مجله تک فرش

کفپوش روشن در مقابل کفپوش تاریک – مزایا و معایب

کفپوش های روشن و تیره می توانند دقیقاً یک فضا را کاملاً متفاوت جلوه دهند. هر تناژ رنگی مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین مهم است که تصمیم بگیرید اگر انتخاب شما هنوز مشخص نیست چه چیزی برای شما اهمیت دارد. در زیر مزایا و معایب کفپوش های روشن و تیره آورده شده است. ما توصیه می کنیم با یک متخصص در این زمینه برای انتخاب نهایی خود صحبت کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
کفپوش روشن در مقابل کفپوش تاریک - مزایا و معایب
  • کفپوش‌های روشن و تیره می‌توانند دقیقاً یک فضا را کاملاً متفاوت جلوه دهند. هر تناژ رنگی مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین مهم است که قبل از خرید فرش تصمیم بگیرید اگر انتخاب شما هنوز مشخص نیست، بدون آگاهی و تصمیم قبلی، خرید نکنید. در این صفحه مزایا و معایب کفپوش‌های روشن و تیره آورده شده است. ما توصیه می‌کنیم با یک متخصص در این زمینه برای انتخاب نهایی خود صحبت کنید.

    کفپوش های روشن

    فرش های رنگ روشن

    1- فضا را روشن‌تر و بازتر می‌کند.

    استفاده از کف‌ پوش‌های روشن برای اینکه اتاق‌ها بزرگ‌تر و دلنشین‌تر به نظر برسند، یک ابزار طراحی داخلی بسیار محبوبی است. برای فضاهای کوچک‌تر یا اتاق‌هایی که در معرض نور طبیعی زیادی نیستند، کفپوش‌های روشن انتخاب عالی هستند.

    2 - طراحی آسان‌تر

    فرش یا کف ‌پوش‌‌های رنگ روشن‌، ظریف‌تر و کار کردن با آن‌ها آسان‌تر می‌باشد. متوجه خواهید شد که کفپوش‌های روشن در آپارتمان‌ها رایج‌تر هستند، زیرا رنگ دیوارها، رنگ مبلمان و سبک‌های بیشتری را نسبت به کفپوش‌های تیره تکمیل می ‌کنند.

    3 - گرد و غبار، مو و آسیب های جزئی روی فرش را پنهان می کند.

    کفپوش‌های رنگ روشن پوشانندگی عالی برای گرد و غبار و موهای روشن ‌تر ایجاد می‌کنند، بنابراین تقریباً همیشه تمیز به نظر می‌رسند. آنها همچنین بیشتر از رنگ‌های تیره‌ تر آسیب را می‌پوشانند که برای خانه‌های شلوغ، رنگ های روشن انتخاب بهتری می باشد.

    معایب فرش های رنگ روشن

    برخی از اتاق‌ها نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کنند و زمانی که فرش‌های رنگ روشن را در آنجا قرار می دهیم، ممکن است برای آن محیط بسیار روشن باشد. این مسئله را می توان با پهن کردن فرش های مناسب برای آن محیط برطرف کرد. 

    پیدا بودن بیشتر لکه ها این مسئله به نوع مواد فرشی که انتخاب می کنید بستگی دارد، اما اگر از موادی استفاده کنید که مستعد لکه شدن و کثیف شدن هستند، لکه‌ها و کثیفی روی فرش راحت‌تر و بیشتر دیده می شوند. اگر موادی را انتخاب کنید که بادوام‌تر باشد، لکه ‌های احتمالی روی فرش را زودتر از بین ببرید.

    کفپوش تیره رنگ

    کفپوش تیره

    1- نور را جذب می کند، کمتر در معرض محو شدن است.

    مانند نشان دادن لکه‌ها، محو شدن تا حد زیادی به مواد و الیاف فرش بستگی دارد، اما این مسئله‌ای نیست که نادیده گرفته شود. کفپوش‌هایی مانند چوب سخت مستعد محو کردن لکه ها هستند و اگر تیره تر باشند رنگ آن ها ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

    2- پنهان شدن ذرات و گرد و غبار .

    کف‌های تیره برای پنهان کردن موهای تیره ‌حیوانات، خاک و زباله‌ ها عالی هستند. اگر خانه‌ی بسیار شلوغی دارید و متوجه می‌شوید که بیشتر اوقات کثیفی و گرد و غبا از بیرون به داخل خانه می‌رود، فرش‌های تیره ممکن است راه حلی برای شما باشد.

    نکات منفی

    اتاق را کوچک تر نشان می دهد. 

    اگر یک اتاق نور طبیعی زیادی دریافت نمی کند، یک طبقه تاریک می تواند اتاق را کوچک، غم انگیز به نظر برساند. هنگامی که فضا محدود است، همانطور که اغلب در آپارتمان ها وجود دارد، طبقه های تاریک می توانند جلوه ی فضای کمتری را ایجاد کنند. در یک اتاق بزرگ و پر نور، لازم نیست نگران این مشکلات باشید.

    گرد و غبار و زباله‌های روشن را نشان می‌دهد. 

    گرد و غبار، زباله های روشن و موهای روشن حیوانات خانگی را بیشتر نشان می دهد. پس بهتر است برای تمیز کردن آن ها از جارو برقی استفاده کنید. 

    می‌توانید با بافنده‌ها تماس بگیرید. 

    در نهایت، انتخاب کاملاً به سلیقه‌ی شما بستگی دارد و باید فضا و سبک دکوراسیون شما را تکمیل کند. ما به شدت توصیه می‌کنیم که با یک با افراد متخصص در این زمینه صحبت کنید تا اطلاعات سفارشی مطابق با خواسته‌ها و نیازهای خود به دست آورید و حتی می توانید چند نمونه کفپوش تهیه کنید تا ببینید .بهترین انتخاب‌های شما در فضای مورد نظرتان چگونه به نظر می رسد

    منبع :

    http://weavercarpets.com/light-vs-dark-flooring-pros-cons.html

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد