مجله تک فرش

چگونه فرش مناسبی برای زیر تخت خود انتخاب کنیم؟

سرد بودن کف اتاق خواب در هنگام صبح که از خواب برمی‌‌خیزید چالش بزرگی است. بنابراین می‌‌توانید با قرار دادن یک فرش مناسب که به اندازه‌‌ ی کافی بزرگ است که پاهای‌‌تان رویش قرار بگیرد آسوده‌‌تر شوید. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چگونه فرش مناسبی برای زیر تخت خود انتخاب کنیم؟
  •  سرد بودن کف اتاق خواب در هنگام صبح که از خواب برمی‌‌خیزید چالش بزرگی است. بنابراین می‌‌توانید با قرار دادن یک فرش مناسب که به اندازه‌‌ ی کافی بزرگ است که پاهای‌‌تان رویش قرار بگیرد آسوده‌‌تر شوید. 

    حتی اگر کف اتاق خواب‌‌تان موکت شده، می‌‌توانید بخش خاصی از آن را با استفاده از فرش، دنج‌‌تر و گرم‌‌ونرم‌‌تر کرده و رنگ، بافت و طرح ویژه‌‌ای به فضا اضافه کنید. برای اطمینان اینکه فرش انتخابی با اندازه‌‌ی تختخواب‌‌تان متناسب است، راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید.

    چه چیزی روی فرش قرار می‌‌گیرد؟

    این پرسش به نظر ساده است، اما در عین حال نیاز به تأمل زیادی دارد. یک فرش مربع یا مستطیل که بخشی از آن زیر تختخواب‌‌هایی با هر اندازه قرار می‌‌گیرد عملکرد مناسبی خواهد داشت. در عین حال ممکن است جدا از تخت خواب، پاتختی یا صندلی هم در اتاق وجود داشته باشد. 

    برای انتخاب گزینه‌‌هایی که روی فرش قرار بگیرند نیاز دارید تا تصمیم‌‌های کوچکی بگیرید. چهار گزینه‌‌ی مختلف در این زمینه از این قرارند :

    • تنها قاب تخت خواب روی فرش قرار بگیرد.
    • کل قابل تخت خواب، پاتختی و صندلی‌‌ای که در کنار تخت هستند روی فرش قرار بگیرند.
    • تنها دو سوم پایینی تخت و همچنین صندلی کنار تخت روی فرش قرار گرفته و قسمت بالای تخت و پاتختی‌‌ها روی قسمت لخت (یا موکت شده) قرار داشته باشند.
    • تنها یک سوم پایینی تخت خواب و صندلی کنار آن روی فرش قرار گرفته و باقی تخت روی زمین لخت (یا موکت شده) باقی بماند.

    گزینه‌‌ای که در آن بخش عمده‌‌ی فرش به باقی نقاط اتاق (بجز تخت خواب) اختصاص می‌‌یابد بهترین کارآیی را خواهد داشت، بویژه اگر فرش کوچک‌‌تری دارید و می‌‌خواهید به اتاق بافت و رنگ ببخشید.

    نباید کاری کنید که تنها نیمی از پایه‌‌های تخت روی فرش قرار داشته باشد. بدین ترتیب وقتی می‌‌خواهید لیوان آب خود را روی لبه‌‌ی تخت بگذارید، ناهمواری موجود وضعیت نامناسبی ایجاد خواهد کرد. 

    همین مشکل در صندلی یا پاتختی‌‌ها هم بوجود می‌‌آید. اگر تنها نیمی از صندلی روی فرش قرار گیرد، در هنگام نشستن احساس عدم تعادل خواهیم داشت.

    چگونه فرش مناسبی برای زیر تخت خود انتخاب کنیم؟

    اندازه‌‌ی مناسب فرش برای اتاق خواب‌‌های کوچک

    اگر اتاق خواب شما کوچک است باید در مورد انتخاب اندازه‌‌ی مناسب با دقت تأمل کنید. برای این اتاق‌‌ها فرشی را انتخاب کنید که به اندازه‌‌ی کافی بزرگ بوده و تقریباً کل فضای اتاق را پوشش دهد. البته حتماً باید چند سانتی‌‌متر فضای لخت بین فرش و دیوارها باقی بگذارید.

    اگر در اتاق کوچک‌‌تان یک تخت دو نفره و بزرگ دارید، باید از دستورالعمل‌‌های زیر برای انتخاب فرش بهره بگیرید. توجه داشته باشید که تخت‌‌ها معمولاً اندازه‌‌ای برابر 100 در 190 سانتی‌‌متر دارند (البته طول تخت‌‌های سایز XL حدوداً 200 سانتی‌‌متر است).

    • یک فرش 120 در 180، یا 150 در 240 سانتی‌‌متر تنها دو سوم پایین تخت را پوشش می‌‌دهد.
    • فرشی با ابعاد 180 در 270 سانتی‌‌متر می‌‌تواند تختخواب، پاتختی و صندلی را پوشش دهد.
    • یک فرش 270 در 360 سانتی‌‌متر دو تخت یک نفره، یک پاتختی که در بین آنها قرار گرفته، و دو صندلی در کنار هر تخت را پوشش خواهد داد.

    قرار گرفتن فرش زیر کمد

    صرف نظر از اندازه‌‌ی فرش اتاق خواب یا تخت خواب، فرش باید به خوبی زیر پایه‌‌های کمد یا سایر مبلمان‌‌های بزرگ موجود در اتاق را بپوشاند.

    فرشی را در این راستا انتخاب کنید که به اندازه‌‌ی کافی بزرگ بوده، و یا آنقدر کوچک باشد که دو یا سه اینچ از سطح زمین در فاصله‌‌ی میان لبه‌‌ی تخت با کمد یا مبلمان خالی بماند.

    چگونه فرش مناسبی برای زیر تخت خود انتخاب کنیم؟

    تأمل درباره‌‌ی شکل قرارگیری فرش

    حتی اگر فرش شما زیر تخت می‌‌رود، باز هم ممکن است لبه‌‌های آن تا خورده و باعث فرسوده شدن فرش شوند. استفاده از نوارهای دوطرفه در زیر فرش یکی از بهترین راه‌‌ حل‌‌ هاست. همچنین می‌‌توان از زیر فرشی‌‌های ضد لغزش برای پایین نگاه داشتن لبه‌‌ها استفاده کرد.

    با نگهداری مناسب کاری کنید تا فرش‌‌ تان همیشه نو به نظر برسد. وقتی فرش زیر وزن سنگین تختخواب قرار می‌‌گیرد فرو رفتگی در آن ایجاد خواهد شد. دقت کنید که فرش را هر از چند گاه یکبار گردش دهید تا بتوانید با کمک تکه‌‌ های یخ این فرو رفتگی‌‌ ها را از بین ببرید. 

    برای این کار تکه‌‌ای یخ را روی فرو رفتگی بگذارید تا ذوب شود، و سپس با کمک انگشتان خود الیاف را به حالت طبیعی برگردانده و کاملاً خشک کنید تا صبح که از خواب بیدار می‌‌شوید ناخواسته درون گودالی از آب سرد نیافتید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد