مجله تک فرش

نحوه‌‌ی اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف خانه جهت انتخاب فرش مناسب

لازم است بدانید اولین قدمی که قبل از خرید فرش باید بردارید، اندازه‌گیری درست فضای مورد نظرتان در خانه می باشد. اندازه‌گیری اتاق و راهرو، راه‌پله‌های خانه کار زیاد دشواری نیست.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نحوه‌‌ی اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف خانه جهت انتخاب فرش مناسب
  • لازم است بدانید اولین قدمی که قبل از خرید فرش باید بردارید، اندازه‌گیری درست فضای مورد نظرتان در خانه می باشد. اندازه‌گیری اتاق و راهرو، راه‌پله‌های خانه کار زیاد دشواری نیست.

    مرحله‌ی اول : نقشه‌‌ای ساده از اتاق بکشید.

    اگر برنامه‌ی کامپیوتری ندارید، هیچ مشکلی وجود ندارد. مداد و کاغذ به همین اندازه نیز کاربرد دارد. انجام این کار به این صورت است که یک نوار متر به اندازه‌ی کافی بلند یا یک متر لیزری داشته باشید. ابتدا باید طرح کلی اتاق را ترسیم کنید و محل درها و پنجره ها را مشخص کنید.

    مرحله‌ی دوم : اندازه گیری

    از آنجایی که همه‌ی اتاق‌ها مربعی شکل نیستند، هر دیواری که در اتاق است باید اندازه گیری شود. حتماَ طولی که اندازه گرفتید را یادداشت کنید، همچنین طرف عرض را به همان صورت باید اندازه‌گیری کنید.

    مرحله‌ی سوم : محاسبه

    هدف در اینجا محاسبه‌ی اندازه‌گیری‌های متر مربع فرش مورد نظر شما است. با استفاده از اندازه‌هایی که گرفتید، طول و عرض را ضرب کنید. اگر قرار است بیش از یک اتاق را فرش کنید، کل اتاق‌ها و محیط خانه را اندازه‌گیری کنید.

    اندازه گیری خانه برای فرش

    جهت اندازه‌گیری خانه به یک متر و ماشین حساب، ورق کاغذ و خودکار یا برنامه‌های یادداشت نویسی نیاز دارید. اغلب اگر دو نفر این کار را انجام دهند، کار اندازه‌گیری و متر کردن آسان‌تر می‌شود.

    اندازه گیری خانه برای فرش

    • یک طرف متر را در انتهای اتاق قرار بدهید و یک طرف دیگر آن را تا دیوار روبه‌رویی آن بکشید. متر را در قسمت طول دیوار قرار دهید. همین کار را دوباره در قسمت عرض دیوار انجام دهید تا متراژ عرض کف گرفته شود. این اعداد را به عنوان اندازه‌ی عرض دیوار ثبت کنید.
    • هنگام اندازه‌گیری حتماَ تعداد درهای اتاق‌ها را نیز در نظر بگیرید. برای هر قسمتی که در وجود دارد باید تا وسط چارچوب در اندازه‌گیری کنید.

    اندازه گیری فرش برای راه پله ها

    • هنگام اندازه‌گیری فضایی که به پایین رفتن پله‌ها منتهی می‌شود (مانند راهرو)، حتماً اطراف بالای پله را اندازه بگیرید. نوار متر خود را روی دیوار مقابل (یا تا نیمه‌ی در ورودی) نگه دارید و آن را تا انتهای بالای پله زیر ببرید.
    • هنگام اندازه‌گیری خود پله‌ها شامل ملاحظات خاصی مانند شکل، اندازه‌ی پله‌ها را در نظر داشته باشید.

    فرش‌های طرح‌دار

    اگر می خواهید فرشی طرح دار انتخاب کنید، بهتر است برای اندازه‌گیری اتاق‌تان از یه فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. اگر برای اندازه گیری هریک از فضای خانه‌ی خود سوالی برایتان پیش آمد می‌توانید با پشتیبانی تک فرش تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

    منبع : 

    https://carpetlandonline.com/how-do-you-measure-a-room-for-new-

    carpet/https://www.thespruce.com/how-to-measure-for-carpet-2908839

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد