مجله تک فرش

فرش هیت ست شده چه فرقی با فرش معمولی دارد؟

مردم گذشته، دکور خانه های خود را با فرش ها و وسایلی شبیه به آن […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فرش هیت ست شده چه فرقی با فرش معمولی دارد؟
  • مردم گذشته، دکور خانه های خود را با فرش ها و وسایلی شبیه به آن کامل می کردند. در سال های قبل تر، مردم از پوست حیوانات و چیزهای طبیعی برای کفپوش خانه های خود استفاده می کردند. اما درعصر حاضر فرش های ماشینی انبوهی در کیفیت بسیار بالایی تولید می شود. فرش های ماشینی، بخصوص فرش های ماشینی ایرانی در انواع مختلفی تولید می شود.

    این تفاوت ها می تواند در جنس، رنگ، نوع ، الیاف، شانه و تراکم و خیلی از ویژگی های ظاهری دیگری باشد. تمام این ویژگی ها روی قیمت فرش می توانند تاثیرگذار باشند. فرش ها از مواد و الیاف مصنوعی ساخته می شوند که اخیراً بسیار مورد استقبال مردم و کشورها درآمده است و همچنین بسیار شناخته شده است.

    چیزی که در خیلی از سالهای گذشته، مصنوعی، سخت، نامغوب به نظر می رسید، طی فرایندهای مختلفی اکنون به یک کالای بسیار با کیفیت و رقابتی تبدبل شده است.

    فرش هیت ست شده چه فرقی با فرش معمولی دارد؟

    مزایای فرش های هیت ست شده

    در عصر حاضر تکنولوژی پیشرفت بسیار زیادی کرده است و اغلب فرش های امروزه به دلیل قیمت خوبی که نسبت به فرش های دستباف دارد، به صورت ماشینی بافته می شود و می توان گفت نخ ها و الیاف هایی که در تولید فرش های ماشینی به کار می روند، نسبت به قیمتشان، زیاد دست کمی از نخ های طبیعی ندارند. 

    در این مقاله ما درباره ی هیت ست کردن فرش برای شما اطلاعاتی به اشتراک گذاشته ایم و تفاوت فرش های هیت ست شده و هیت ست نشده را برای شما بیان می کنیم. ما را در این مقاله دنبال کنید.

    هیت ست عبارتی است که امروزه در صنعت قالی بافی زیاد از آن به کار برده می شود. هیت ست کردن فرش فرایندی است که توسط آن الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا پلی پروپلین، توسط بخار، حرارت و فشار زیاد بافت درونیشان تثبیت و محکم تر می شود و طی این مراحل دوام و کیفیت نخ نیز افزایش می یابد. 

    در فرایند هیت ست شده، رنگ ها حرارت می بینند و در نتیجه ی این فرایند، نخ های فرش به مرور زمان، کیفیت و رنگ خود را از دست نمی دهند.الیاف های هیت ست شده کیفیت و ظاهر آن ها شبیه به پشم در می آید و در صنعت قالی بافی در میان خریداران و فروشندگان بسیار معروف و شناخته شده است. هرچند که تفاوت آنها زیاد به چشم نمی آید. 

    الیاف های مصنوعی پس از فرایند هیت ست شدن کیفیت آنها بسیار بالا می رود و تا 5 الی 6 سال کیفیتشان و رنگشان را اصلاً از دست نمی دهند. الیاف هیت ست شده دائماً کیفیتشان را حفظ می کنند. فرش های ماشینی و دیگر محصولات آن، درای مزیت های قابل توجهی نیز هستند.

    • هزینه ی مقرون به صرفه ی آنها نسبت به پشم طبیعی یکی از مزیت های مهم آن است که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. امروزه کیفیت فرش ها در حال پیشرفت است و به درجه ی بالایی از کیفیت رسیده است.
    • مقاومت آنها در برابر نور خورشید. رنگ و سایه ی الیاف دربرابر اشعه ی فرابنفش.
    • شستشو و تمیز کردن آسان فرش.
    • تنوع گسترده ی رنگ. فرش های ماشینی از تنوع بسیار بالایی در الیاف برخوردارند.

    با توجه به تعریف هایی که از هیت ست کردن نخ برای شما ارائه دادیم، فرش های تولیدی این ویژگی ها را دارند:

    • فرشی که هیت ست شده است، میزان پرزدهیش خیلی نسبت به فرش های دیگر کم تر می شود. این یکی از ویژگی های بسیار خوب و برجسته ی فرش های هیت ست شده است نسبت به دیگر فرش ها، که باعث می شود زیبایی آن چند بیشتر بشود. علاوه براینکه پرزدهی ندارند، مو را هم به خود جذب نمی کنند.
    • فرش های هیت ست شده مقاومت و کیفیت بهتری در برابر آلودگی و گرد غبار دارند و در برابر اجسام سنگین مقاومتشان نیز بیشتر می شود.
    • نرم و لطیف بودن فرش های هیت ست شده یکی از ویژگی های مهم آن است.
    • فرش های ماشینی هیت ست شده، اگرچه از الیاف مصنوعی در بافت آنها استفاده می شود، اما اصلاً حساسیت زا نیستند و به راحتی و بدون نگرانی می توان آنها را برای اتاق کودک و هر قسمتی از خانه ی خود استفاده کنید.
    • نقش و الگویی که در بافت این فرش ها به کار می رود زیباتر و جذاب تر از نقشه های دیگر فرش ها است.
    • یکی از برجسته ترین فواید آن قیمت بسیار مناسب آن است. با یک قیمت بسیار مقرون به صرفه ای، شما می توانید فرشی در طرح و نقشه ی فرش های دستبافت ایرانی و هر نقشه ی دیگری طبق سلیقه تان تهیه کنید.  
    • فرش های هیت ست شده در برابر نور و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند؛ درصورتیکه فرش هایی که هیت ست نشده اند در برابر این موارد، مقاومت زیاد بالایی ندارند.
    فرش هیت ست شده چه فرقی با فرش معمولی دارد؟

    نحوه ی نگه داری از فرش های هیت ست شده

    مانند خیلی از فرش های دیگر، نحوه ی نگهداری و مراقبت از فرش های هیت ست شده، نیاز به مراقبت و شستوشوی خاصی ندارد. فقط کافیست که هفته ای 1 یا 2 بار آن را مرتب جارو بزنید و باتوجه به نحوه ی شستشوی فرش ماشینی که در سایت گذاشته ایم، آن را هرموقع که لازم بود، بشورید.

    هنگام جارو زدن فرش، هم روی فرش و هم پشت فرش را جارو بزنید.

    اگر لکه ای روی فرش ایجاد شد اصلاً نگران نباشید و از محلول های مخصوص استفاده کنید.

    فرش را با سشوار و سیستم گرمایشی خشک نکنید. اجازه بدهید که آرام  آرام خود فرش خشک می شود.

    با توجه به ویژگی ها و مزایایی که از فرش های هیت ست شده برای شما عزیزان بیان کردیم، اگر قصد خرید این از فرش ها را دارید یا می خواهید نمونه های بیشتری از آنها را مشاهده کنید، به سایت فروشگاه ما سر بزنید و در صورتی که سوالی داشتید، با پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد