مجله تک فرش

نحوه ی صحیح پهن کردن فرش در انواع اتاق منزل

چه در حال نقل مکان به یک فضای جدید باشید و چه در حال بازسازی […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نحوه ی صحیح پهن کردن فرش در انواع اتاق منزل
  • چه در حال نقل مکان به یک فضای جدید باشید و چه در حال بازسازی یک مکانی هستید، باید به این موضوع پی ببرید که همه ی مبلمان شما قرار است دقیق کجا قرار بگیرند و یکی از مهم ترین مراحل در چیدمان مبلمان خود این است که قرار دادن صحیح فرش های که قصد دارید روی زمین پهن کنید را بدانید.

    بیایید صادق باشیم: پیدا کردن فرش مناسب برای فضای خود می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، چه از نظر سبک (این موضوع برای کل اتاق شما است، بنابراین باید فرشی که واقعاً دوست دارید را انتخاب کنید!) و چه از هر نظر دیگری. 

    دانستن اینکه کجا در فضای زندگی تان فرش قرار دهید و چگونه می خواهید مبلمان خود را در روی آن بچینید، به شما کمک می کند هر بار اندازه ی مناسب را برای تهیه ی فرش انتخاب کنید. برای کمک به شما، مجموعه ی تک فرش برخی از بهترین نکات خود را در رابطه با چگونگی قرار دادن فرش در این صفحه به اشتراک گذاشه است.

    فرش در اتاق غذاخوری

    قرار دادن فرش در اتاق غذاخوری اساساً به تجربه ی نشستن پشت میز ناهارخوری بستگی دارد. شما باید فرش را زیر میز ناهارخوری خود وسط قرار دهید و سپس مطمئن شوید که به اندازه ی کافی بزرگ است تا همه ی صندلی ها را در خود جای دهید. 

    نکته ی کلیدی این است که مطمئن شوید صندلی‌ها هنگام بیرون کشیدن و بیرون کشیدن صندلی‌ها به راحتی روی فرش می‌نشینند و از میز دور می‌شوند تا کسی روی آن بنشیند. اگر مطمئن نیستید فرش چه اندازه ای بخرید، صندلی های دور میز خود را بیرون بکشید، سپس فضا را اندازه بگیرید تا بدانید فرش شما کاملاً زیر آن قرار می گیرد یا خیر.

    فرش در اتاق نشیمن

    در اتاق نشیمن، قرار دادن فرش کمی پیچیده تر می شود، اما هنوز همه چیز به اندازه ی فضای شما و برنامه های شما برای چیدمان مبلمان بستگی دارد. شما سه گزینه اصلی برای اتاق نشیمن با اندازه های مختلف دارید: 

    برای اتاق‌های نشیمن کوچک ‌تر، دو گزینه دارید: می‌توانید با یک فرش کوچک تر (مانند یک فرش 5 در 8 که می‌تواند در اتاق بین مبلمان قرار بگیرند ، اما زیر میز قهوه، فرشی که ۶ تا ۱۲ اینچ جلوی مبل بنشیند، فضای شما را به خوبی جلوه می دهد، و همچنان اجازه می‌دهد تا به راحتی در اطراف مبلمان راه بروید. 

    یا اگر می‌خواهید فضای خود را بزرگ ‌تر نشان دهید، در واقع فرش بزرگ ‌تری می‌خواهید. متناسب با همه ی مبلمان (مانند بخش اتاق بزرگ تر زیر) تا فضا را یکپارچه کند. برای اتاق‌های متوسط، از فرش بزرگ ‌تری استفاده کنید (مثل ۸ در ۱۰) و مبلمان بزرگ را در اطراف آن ها قرار دهید تا فقط پایه ‌های جلویی روی آن قرار گیرند. برخی از افراد می خواهند که فرش فراتر از مبلمان در اطراف آن ها قرار گیرند.

    فرش در اتاق خواب

    وقتی صحبت از فرش اتاق خواب می شود، اندازه ی فرش واقعاً به اندازه ی تخت شما نیز بستگی دارد. اندازه ی ایده ‌آل یک فرش برای یک تخت خواب دونفره ۸ در ۱۰ اینج است، در حالی که یک تخت بزرگ تر با یک فرش ۹ در ۱۲ اینچی بهتر به نظر می‌رسد (و همین اندازه برای دو تخت تک نفره در اتاق بچه‌ها به کار می آید) . 

    از لحاظ قرار دادن و پهن کردن فرش، گزینه های زیادی نیز وجود دارد، اما ترجیحاً پیشنهاد داده می شود که فرش را تا حدودی زیر تخت قرار دهید. در این حالت، اگر می‌ خواهید فرش را عمود بر تخت پهن کنید و آن را زیر تخت بکشید، چند سانتی متر عقب تر از تخت خوابتان بایستید که تا نیمه ی زیر تخت قرار بگیرد و درست تخت باید در وسط آن قرار بگیرد. 

    برخی از طراحان داخلی می‌گویند: «این میزان فضای قابل استفاده ی فرش را به حداکثر می‌رساند و به شما سطح نرمی می‌دهد تا هنگام بلند شدن از رختخواب روی آن به راحتی قدم بگذارید. در اتاق‌های کوچک ‌تر، می‌توانید فقط فرشی را در وسط اتاق یا در پای تخت قرار دهید تا به آن علاقه ‌مند شوید و به هماهنگ شدن دکوراسیون کمک کنید. 

    اگر به هیچ وجه نمی خواهید یک فرش کامل را زیر تخت یا در اتاق خواب قرار دهید، شما می توانید فقط کناره ها را در دو طرف تخت قرار دهید . وقتی صبح بیدار می شوید و روی زمین قدم بر می دارید، بدون توجه به اندازه ی اتاق (یا تخت)، همچنان آن تجربه نرم و راحت را خواهید داشت. 

    مهم نیست که در فرش را در چه اتاقی قرار می دهید، باید یک نکته را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که فرش‌ها می‌توانند یک جلوه ی بصری ایجاد کنند، بنابراین این کار را بهتر است به نحو احسن انجام دهید. 

    کوچک بودن بیش از حد یک فرش ممکن است هر فضا و قسمتی را جدا از هم نشان دهد. اگر در این مورد شک دارید، به سراغ فرش بزرگتری بروید. مبلمان و وسایل خانه را یکپارچه تر می کند و اتاق را بزرگ تر از آنچه هست جلوه می دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد