مجله تک فرش

آشپزخانه ای زیبا تر با انتخاب فرش آشپزخانه مناسب

فرش همواره عنصری مهم و نقش آفرین در خانه ها بوده و همچنین پایه و اساس […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فرش آشپزخانه
  • فرش همواره عنصری مهم و نقش آفرین در خانه ها بوده و همچنین پایه و اساس طراحی منازل نیز به شمار می رفته است. اهمیت این موضع به اندازه است که تمامی اجزای خانه را تحت تاثیر قرار می دهد با انتخاب یک فرش آشپزخانه، می توان گفت به نحوی چیدمان کلی اتاق را تحت تاثیر قرار داده ایم. هر چند باید توجه داشت استفاده از فرش در آشپزخانه ضروری نمی باشد. اما بیشتر خانواده های ایرانی دوست دارند تا در آشپزخانه نیز از فرش استفاده کنند. چرا که فرش آشپزخانه می تواند گرما و صمیم این محیط را دو چندان کند.

    رنگ های به کار رفته در هر فرش می تواند روح افزای یک محیط باشد. لذا انتخاب فرش آشپزخانه و همچنین طرح و رنگ آن تاثیر بسیار مهمی بر محیط زندگی خواهد داشت. به همین دلیل است که در چیدمان و طراحی دکوراسیون منازل ابتدا فرش را انتخاب کرده و در ادامه به تهیه و طراحی مبلمان و دیگر وسایل می پردازند.

    ادگار آلن پو

    در همین راستا ادگار آلن پو شاعر و نویسنده مشهور آمریکایی جمله ای معروف دارد که می گوید: ” روح یک خانه فرش آن است” و از آن جایی که قلب هر خانه نیز آشپزخانه آن می باشد. لازم است تا برای تکمیل قلب و روحی زیبا در خانه نسبت به داشتن فرش آشپزخانه نیز توجه داشته باشیم.

    نگاهی به مقوله ی فرش آشپزخانه و نکات موجود در آن

    همانطور که در مقدمه متن نیز به آن اشاره شد، فرش آشپزخانه می تواند یکی از اجزای دکوراسیون آشپزخانه به شمار رود هرچند که وجود آن ضروری نمی باشد. افراد با توجه به سلیقه و پسند خود می توانند تصمیم بگیرند که کف آشپزخانه فرش کنند یا خیر. البته در فرهنگ و چیدمان منازل بیشتر ایرانی ها به چشم می خورد که از فرش آشپزخانه نیز استفاده کرده و بدین تریتیب زیبایی این بخش از خانه را بیشتر می کنند.

    باید توجه داشت که علاوه بر رنگ فرش، لازم است تا به کیفیت و جنس آن نیز توجه شود. لذا همواره باید توجه داشت که  فرشی برای آشپزخانه مناسب تر است که لطیف، نرم، قابل شستشو (بدون اینکه از رنگ و یا کیفیت آن کم شده و یا تغییری کند) و همچنین دارای دوام بالایی باشد.

    همچنین باید توجه داشت که این نوع فرش ها باید به گونه ای باشند که در استفاده های طولانی مدت در برابر گرد و غبار رد پا بر روی آن ها نیفتند و ظاهر نامناسبی پیدا نکنند. در اینجا می توان به فرش هایی که در بافت آن ها از نایلون استفاده شده است اشاره کرد. این فرش ها برای محیط آشپزخانه مناسب بوده و همچنین در کنار مقاومت بالای خود از قیمت مناسب تری نیز در مقایسه با سایر نمونه های مناسب برخوردار می باشند.

    فرش آشپزخانه ماشینی باشد یا دستی؟

    در خصوص خرید فرش آشپزخانه باید توجه داشت که فرش های ماشینی معمولا برای استفاده در آشپزخانه مناسب تر هستند چرا که زیرا شستن آن ها در مقایسه با فرش های دست بافت بسیار آسان تر بوده و در نتیجه عمر آن نیز افزایش می باید. چرا که شست و شوی فرش های دست بافت حساسیت های خاص خودش را می طلبد. با توجه به فعالیت زیاد در آشپزخانه نیز نمی توان نیاز به شستن فرش را نادیده گرفت.

    چه فرشی برای آشپزخانه مناسب تر است؟

    آنچه همواره مشاهده می شود این است که اکثر خانم ها در ابتدای امر به دنبال انتخاب فرشی با طرح و رنگ دلخواه خود هستند و سپس در اولویت های بعدی به سراغ جنس و کیفیت آن می روند.

    البته نه آن که طرح و رنگ فرش آشپزخانه اهمیتی نداشته باشد، اما باید دانست آنچه در انتخاب این نوع فرش حرف اول را می زند در ابتدا جنس و کیفیت آن است. پیش تر نیز دانستیم که فرش های ماشینی برای آشپزخانه مناسب تر هستند. در هنگام انتخاب و خرید فرش آشپزخانه باید توجه داشت فرش مورد نظر باید تا جای ممکن سبک و دارای کیفیت بالا باشد. چرا که با توجه به کارایی آشپزخانه و نیاز به شست و شوی بیشتر فرش، ‌ناچار کیفیت بالا تر و وزن سبک تری از فرش را می طلبد.

    به طور کلی در رابطه با ویژگی های یک فرش آشپزخانه مناسب و با کیفیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • جمله عمر طولانی تر
    • ثبات در رنگ های به کار برده شده در آن ها در برابر نور و شستشو
    • مقاومت بیشتر در برابر حرارت
    • حفاظت از ظاهر و زیبایی فرش درگذر زمان
    • انتخاب فرشی برای آشپزخانه با کیفیت بالا و قابلیت شست و شو
    • توجه به رنگ دکوراسین آشپزخانه هنگام انتخاب فرش
    • عدم استفاده از رنگ های خیلی روشن فرش با توجه به امکان کثیف شدن آن

    چرا فرش های ماشینی برای آشپزخانه مناسب تر هستند؟

    اگر با خواندن مطلب پیشین در رابطه با انتخاب فرش ماشینی برای آشپزخانه سوالاتی برایتان ایجاد شده است، در ادامه به توضیحات تکمیلی نسبت به فرش های ماشینی مناسب برای آشپزخانه پرداخته شده است:

    الیاف به کار رفته شده در هر فرش ماشینی ضامن دوام و کیفیت آن فرش است. این مهم در فرش های مناسب برای آشپزخانه نیز به خوبی و با حساسیت بسیار رعایت شده است.

    امروزه فرش های ماشینی اغلب از الیافی با جنس  اکریلیک بافته می شوند و همینطور ابریشم مصنوعی یا همان پلی استرنیز در این فرایند کاربرد دارند. همچنین در برخی موارد از ترکیب این دو نوع نیز می توان استفاده نمود. اما در میان کلیه ی موارد یاد شده می توان گفت که نخ ‌های اکریلیک به دلیل ویژگی های خاصی دارند از جایگاه بالاتری برخوردار می باشند. امید است با در نظر گرفتن تمامی این موارد بتوانید خریدی موفق را تجربه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد