فرش نیاز دارد؟

اگر به تازگی به خانه‌‌ی جدیدی نقل مکان کرده‌‌اید یا احساس می‌‌کنید اتاق خواب‌‌تان به […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
آیا اتاق خواب به فرش نیاز دارد؟
  • اگر به تازگی به خانه‌‌ی جدیدی نقل مکان کرده‌‌اید یا احساس می‌‌کنید اتاق خواب‌‌تان به چیدمان جدیدی نیاز دارد، ممکن این سئوال برای‌‌تان پیش بیاید که آیا اتاق خوابتان به فرش نیاز دارد؟ اگر این‌‌طور است چه کاری باید انجام دهید؟ چطور می‌‌توانید فرش مناسبی را انتخاب کنید؟ ما در این زمینه تحقیقات وسیعی انجام داده و قصد داریم به پرسش‌‌های شما پاسخ دهیم.

    اتاق‌‌های خواب قطعاً نیازمند فرش هستند. فرش به تعریف فضا کمک کرده، از کف‌‌پوش‌‌ها محافظت کرده و وقتی از رختخواب برمی‌‌خیزید راحتی بیشتری را برای انگشتان پای‌‌تان به ارمغان می‌‌آورد.

    6 دلیل برای اینکه اتاق‌‌های خواب شما نیازمند فرش هستند

    تقریباً می‌‌توان در هر اتاقی از خانه از فرش استفاده کرد، اما این کار در اتاق خواب اهمیت خاصی دارد. اتاق خواب شما صمیم‌‌ترین و دنج‌‌ترین بخش خانه است! فرش‌‌هایی که در اتاق خواب می‌‌توانند مورد استفاده قرار گیرند فرم‌‌های مختلفی دارند، از فرش‌‌هایی که لب به لب دیوار قرار می‌‌گیرند، بر روی موکت قرار می‌‌گیرند، تا فرش‌‌های منطقه‌‌ای. استفاده از این فرم‌‌ها می‌‌توان هیجان را به فضای ساده‌‌ی موجود اضافه کند. به همین دلیل است که لیست لوازم ضروری اتاق خواب همیشه شامل تختخواب، کمد، پاتختی و فرش می‌‌شود!

    اگر هنوز قانع نشده‌‌اید، در ادامه شش دلیل برای اینکه اتاق خواب‌‌تان به فرش نیاز دارد آورده شده است:

    فرش اتاق خواب

    1. فرش باعث احساس راحتی در پاها می‌‌شود

    کاملاً مشخص است که فرش بسیار نرم‌‌تر از چوب یا کاشی است و راه رفتن و ایستادن روی آن راحتی بیشتری دارد. فرش باعث می‌‌شود پای شما احساس گرما و لطافت کرده و فشار قدم‌‌های‌‌تان را جذب می‌‌کند. این امر باعث می‌‌شود پاهای شما روی سطح ملایم‌‌تری قرار بگیرد. همه‌‌ی ما قبول داریم که وقتی از تختخواب بیرون می‌‌آییم، اگر بجای کف‌‌پوش چوبی روی فرش قدم بگذاریم حس خوشایندتری خواهیم داشت.

    فرش اتاق خواب

    2. فرش موجب کاهش سر و صدا می‌‌شود

    یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از فرش کاهش سر و صدای اتاق است. این مسئله با کاهش پژواک قدم‌‌های شما بر روی کف‌‌پوش چوبی کاملاً روشن است. سطوح سخت نمی‌‌توانند صدا را همانند فرش جذب کنند. بدین ترتیب همسایه‌‌های پر سر و صدایی که در طبقه‌‌ی بالایی ساکن هستند دیگر چندان مزاحم چرت نیم‌‌روزی شما نخواهند شد.

    فرش اتاق خواب

    3. فرش باعث اضافه شدن شخصیت می‌‌شود

    شاید بارزترین دلیل برای نیاز به استفاده از فرش در اتاق خواب، نمایش سبک شخصی شما باشد! یک فرش باعث می‌‌شود رنگ، طرح و بافت به فضا اضافه شده و جلوه‌‌ای شخصی‌‌تر از فضا بوجود می‌‌آورد. این روشی کاملاً ساده برای نوسازی فضا بدون صرف هزینه‌‌ی زیاد خواهد بود. یک فرش جدید ظاهر و حس و حال اتاق شما را در یک چشم بر هم زدن تغییر می‌‌دهد.

    فرش اتاق خواب

    4. فرش به تعریف فضا کمک می‌‌کند

    شما می‌‌توانید برای تعریف یا تفکیک فضای اتاق خواب از فرش استفاده کنید. این مسئله بویژه در آپارتمان‌‌هایی که در آن دوست دارید قسمت اتاق خواب را از باقی محل زندگی تفکیک کنید بسیار مفید خواهد بود. اگر اتاق خواب‌‌تان در بخش بزرگتر فضا قرار دارد، استفاده از یک فرش در زیر تخت امکان تعریف دقیق ناحیه‌‌ی مربوطه را میسر می‌‌کند. اگر پیشتر فرشی تهیه کرده‌‌اید می‌‌توانید از آن برای ایجاد کنتراست و تعریف بیشتر بین نواحی خاص بهره بگیرید.

    5. فرش از کف‌‌پوش‌‌های شما محافظت می‌‌کند

    اگر کف‌‌پوش‌‌های زیبایی دارید شاید حس کنید پوشاندن آنها با فرش چندان مناسب نیست. اما همانطور که دیدید، دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه اتاق خواب به فرش نیاز دارد. همچنین می‌‌توانید مطمئن باشید که استفاده از فرش باعث ایمنی بیشتر کف‌‌پوش‌‌های شما خواهد شد. استفاده از فرش در اتاق خواب ساده‌‌ترین راه برای محافظت از کف‌‌پوش از فرسودگی و خراش، بویژه در مکان‌‌های پرترددتر است.

    فرش اتاق خواب

    6. فرش باعث می‌‌شود اتاق یکپارچه به نظر برسد

    استفاده از فرش در اتاق خواب ضرورت دارد و بدون آن یک اتاق ممکن است ناتمام و ناکامل به نظر برسد. اگر تاکنون وارد اتاق خوابی شده‌‌اید که صرفاً کف‌‌پوش دارد، این حس را درک کرده‌‌اید. در این اتاق به نظر می‌‌رسد هریک از اجزا در گوشه‌‌ای شناور هستند. فرش می‌‌تواند یکپارچگی مناسبی را برای اتاق خواب (یا هر اتاق دیگر) بوجود بیاورد و این مسئله در هنگام خواب شبانه اهمیت زیادی دارد.

    در هنگام انتخاب فرش برای اتاق خواب باید عملکرد مورد نظر خود را مورد توجه قرار دهید. آیا این فرش برای راحتی تهیه شده، یا محافظت یا تزیین؟ وقتی هدف نهایی فرش مشخص شد، آنگاه می‌‌توان انتخاب‌‌ها را محدودتر کرد.

    تا اینجا متوجه شدید در اتاق خواب به فرش نیاز دارید. در ادامه‌‌ی متن به گزینه‌‌های مناسب خواهیم پرداخت و به پرسش‌‌های مختلفی درباره‌‌ی چگونگی اضافه کردن فرش به اتاق خواب پاسخ می‌‌دهیم، از جمله اینکه فرش در کجا قرار بگیرد و اینکه آیا می‌‌توان فرش را بر روی موکت مورد استفاده قرار داد یا نه.

    انتخاب فرش برای اتاق خواب

    در هنگام انتخاب فرش برای اتاق خواب باید سه هدف اصلی را مد نظر قرار دهید: راحتی، محافظت یا تزیین. ممکن است شما صرفاً روی یک گزینه تمرکز داشته باشید و یا هر سه را هدف‌‌گذاری کنید.

    راحتی

    فرش اتاق خواب

    اگر به دنبال افزودن راحتی بیشتر به اتاق خواب هستید می‌‌توانید از فرش‌‌های مخملی و پرزدار استفاده کنید. این نوع فرش‌‌ها برای ایجاد راحتی بر روی کف‌‌پوش‌‌هایی غیر از موکت عالی هستند. در عین حال اگر می‌‌خواهید فرش مناسبی برای اتاق خواب کودک‌‌تان در نظر بگیرید، باید به چیزی با دوام‌‌تر و با قابلیت تمیز کردن ساده‌‌تر فکر کنید.

    محافظت

    فرش به خوبی می‌‌تواند از کف‌‌پوش‌‌ها در مقابل لکه، خراشیدگی پنجه‌‌های حیوانات خانگی، و فشار مبلمان محافظت کند. اگر قرار است ترافیک عبوری بسیار زیادی، شامل کودکان و حیوانات خانگی روی فرش وجود داشته باشد، در هنگام انتخاب فرش این مسئله را به خوبی مد نظر قرار داده و فرشی را انتخاب کنید که به سادگی قابل شستشو باشد.

    دکوراسیون

    فرش اتاق خواب

    شکل و طرح فرش نیز اهمیت زیادی دارد. انتخاب رنگ فرش دشوار به نظر می‌‌رسد، اما می‌‌توان از نکات ویژه‌‌ای در این راه بهره گرفت. می‌‌توانید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ تجهیزات موجود در اتاق تناسب داشته باشد، و یا بیان خاصی به رنگ بدهید.

    چه نوع فرشی برای اتاق خواب بهتر است؟

     

    باز هم انتخاب فرش مناسب برای اتاق خواب به ظاهر اتاق و هدفی که از استفاده از فرش در نظر دارید بستگی خواهد داشت. فرش‌‌های بزرگ فضاهای زیادی را پوشش می‌‌دهند، اما اگر صرفاً به دنبال این هستید که هنگام برخاستن از خواب پای‌‌تان را روی چیزی نرم بگذارید می‌‌توانید از فرش‌‌های تکه‌‌ای کوچک در کنار تخت استفاده کنید. با توجه به اینکه اتاق خواب‌‌ها عمدتاً محل‌‌های کم رفت و آمدی به شمار می‌‌آیند، فرش‌‌های پرزدار و گرم و نرم نیز انتخاب مناسبی در این فضاها به شمار می‌‌آیند. خودتان را صرفاً به فرش‌‌های مستطیل شکل محدود نکنید چرا که فرش‌‌های گرد نیز گزینه‌‌های مناسبی به شمار می‌‌آیند.

    ترکیب و جفت شدن

    ممکن است حتی بخواهید چند مدل فرش را با هم ترکیب کنید. بعنوان مثال می‌‌توان فرش‌‌های تکه‌‌ای و کوچک را با فرش‌‌های بزرگ جفت کرده و یا فرش‌‌هایی با بافت‌‌های متفاوت را در کنار هم قرار دهید تا عمق بیشتری به فضا بدهید. در عکس، طرح یک فرش خز مصنوعی را با فرشی دستباف ترکیب کرده است.

    بصورت کلی هر ترکیبی را می‌‌توان در اتاق خواب به کار گرفت، به شرطی که این ترکیب متناسب با طرح کلی شما بوده و محل قرار گیری فرش‌‌ها با دقت در نظر گرفته شده باشد.

    فرش‌‌هایی که منطقه‌‌ی بزرگی را پوشش می‌‌دهند را در کجای اتاق خواب قرار دهیم؟

    مکان قرار گیری فرش اهمیت بسیار زیادی دارد. شما دوست ندارید آن را به گوشه‌‌ای از اتاق پرتاب کنید. چنانچه فرش در محل نامناسبی قرار بگیرد احساس ناتمام ماندن را به فضای اتاق خواهد داد.

    محل قرار گرفتن فرش به این بستگی دارد که بخواهید کدام بخش را در پایین، اطراف و کناره‌‌ی تخت بپوشانید.

    پایین تخت

    اگر تختخواب شما در کنار دیوار قرار گرفته، می‌‌توانید از فرشی در پایین تخت استفاده کنید تا تقارن را به اتاق اضافه کنید. چنانچه فرش بزرگی در اختیار دارید، باید بخشی از آن را زیر تخت قرار دهید و کناره‌‌ها را هم پوشش دهید. مانند مثل زیر.

    خارج از مرکز

    فرش اتاق خواب

    ایجاد تقارن بسیار فوق‌‌العاده است، شما می‌‌توانید با بازی با موقعیت مکانی فرش، عمق و شخصیت را به اتاق اضافه کنید. در این راستا بهتر است بخشی از فرش را زیر تخت قرار دهید. اگر فرش‌‌تان گرد است، آنگاه قادر خواهید بود ترکیب هندسی فوق‌‌العاده‌‌ای بوجود آورید.

    نزدیک به تخت

    فرش اتاق خواب

    اگر یک سمت تخت شما دیوار قرار داشته یا فضای موجود در یک طرف بیشتر از طرف دیگر است، سعی کنید از فرشی بزرگ در کناره‌‌ی تخت استفاده کنید. بدین ترتیب وقتی از تختخواب بلند می‌‌شوید می‌‌توانید پای‌‌تان را روی فرش بگذارید.

    خوشبختانه برای قرار دادن فرش‌‌های بزرگ در اتاق خواب چندین گزینه وجود دارد. مکان‌‌های مختلفی را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام موقعیت بهتر است. تا زمانی که موقعیتی را پیدا نکرده‌‌اید که از آن کاملاً راضی هستید، از آزمودن مکان‌‌های مختلف هراس نداشته باشید.

    چه فرشی را برای اتاق خواب‌‌های مستر انتخاب کنیم؟

    یک اتاق خواب مستر معمولاً بزرگترین اتاق خواب خانه است، بنابراین باید فرشی برای آن انتخاب کنید که به اندازه‌‌ی کافی بزرگ بوده و هم زمین را بپوشاند و هم فضا را یکپارچه کند. با توجه به اینکه والدین معمولاً از اتاق خواب‌‌های مستر استفاده می‌‌کنند، فرش‌‌های بزرگ و نرمتر انتخاب ایده‌‌آلی به نظر می‌‌رسند.

    فرش‌‌های متعدد

    اگر یک اتاق خواب مستر بسیار بزرگ دارید، شاید نیاز داشته باشید از بیش از یک فرش استفاده کنید. فرش‌‌ها امکان تعریف نواحی مختلف اتاق را بوجود می‌‌آورند. بعنوان مثال اگر در اتاق خواب محلی برای نشستن دارید، استفاده از فرش‌‌های کوچک و دایره‌‌ای شکل زیر صندلی، و یک فرش بزرگ زیر تخت توصیه می‌‌شود. اتاق خواب مستر سبک بوهمی که در شکل نشان داده شده دارای سه فرش متفاوت است که به شکستن فضاهای خالی کمک می‌‌کنند.

    چطور یک فرش را زیر تخت خواب دونفره‌‌ی بزرگ جای دهیم؟

    شما اصلاً دوست ندارید اندازه‌‌ی تخت‌‌تان از اندازه‌‌ی فرش انتخاب شده بزرگ‌‌تر باشد. انتخاب اندازه‌‌ی مناسب برای فرش حال و هوای ویژه‌‌ای به اتاق می‌‌دهد. پس اگر یک تخت خواب دو نفره‌‌ی سایز بزرگ دارید باید چه کار کنید؟

    در این صورت هرچه فرش‌‌تان بزرگتر باشد بهتر است. اگر دوست دارید فرش از دو طرف تخت بیرون زده و در پایین آن امتداد داشته باشد، باید این فرش آنقدر بزرگ باشد که خواسته‌‌تان را برآورده کند. فرش‌‌های کوچکتر ممکن است پایین تخت را برای قدم گذاشتن پوشش دهند، اما احتمالاً نمی‌‌توانند از کناره‌‌ها بیرون بزنند. بدین ترتیب می‌‌توان گفت فرش‌‌هایی دوازده متری گزینه‌‌های مناسبی برای اتاق خواب‌‌هایی با تخت دو نفره‌‌ی سایز بزرگ هستند و می‌‌توانند فضای کافی را تحت پوشش قرار دهند. بنابراین از هر طرفی که بخواهید از تخت خارج شوید پای‌‌تان روی فرش خواهد بود.

    آیا می‌‌توانید فرش را روی کف‌‌پوش موکت قرار دهید؟

    فرش اتاق خواب

    استفاده از فرش تنها برای کف‌‌پوش‌‌های چوبی یا لمینیت نیست و می‌‌توان به کمک فرش افزودنی‌‌های زیادی را برای اتاق‌‌هایی با کف‌‌پوش موکت به ارمغان آورد. چه کف‌‌پوش شما موکت باشد و چه چوب یا لمینیت، فرش به تعریف فضا و یکپارچگی میان مبلمان کمک خواهد کرد. فرش‌‌ها همچنین کمک می‌‌کنند تا موکت‌‌هایی با رنگ روشن در مقابل آلودگی و لکه محافظت شوند.

    نکات نهایی

    اگر تا کنون درباره‌‌ی استفاده از فرش در اتاق خواب شک و تردید داشتید امیدواریم این مطالب بتواند به شما در این زمینه کمک کند. فرش باعث تکمیل نمای اتاق، محافظت از کف‌‌پوش‌‌ها، و افزایش سطح راحتی شما خواهد شد. پس چه چیزی برای از دست دادن وجود خواهد داشت؟ هیچ چیز!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد