مجله تک فرش

فرش مخصوص آشپزخانه این ویژگی ها را دارد…

فرش ها میتوانند با صرف هزینه کم به آشپزخانه تان رنگ و هویت بدهند. همچنین از سرخوردن های ناگهانی که در آشپزخانه برایتان اتفاق می افتد، جلوگیری کنند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چگونه فرش مناسبی برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنیم؟
  • آشپزخانه ها بسیار مهم هستند. جایی که خانواده ها دور هم جمع می شوند و وعده های غذایشان را در  آنجا می خوردند، بنابراین اهمیت دارد که دردیده آنها جلوه ی زیبایی داشته باشد.گاهی اوقات بعضی از اشپزخانه ها به دلیل طراحی تیره ای که دارند، دلگیر به نظر می رسند.

     برای حل این مسئله بهتر است از فرش مناسب و روشن استفاده کرد تا فضا را دلنشین تر و روشن کند. هنگامی که می خواهید فرش مناسبی برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید، باید تمامی جوانب آشپزخانه و خانه را در نظر بگیرید. 

    آشپزخانه معمولاً فضایی هستش که ممکن است وسایل فانتری زیاد در آن قرار گرفته باشد، مانند کشوها، کمد و وسایل آشپزی متنوع و رنگی. به همین دلیل طراحی و دکور آشپزخانه کمی نسبت به دیگر قسمت های خانه سخت تر است و همچنین کار طراح کمی دشوارتر می شود.

    ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم که چگونه فرش در آشپزخانه درصورت کاربرد صحیح، می تواند برای فضای داخلی شما معجزه کند. ممکن که شما فکر کنید در یک آشپزخانه چون کلی وسایل دیگر هم در آن قرار دارد و جایی است که رفت و آمد در آن زیاد است.

    چگونه می توان فرش هم در این مکان شلوغ قرارداد؟ اما اگر شما متناسب با نیاز خودتان و با دقت فرش برای آشپزخانه تان انتخاب کنید، مطمئناً یک ویژگی کامل و منحصربه فردی به آشپزخانه تان می دهد. راهنمایی ها و نکاتی که در این صفحه به اشتراک گذاشتیم را بخوانید تا به شما در انتخاب فرشی مناسب برای آشپزخانمه تان کمک کند..

    چگونه فرش مناسبی برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنیم؟

    بهترین بافت برای آشپزخانه تان

    اجازه بدهید تا برای شما توضیح بدهم که چه نوع بافتی برای فرش آشپزخانه تان مناسب است تا رنگ و گرمی خاصی به آشپزخانه بدهد. قبل از انتخاب سبک و مدل فرش خود، حتما در انتخاب جنس فرش دقت کنید؛ اینکه فرش از چه بافت و الیافی تولید شده است.

    نایلون :

    نایلون بافتی است که از الیاف مصنوعی بافته شده است و برای آشپزخانه ایده آل است. این نوع فرش درمقابل ردپا بسیار محکم و مقاوم است، بنابراین بهترین نوع فرش برای یک مکان شلوغ است.

    پلی استر :

    پلی استر نوعی بافت است که درمقابل از دست دادن رنگش همچنین بسیار مقاوم است و بسیار راحت و سریع خشک می شود. این نوع فرش آب را خیلی کم جذب می کند، بنابراین برای آشپزخانه که در آن ظرفشویی قرار دارد و محل آشپزی است، بسیار مناسب است. 

    اما این نوع محصول به دلیل الیاف پلی استری که در آن به کار رفته است، حذف لکه های روغنی روی آن بسیار دشوار است. معمولاً درتولید پلی استر از الیاف دیگری هم استفاده می شود، اما از لحاظ ظاهری شبیه پشم است.

    پلی پروپیلن :

    این نوع الیاف، دستبافت است و به همین دلیل در برابر لکه شدن و سایش بسیار مقاوم است. بافتی بسیار سخت دارد که هنگام تمیز کردن آن ممکن است مجبور به استفاده ی نوعی مواد سفیدکننده، بشوید. ( اما ابتدا با فروشنده مشورت کنید).

    بامبو :

    فرش های بامبو یکی دیگر از الیاف طبیعی بادوامی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. این نوع فرش ها پهن کردنشان بسیار سخت و دشوار است اما زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشند. همچنین تولید این نوع فرش بسیار کار دشواری است، اما نتیجه ی نهایی زیبایی دارد.

    مانند سایر اتاق ها، شما باید درنظر داشه باشید که اتاق شما چگونه است و می خواهید فرش شما در چه فضایی قرار بگیرد. شما همیشه باید ابعاد اشپزخانه تان را هم درنظر بگیرید.

    شما برای پوشاندن فضای آشپزخانه با فرش، باید اغلب فضای اطراف حاشیه هارا به اندازه ی 15 سانتی متر خالی بگذارید. پس برای دقیق انجام دادن این کار، بهتراست ابتدا فضای خود را اندازه گیری کنید.

    یک روش دیگر برای اینکه فرش در آشپزخانه بهتر بنظر برسد، استفاده از میز و صندلی های درخور و مناسبِ با آشپزخانه است. 

    بهترین کار این است که فرش را در زیر میز ناهارخوری قراردهید، چرا که فضای اتاق را دلنشین می کند وفرش را باید به گونه ای متناسب با صندلی ها قرار دهید که اشپزخانه کوچک بنظر نرسد و تعادل در آنجا حفظ شود.

    آشپزخانه مکانی است که در آن رفت و آمد زیاد است، پس باید فرشی را انتخاب کنید که بسیار مقاوم و از جنس عالی برخوردار باشد. علاوه بر اینکه می خواهید فرشی با جنس مقاوم و ایده آل تهیه کنید، باید فرشی که تمیز کردن آن آسان تر است را نیز انتخاب کنید، چرا که در آشپزخانه، هرچندهم که شما خانه داری خوبی داشته باشید، اما احتمال ریختن مواد غذایی بسیار زیاد است.

    فرش آشپزخانه را بسیار راحت می توان انتخاب کرد. فقط کافیست به سایت فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید و انواع فرش های آشپزخانه را مشاهده کنید.

    • به عنوان مثال اگر فرش برای نزدیک سینک ظرفشویی انتخاب می کنید، مانند عکس زیر، فرش هایی که الیاف مصنوعی دارند مناسب تر هستند، زیرا پشم و پنبه برای رطوبت مناسب نیستند و ممکن است جمع شوند یا تاب بخورند.
    • بهتراست که فرش هایی که سطح صافی دارند را انتخاب کنید. فرش هایی که سطح صافی دارند هنگامی که ذراتی یا مواد غذایی روی آن ریخته می شود، تمیز کردن آن آسان تر است.

    باید در نظر داشته باشید که در فضای آشپزخانه، ترجیحاً از موکت استفاده کنید. موکت خاصیت ضدلغزندگی دارد. 

    اگر در آشپزخانه تان گاهی  می خواهید سریع  کارتان را انجام بدهید، بهتر است فرشی یا قالیچه ای را انتخاب کنید که ویژگی ضد لغزندگی داشته باشد.

    چگونه فرش مناسبی برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنیم؟

    بهترین بافت برای آشپزخانه تان

    – اگر فضای آشپزخانه ی شما باریک و کوچک است، بهتر است از فرشی که باریک و طویل است استفاده کنید، چرا که به بزرگتر نشان دادن آشپزخانه تان کمک می کند. و حتما باید حاشیه های اطراف آن را خالی بگذارید.

    – اگر آشپزخانه یی یا اتاق نشیمنی اوپن و باز دارید، می توانید از بهترین فرش های آشپزخانه برای تقسیم فضای باز استفاده کنید. باید فرش را بین کمد و اوپن قرار دهید، دقیقا در مرکز آشپزخانه تان. اگر نمی خواهید همه ی فضای آشپزخانه تان را فرش بپوشاند، بایداز فرش یا قالیچه های کوچکی بین فضای آشپزخانه و یا اتاق نشیمن برای یک حاشیه ی تزئینی بین فضاها قرار دهید.

    چگونه فرش مناسبی برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنیم؟

    سبک خانه شما چگونه است؟

    هنگام انتخاب فرش برای آشپزخانه، مهم است که سبک طراحی فعلی خانه ی خود را مشخص کنید تا فرش به سبک و استایل منزل شما بیآید. 

    اگر سبک منزل شما روستیک است، بهتر است از گلیم ها طرح سنتی و قدیمی استفاده کنید، اما اگر آشپزخانه ی مدرن تری دارید، سبک فرشتان نیز باید مدرن باشد. فرش آشپزخانه یکی از موثرترین راه برای مدرنیته کردن طراحی داخلی آشپزخانه است. 

    آشپزخانه ها معمولاٌ در رنگ ها و بافت های ساده یی طراحی می شوند، بنابراین یک فرش می تواند در آشپزخانه بسیار جالب توجه واقع شود. فرشی با بافت و رنگ خارق العاده یی انتخاب کنید تا رنگ بسیار جذابی به آشپزخانه بخشیده شود. 

    اگر آشپزخانه یی باریک و کوچکی دارید، باید به گونه ای طراحی شود که اشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. یا از چاپ های چندبعدی و ر اه راه برای تزئین استفاد ه کنید تا آشپزخانه طویل تر و بزرگتر نشان داده شود. اگر آشپزخانه ی شما شلوغ و تزئینات بیشتری دارد ، بهتر است از فرش ساده یا فرش هایی که الیاف طبیعی دارند، استفاده کنید. 

    ترجیحاً در فضای آشپزخانه تان از فرش های رنگ روشن استفاده کنید، چرا که همانطور بدان اشاره کریدم، آشپزخانه فضایی است که رفت و آمد در آن زیاد است و مواد غذایی زیاد در آنجا مصرف می شود، بنابر این فرش های رنگ تیره بهتر می توانند لکه های ایجاد شده را بپوشانند.

    تجربه ی شما در انتخاب فرش آشپزخانه چگونه بوده است؟ نظرات خود را در انتخاب رنگ و جنس فرش آشپزخانه بر ای ما به اشتراک بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد