مجله تک فرش

چند توصیه ی مهم و ضروری برای نگهداری از فرش ابریشم

فرش های ابریشم یک جلوه ی خاص و بسیار جذابی به خانه می دهند به […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چند توصیه ی مهم و ضروری برای نگهداری از فرش ابریشم
  • فرش های ابریشم یک جلوه ی خاص و بسیار جذابی به خانه می دهند به خاطر براقیت و درخشندگی که دارند. هرچند که این موضوع به این خیلی بستگی دارد که شما آن را چقدر تمیز نگه دارید و چگونه از آن مراقبت کنید. پس از خرید یک فرش ابریشم نحوه ی نگهداری از آن ها به اندازه یخودشان ارزشمند است تا از هرگونه آسیب احتمالی به فرش جلوگیری ش.و و از ارزش فرش کم نشود. 

    این صفحه را مطالعه کنید تا به شما بگوییم چگونه باید از فرش ابریشم نگهداری کرد و نکات ضروروی و مهم در نگهداری آن را برای شما شرح دهیم تا برای شما یک کفپوشب با دوام باشد و همان زیباییی روز اولش را داشته باشد.

    ابریشم یک نوع الیاف طبیعی خیره کننده و گران قیمت است که توسط کرم های ابریشم تولید می شود. امروزه به دلیل قیمت بسار بالاییی که ابریشم دارد، در تولید فرش های ماشینی از ابریشم مصنوعی استفاده می کنند. 

    این الیاف نوعی الیافی است که از دیرباز تا کنون موجود بوده است و بیشتر در بافت فرش های دستبافت بکار برده می شود. اگر می خواهید اتاق خود را مجلل جلوه دهید ، تنها کاری که باید انجام دهید تهیه یک فرش ابریشمی ظریف است. 

    به هیچ وجه نمی توانید انکار کنید که از نظر بصری مسحورکننده است ! متأسفانه تمیز کردن آن سخت خواهد بود. حداکثر ، شما می توانید با یادگیری نحوه نگهداری و تمیز کردن اابریشم برای چنین کار سختی آماده شوید!

    نحوه ی تمیز کردن فرش ابریشم

    برای تمیز کردن یک فرش ابریشم باید این مراحل را دنبال کنید :

    ابتدا گرد و غبار موجود روی فرش را با جاروبرقی کامل از بین ببرید. در نظر داشته باشید با استفاده از جاروی نرم و به آرامی آن را جارو بکشید. دوم ، لکه ها را با یک پارچه خشک و جوش شیرین پاک کنید. در آخر اگر این روش کارآمد نبود می توانید از مخلوط آب و سرکه برای از بین بردن لکه ها و از بین بردن بوی بد استفاده کنید. 

    این خلاصه ای کوتاه از کارهایی است که باید انجام دهید. اما به خواندن ادامه دهید تا بدانید دقیقاً چگونه باید بدرستی از فرش های ابریشم نگهداری کرد! باید بسیار مراقب باشید و احتیاط کنید زیرا هرگونه قرار گرفتن در معرض کلر می تواند منجر به زردی دائمی شود. و اگر مطمئن نیستید ، استخدام یک متخصص برای یک جلسه تمیز کردن فرش های ابریشم تان سالی یک بار ضرری ندارد.

    اگر روش های تمیز کردن فرش ابریشم را بدانید، این کار  یک کار ساده است. با این حال ، شما باید تا آنجا که ممکن است به آرامی برخورد کنید زیرا فرش ابریشم از یک الیاف طبیعی ظریف بافته می شود.

    آنچه شما نیاز دارید:

    جارو برقی

    چند پارچه خشک و نرم

    نوشابه

    آب و سرکه

    چند توصیه ی مهم و ضروری برای نگهداری از فرش ابریشم

    مرحله 1 : با استفاده از جارو برقی تمام ذرات گرد و غبار و خاک موجود در فرش را از بین ببرید.

    مرحله 2 : از جارو نرم برای جارو زدن فرش استفاده کنید. این باعث می شود که دوام و ماندگاری الیاف فرش بیشتر شود.

    مرحله 3 : سعی کنید فرش ابریشم خود را آویزان کرده و کمی بکوبید تا گرد و غبار باقیمانده از بین برود.

    مرحله 4 : نوشابه یا جوش شیرین را روی ناحیه لکه دار شده بچکانید و با استفاده از یک پارچه خشک محل را پاک کنید.

    مرحله 5 : با استفاده از مخلوط آب و سرکه لکه و بوی فرش را از بین ببرید. این مرحله تکرار مرحله قبلی است که جوش شیرین با محلول سرکه و آب جایگزین می شود.

    چند توصیه ی مهم و ضروری برای نگهداری از فرش ابریشم

    برای تمیز کردن لکه ای که روی فرش ابریشم ریخته شده است، سریعاً از موادهای شوینده برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. اگر لکه ی ریخته شده مایع است، ابتدا با قاشقی آن مایع را از روی فرش جمع کنید و سپس روی آن دستمال بکشید اگر جواب نداد، می توانید از مواد شوینده مناسب فرش استفاده کنید.

    اکنون که شما یک دید کلی نسبت به روند تمیز کردن دارید ، بیایید با برخی از دستورالعمل های اساسی آشنا شویم!

    اگر در محل زندگی تان بچه کوچک و حیوانات خانگی دارند، بهتر است که فرش ابریشم را در قسمتی از خانه پهن کنید که در آنجا رفت و آمد و پاخور کمتر است. صاحبان خانه باید مراقب باشند فرش ابریشم را در محلی که کودکان یا حیوانات خانگی به آن دسترسی دارند ، دور نگهدارند.

    انتخاب محل مناسب برای پهن کردن فرش، تا جایی که ممکن است فرش را در محلی نگهداری کنید که رفت و امد کمتر باشد تاغ طول عمرآن افزایش یابد. برای خشک کردن فرش ابریشم پس از شستشوی آن، جلوی نور مستقیم آفتاب پهن نکنید.

    در نظر داشته باشید که قبل از استفاده ی هرگونه مواد شوینده ای، دستورالعمل و مواد تشکیل دهنده ی آن را مطالعه کنید. سطح زیر فرش شما بهتر است که سطح صافی مثل سرامیک باشد. هرچند وقت یکبار فرش را تکان بدهید و بچرخانید.

    چند توصیه ی مهم و ضروری برای نگهداری از فرش ابریشم

    مثل فرش های عادی دیگر با فرش های ابریشم رفتار نکنید :

    ابریشم الیافی آسیب پذیر و حساس است که در اثر قرار گرفتن در معرض بیش از حد گرما ، رطوبت و مواد شیمیایی ماندگار نخواهد ماند. بنابراین با احتیاط با الیاف آسیب پذیری مانند ابریشم رفتار کنید. کورکورانه به هیچ ماده تمیز کننده ای اعتماد نکنید. 

    فرقی نمی کند که فرش شما از ابریشم طبیعی باشد یا مصنوعی، تمیز کردن هر دو آنها یکجور است و با هر دو آنها باید با ملایمت رفتار کنید و در تمیز کردن و نگهداری فرش ابریشم مصنوعی از همان روش های تمیز کردن ابریشم طبیعی استفاده کنید. 

    از آنجا که این الیاف بسیار گران قیمت است ، لازم است در برخورد با آنها اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید. هنگام پاک کردن لکه های موجود در فرش ابریشم ، از استفاده از موارد زیر خودداری کنید:

    حرارت

    رطوبت

    عوامل شیمیایی

    من توصیه می کنم که فرش ابریشم را به آرامی با جارو جارو کنید. پاک کردن ذرات گرد و غبار به این صورت از زمین شدن آنها در الیاف جلوگیری می کند.

    فرش های ابریشمی در برابر تغییر رنگ و آسیب بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. مواد تمیز کننده تجاری از مواد شیمیایی سخت تشکیل شده که برای ابریشم مضر است. پس از استفاده ی این محصولات دوری کنید.

    فرش های ابریشمی پرزرق و برق ، مجلل و جذاب هستند؛ بنابراین در خانه ی شما جای ارزشمندی دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد