مجله تک فرش

معایب و مزایای فرش ابریشم

امروزه در صنعت فرش تعداد انبوهی از فرش های ماشینی و دست بافت تولید می شود. کشورهایی که در این صنعت به طور گسترده ای شناخته شده اند، می توان به ایران، افغانستان،قفقاز، پاکستان و ترکیه اشاره کرد. در این کشورها، صنعت فرش های دستبافت هم بسیار رایج است و توسعه پیدا کرده است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
معایب و مزایای فرش ابریشم
  • امروزه در صنعت فرش تعداد انبوهی از فرش های ماشینی و دست بافت تولید می شود. کشورهایی که در این صنعت به طور گسترده ای شناخته شده اند، می توان به ایران، افغانستان،قفقاز، پاکستان و ترکیه اشاره کرد. در این کشورها،  صنعت فرش های دستبافت هم بسیار رایج است و توسعه پیدا کرده است.

    صنعت اولیه قالی و قالی بافی، در قاره ی آسیا به وجود آمده است. فرش های ایرانی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین فرش های جهان محسوب می شود که از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و در بین مردم دنیا، مراکز تجاری،  بازرگانی و … معروفیت زیادی دارد و این ایرانیان بوده اند که هنرشان در نقش و نگار و بافت فرش جهانی شده است.

    اولین فرش موجود در جهان، قالیچه ی دستبافت ایرانی پازیریک بوده است. امروزه این قالیچه بیشتر جنبه ی تزئینی دارد و برای زیر پا زیاد استفاده نمی شود.

    معایب و مزایای فرش ابریشم

    همانطور که گفتیم، فرش های ایرانی در جهان از معروفیت زیادی برخوردارند و این دلایل متعددی دارد.  یکی ازاین دلایل  می توان به رنگ های آن اشاره کرد. نقش و نگارهایی که در این صنعت به کار می رود بی نظیر است.

    حتی به نوع بافت و کیفیت آن هم می شود اشاره کرد. فرش های ماشینی ایرانی تنوع بسیار زیادی دارند و از انواع مختلف الیاف طبیعی و مصنوعی بافته می شوند.

    در صنعت فرش ماشینی دو نوع الیاف مصنوعی و طبیعی وجود دارد که اغلب از الیاف مصنوعی در این صنعت استفاده می شود، چرا که فرش با الیاف طبیعی قیمتش بسیار بالا می رود و هرکسی از پس قیمت آن برنمی آید.

    الیاف های مصنوعی معایب و مزایای مختلفی دارند. در فرش های ماشینی بیشتر از الیاف اکریلیک، ویسکوز و پلی استر استفاده می شود که این الیاف ها مصنوعی هستند. می توان در  الیاف های طبیعی به الیاف هایی مانند ابریشم، پنبه، پشم، سیسال و … اشاره کرد.

    در این مقاله به بررسی معایب و مزایای الیاف ابریشم می پردازیم.  الیاف ابریشم در دو نوع مصنوعی و طبیعی موجود می باشد که به دو صورت دستبافت و ماشینی تولید می شود.  در صنعت فرش ماشینی اغلب از ابریشم مصنوعی استفاده می شود؛ چرا که از قیمت مناسب تری برخوردار است اما مسلماً کیفیت و طول عمر الیاف ابریشم طبیعی را ندارد.

    ابریشم طبیعی یکی از گرانترین و ارزشمندترین الیاف هایی است که در بافت فرش به کار می رود. همانطور که اکثر شما عزیزان می دانید، ابریشم از جلوه ی بسیار برجسته و خاصی برخوردار است  و یکی از معروف ترین الیاف های لوکس و مجلل به شمار می آید. فرش ابریشم گاهی از 100 درصد ابریشم بافته می شود و گاهی هم همراه الیاف های دیگری مانند پلی استر و ویسکوز و … در بافت فرش به کار می رود.

    معایب و مزایای فرش ابریشم

    بعضی از کارخانه ها از الیاف هایی ابریشم نما در بافت فرش ها به کار می برند. گرچه این الیاف ها درخشندگی و جلوه ی خوبی دارند اما از لحاظ کیفیت به خوبیِ فرش هایی که در آنها ابریشم به کار رفته است، نیست. خیلی از افرادی که فرش های دستبافت می بافنند، برای زیباتر شدن ظاهر فرش از مقداری الیاف ابریشم هم استفاده می کنند و باعث می شود گل های فرش برجسته تر به نظر آید.

    همانطور که گفته شد، فرش های ابریشم معایب و مزایای متعددی دارند که در این مقاله ما به آن ها اشاره می کنیم و اطلاعاتی که قبل از خرید فرش به آن ها نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهیم.

    ابتدا به سراغ مزایای فرش های ابریشم می رویم.

    معایب و مزایای فرش ابریشم

    مزایای فرش ابریشم ماشینی :

    • فرش ابریشم یکی از زیباترین و لوکس ترین نوع فرش ها است. زیبا و درخشانی که ظاهر فرش های ابریشم دارند، در هر فرش دیگری دیده نمی شود. زیبایی ظاهری این فرش به گونه ای است که گاهی بعضی افراد به آن به عنوان یک اثر هنری نگاه می کنند.
    • تمیز کردن و جارو زدن فرش ابریشم کار آسانی است، زیرا نخ خاب در این فرش ها کوتاه است، اما برای شستن آن بهتر است که به افراد متخصص و قالیشویی مراجعه کنید.
    • بعضی از افراد از قالیچه های ابریشم به عنوان تابلو فرش استفاده می کنند. و آن ها را به دیوار می زنند. فرش های ابریشم برای این کار نیز بسیار مناسب است.
    • خاصیت الکتریسیته ای ندارد، یعنی هنگام راه رفتن روی فرش های ابریشم، شما احساس راحتی دارید.
    • فرش های ابریشم پس از مدتی رنگ و حالت اولیه ی خود را از دست نمی دهند.

    معایب و مزایای فرش ابریشم

    معایب فرش ابریشم ماشینی:

    • فرش ابریشم یکی از گرانترین انواع فرش ها می باشد.
    • فرش های ابریشم چون ارتفاع نخ خاب کمی دارند، ضخامت زیادی ندارند و به همین دلیل اگر پایه ی مبل یا میزی روی آن قرار بگیرد، جای فرو رفتگی اش می ماند.
    • الیاف ابریشم، الیافی نرم و لطیف و همچنان ظریف است. در بافت و تولید  فرش های ابریشم،  به هیچ وجه از الیاف هایی که سفت و سخت است به کار نمی رود. بنابراین؛ فرش های ابریشم ظریف و نازک هستند و بهتر است از آنها برای تابلو فرش و مناطقی که پاخور  و رفت آمد کم تری دارد، استفاده شود.
    • ممکن است در بعضی از شرایط، فرش های ابریشم آسیب پذیر باشند.

    اگر شما قصد دارید فرشی گران قیمت با هزینه ی بالایی تهیه کنید، و دوام و ماندگاری فرش برای شما بسیار اهمیت دارد،  جداً از خرید فرش های ابریشم ماشینی خودداری فرمایید. بهتر است به جای فرش  ابریشم ماشینی، فرش های دستبافت با هزینه های به صرفه تر انتخاب کنید. اما اگر،  فرشی برای یک فضایی که کم رفت و آمد در آنجا می شود و فقط ظاهر فرش برای شما اهمیت دارد، فرش های ابریشم ماشینی، گزینه ی مناسبی برای خرید فرش است.

    اگر شما فرش منزلتان را به درستی و متناسب با طراحی داخلی فضای خود انتخاب کنید، بطور کامل می توانید بر رنگ و جلوه ی منزل خود تاثیر بسزایی بگذارید و فضا را گرم تر و دلنشین تر کنید.

    همانطور که خودتان می دانید، امروزه در صنعت فرش، به ویژه کارخانه های فرش کاشان، فرش ها در اندازه، رنگ، شکل و نقشه های بسیار متنوعی تولید می شوند و در مواد و الیاف مختلفی تولید و بافته می شوند؛ پس جای تعجبی نیست که انتخاب فرش برای منزلتان یک امری بسیار آسان باشد.

    اما مهم تر از نقشه و زیبایی ظاهری فرشِ انتخابی شما، الیاف و موادی است که در آن به کار می رود؛ چرا که فرش وسیله ای نیست که فقط برای چند ماه بخواهید از آن استفاده کنید و بعد از چندماه آن را تعویض کنید.

    بنابراین اگر می خواهید کار شما هنگام خرید آسانتر شود و فرشی که انتخاب می کنید، فرش دلخواه شما باشد، به سایت فروشگاهی ما سر بزنید و در صورت داشتن سوال با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید؛  در صورتیکه در زمینه خرید فرشِ ابریشم تجربه ای یا پیشنهادی دارید، با ما به اشترک بگذارید.

    ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد