مجله تک فرش

کدام یک از فرش های ایرانی برای خانه شما مناسب است؟

فرش ایرانی یکی از هنرهای کهن این سرزمین است که قدمتی چند هزار ساله دارد. […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • فرش ایرانی یکی از هنرهای کهن این سرزمین است که قدمتی چند هزار ساله دارد. قدیمی ترین فرش جهان به نام فرش پازیریک به فلات ایران و مادها و اشکانیان نسبت داده می شود. تاریخچه و اصالت فرش ایرانی بر هیچکس پوشیده نیست. صنعتی که جنبه هنری و ارزش بالایی دارد.

    فرش ایرانی یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون ایرانی است. با وجود مدرنیزه شدن سبک زندگی و استفاده از مبلمان، فرش همچنان نقش اساسی در چیدمان خانه های ایرانی دارد. فرش ها حس زندگی و گرما را در خانه منتقل می کنند. 

    تقریباً همه خانواده ها اولین خرید خانه خود را با فرش شروع می کنند. فرش علاوه بر نقش تزیینی و کاربردی در خانه، یک کالای سرمایه ای نیز می باشد. به خصوص فرش های دستباف که ارزش مالی بالایی دارند.

    در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با توجه به اندازه و دکوراسیون خانه خود یک فرش زیبای ایرانی را انتخاب کنید.

    کاربرد فرش های ایرانی

    از فرش های ایرانی به دو صورت در خانه استفاده می شود. کاربرد اصلی فرش و قالیچه های ایرانی نقش و الگوی آن ها می باشد. به ویژه در خانواده های سنتی که هنوز هم گاهی روی زمین می نشینند یا حتی از تخت استفاده نمی کنند. 

    زمانی که کف خانه ها فقط موزاییک بود، از فرش های بیشتری برای پوشش کف استفاده می شد. تمام فضای خانه پر از فرش می شد و هیچ قسمتی از زمین پیدا نبود. کم کم با تغییر سبک زندگی و استفاده از کفپوش هایی مانند سنگ، سرامیک، پارکت و … استفاده از فرش برای پوشاندن تمام کف خانه کمتر شد. 

    اکنون خانواده ها تمایل بیشتری به دیدن بخشی از کف دارند. امروزه در اکثر خانه های مدرن، فرش علاوه بر نقش پوششی، کاربرد تزئینی نیز دارد. بسیاری از خانواده ها ممکن است هنگام استراحت و خواب روی زمین ننشینند یا از تخت استفاده نکنند، اما فرش را از دکوراسیون خود حذف نکرده باشند. 

    فرش همچنان نقش خود را به عنوان یک وسیله ی کاربردی و پوششی برای کف و البته وسیله ای تزئینی حفظ کرده است.

    ورود فرش ماشینی به صنعت قالیبافی کشور

    قیمت فرش ایرانی و تغییر سبک زندگی باعث شد تا دنیای مدرن به صنعت قالیبافی راه پیدا کند. به طوری که در بسیاری از خانه ها فرش ماشینی درجه یک و کیفیت بالا جایگزین فرش دستباف شده است. 

    ایران در زمینه ی تولید فرش ماشینی نیز بسیار مشهور است و محصولات آن به سراسر دنیا ارسال می شود. تولید فرش ماشینی در ایران با بهترین و به روزترین ماشین آلات صنعتی انجام می شود.

    کاشان، پایتخت فرش ماشینی جهان!

    فرش ماشینی کاشان یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین فرش های ماشینی در جهان است. به طوری که کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی در جهان شناخته می شود. امروزه خرید فرش ماشینی، یک انتخاب هوشمندانه است. 

    فرش ماشینی اگرچه ارزان تر از فرش دستباف می باشد، اما همچنان کیفیت خوبی دارد. در ظاهر تنوع فرش ماشینی بسیار بیشتر است. به خصوص نمونه های مدرنی که در بین فرش های دستباف کمتر دیده می شود.

    انتخاب فرش ایرانی مناسب خانه تان

    اگر می خواهید بدانید کدام فرش ایرانی برای خانه ی شما مناسب است، باید بگویم که این موضوع به سبک زندگی شما نیز مربوط می شود. برای انتخاب مناسب ترین فرش ایرانی باید به سایز و طرح آن توجه کرد. فرش های ایرانی طرح های متنوعی دارند. هر کدام از این طرح ها با عناصر خاص خود با نوعی دکوراسیون هماهنگ شده است.

    با توجه به دکوراسیون خود طرح فرش را انتخاب کنید!

    طرح های متنوع فرش سنتی ایرانی دارای ویژگی های خاصی است. این فرش ها در رنگ های متنوع تولید می شوند. یکی از طرح های سنتی فرش ایرانی، طرح لچک و ترنج است. این طرح در مرکز دایره ای دارد و چهار گوشه آن به شکل هلالی تزئین شده است. در حاشیه این طرح از الگوهای سنتی زیادی استفاده شده است، اما در پس زمینه کمی خلوت تر می شود.

    فرش ماشینی مدرن، مناسب برای دکوراسیون امروزی

    اگر دکوراسیون شما مدرن تر است، می توانید از فرش ماشینی مدرن استفاده کنید. فرش های مدرن ویژگی های متفاوتی دارند. در این فرش ها هیچ گونه طرح و نقش سنتی در طرح آن دیده نمی شود. فرش ها اغلب تک رنگ هستند و در طراحی آنها از اشکال و طرح های هندسی مدرن استفاده می شود. 

    رنگ ها پررنگ تر از فرش های سنتی استفاده می شوند و بیشتر به چشم می آیند. این مدل از طرح های فرش ایرانی بیشتر برای دکوراسیون های مدرن استفاده می شود. مبلمان ساده با رنگ های خنثی، پرده های ساده انتخابی بسیار ایده آل برای این سبک دکوراسیون هستند. 

    فرش های ماشینی مدرن تنوع بی شماری دارند. از بین این طرح ها می توانید هر طرح و رنگی را انتخاب کنید. ست کردن فرش با دکوراسیون مدرن آسانتر است زیرا دست شما در انتخاب طرح و رنگ بازتر است. 

    اما اگر همچنان از طرفداران طرح فرش سنتی هستید، می توانید از فرش های کلاسیک استفاده کنید. استفاده از فرش ایرانی با طرح اسپری به عنوان فرش کلاسیک گزینه مناسبی برای دکوراسیون های مدرن است. 

    فرش طرح افشان بر خلاف دیگر طرح های سنتی کشسانی و ترنج ندارد. فرش فقط از یک رنگ زمینه، حاشیه و نقش سنتی تشکیل شده است.

    بهترین سایز فرش برای منزل شما!

    جدا از انواع طرح های فرش ایرانی، سایز فرش نیز در انتخاب آن بسیار مهم است. فرش ماشینی در ابعاد و اشکال مختلف بافته می شود. فرش های گرد، مربع، بیضی و مستطیل چهار شکل اصلی فرش ماشینی هستند. 

    این فرش ها از سایز یک متر تا 12 متر تولید می شوند. اندازه فرش ماشینی اغلب دارای استاندارد خاصی است. فرش ماشینی 1 متری، 2 متری، 4 متری، 6 متری، 9 متری و 12 متری استاندارد فرش ماشینی است. 

    اما فرش هایی در اندازه های مختلف در بازار وجود دارد. در بازار فرش ماشینی اشکالی مانند شش گوش یا اشکال فانتزی تری مانند فرش عروسکی و شکل گل و قلب نیز به چشم می خورد.

    در انتخاب سایز فرش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

    برای انتخاب سایز فرش باید فضای خود را به دقت بشناسید. اگر دکوراسیون سنتی دارید و دوست دارید روی فرش بنشینید و استراحت کنید، بهتر است از فرش برای پوشاندن کل فضا استفاده کنید. برعکس، در خانه هایی که از مبلمان، میز ناهارخوری و تخت استفاده می شود، بهتر است اندازه فرش را طوری انتخاب کنید که حداقل 20 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد. البته به شرطی که کف شما موزاییک نباشد. در خانه های مدرن تر، معمولاً فضای بیشتری خالی می ماند. به طوری که فرش فقط به عنوان یک عنصر تزئینی در وسط اتاق، بین مبلمان استفاده می شود.

    مناسب ترین رنگ فرش برای دکوراسیون

    فرش ماشینی در رنگ بندی بسیار متنوع است. انتخاب بهترین رنگ فرش ایرانی باید با توجه به دکوراسیون شما انجام شود. بهتر است همه مبلمان را یک رنگ نکنید و همه را کنار هم نچینید. در عوض می توانید طیف رنگی را انتخاب کنید و با انتخاب رنگ های مختلف این طیف هارمونی زیبایی در دکوراسیون خود داشته باشید. 

    یکی از راه های چیدمان دکوراسیون با توجه به رنگ فرش، انتخاب رنگ های مختلف از متن فرش است. به رنگ هر فرشی که خریداری می کنید توجه کنید و از رنگ فرش برای پرده ها و همچنین مبلمان استفاده کنید. 

    در انتخاب رنگ ها افراط نکنید و هماهنگی آنها را در اولویت قرار دهید. فراموش نکنید که فضا نباید خیلی شلوغ باشد. اگر پرده های شلوغ یا مبلمان طرح دار دارید، به سراغ ساده ترین و خلوت ترین فرش ها بروید.

    مناسب ترین فرش با توجه به شانه و تراکم آن

    قبل از خرید فرش باید ویژگی های فرش را بشناسید. ضخامت فرش ماشینی یکی از ویژگی های اصلی فرش است. ضخامت فرش ماشینی با توجه به نوع بافت متفاوت است و کاربرد فرش را متفاوت می کند. 

    برای انتخاب فرش مناسب منزل خود باید بدانید چه ضخامت فرش ماشینی برای شما مناسب است؟ از فرش های ماشینی نازک و ظریف برای فضاهای مجلل و زیبا استفاده می شود. این فرش ها بیش از هر چیز جنبه تزئینی دارند. 

    این فرش ها اصلا گزینه مناسبی برای نشستن و استراحت نیستند. برای فضاهای شلوغ باید از فرش های ضخیم تر استفاده کرد. برای اتاق خواب خرید فرش 700 شانه و 1000 شانه انتخاب های بهتری است. 

    در مورد طرح و رنگ این فرش ها باید بگویم که فرش های 1000 شانه رنگ های بیشتری نسبت به فرش های 700 شانه دارند. فرش های 1200 شانه و 1500 شانه هم رنگارنگ تر و هم ظریف تر هستند. 

    اگر فرزند کوچکی در خانه دارید یا حیوان خانگی دارید، بهتر است اصلاً سراغ فرش های 500 شانه و کم تراکم نروید. این فرش ها پرز هستند و این پرز باعث ایجاد حساسیت می شود. همچنین حیوانات خانگی مانند سگ و گربه عادت دارند پنجه های خود را روی فرش بمالند، بنابراین ممکن است به فرش های ظریف آسیب بزنند. 

    در نظر داشته باشید که شانه و تراکم بالای فرش یکی از مهم ترین ویژگی های یک فرش ماشینی خوب است.

    آخرین کلمه

    در نهایت اینکه کدام فرش ایرانی برای خانه شما مناسب است به جمع بندی همه این عوامل بستگی دارد. کاربرد و فضایی که قرار است فرش در آن پهن شود را مشخص کنید. توجه به طرح فرش و تناسب آن با سبک دکوراسیون شما و انتخاب سایز مناسب فرش با فضا ملاک اصلی است. 

    در هنگام خرید فرش چه به صورت حضوری و چه اینترنتی می توانید از دکوراسیون خود عکس بگیرید تا در انتخاب فرش دقت بیشتری کنید. 

    همچنین می توانید از کارشناسان دکوراسیون داخلی یا فروشندگان فرش کمک بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد