مجله تک فرش

فرش طوسی در دکوراسیون منزل؛ انعکاس حس آرامش و اعتماد

وجود فرش طوسی در دکوراسیون می تواند نشان دهنده علاقه صاحب خانه به محیط های […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
فرش طوسی در دکوراسیون
  • وجود فرش طوسی در دکوراسیون می تواند نشان دهنده علاقه صاحب خانه به محیط های منعکس کننده آرامش و اعتماد باشد. فرش یکی از اجزای مهم و تأثیر گذار در دکوراسیون منزل است. رنگ و طرح و نقوش روی فرش می تواند منتقل کننده احساسات متفاوتی به افراد باشد.  وجود فرش طوسی در دکوراسیون می تواند نشان دهنده علاقه صاحب خانه به محیط های منعکس کننده آرامش و اعتماد باشد.

    رنگ طوسی جزو رنگ های خنثی محسوب می شود و تنالیته این رنگ، از رنگ طوسی روشن تا طوسی تیره وجود دارد و تناژ تیره این رنگ می تواند حالاتی از غم و اندوه را نیز تداعی نماید. بهتر است در بهره گیری از فرش طوسی تیره در دکوراسیون، از مبلمان و اکسسوری های با تنوع رنگی شاد و روشن استفاده شود.

    در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان میدهد شما باید فرش خاکستری یا طوسی  را در دکوراسیون خود بگنجانید :

    فرش طوسی در دکوراسیون منزل؛ انعکاس حس آرامش و اعتماد

    رنگ طوسی و خواص این رنگ

    همان طور که پیش تر اشاره شد، رنگ طوسی در محدوده رنگ های خنثی در نظر گرفته می شود. از لحاظ روانشناسی رنگ ها، ویژگی های زیادی برای علاقه مندان به رنگ طوسی عنوان شده است. ویژگی هایی همچون، داشتن اعتماد به نفس، برخورداری از هوش بالا (به این دلیل که سلول های مغز نیز به رنگ خاکستری و به عبارتی در تناژ طوسی هستند)، آرامش طلبی، تمایل به سازش و سازگاری، کوتاه آمدن در مسائل، استرس و دلهره کمتر، بی طرف بودن و عدم وابستگی زیاد و … . رنگ طوسی همانند سایر رنگ ها از تم رنگی طوسی روشن تا طوسی تیره گسترش یافته است. ترکیب فرش طوسی در دکوراسیون و وسایل دارای تن تیره این رنگ می توانند حس اندوه و حزن را در افراد تقویت کنند.

    فرش طوسی در دکوراسیون منزل؛ انعکاس حس آرامش و اعتماد

    6 دلیل برای استفاده از فرش طوسی در منزل

    1 رنگ خنثی : فرش خاکستری یا طوسی به عنوان یک رنگ خنثی عمل می کند که می تواند طرح های رنگی مختلف را تکمیل کند. بسته به زیبایی شناسی کلی که مد نظر شماست، می توان آن را با رنگ های تند یا نرم در دکوراسیون با سایر لوازم ست کنید.

    2 انواع بافت : بافت فرش را در نظر بگیرید. یک فرش خاکستری نرم و مجلل می تواند گرما و راحتی را به اتاق بیافزاید، در حالی که یک فرش خاکستری کم پرز یا بافت می تواند ظاهر امروزی تری ارائه دهد.

    3 رنگ تاکیدی : از فرش طوسی به عنوان پس زمینه برای برجسته کردن رنگ های برجسته در دکوراسیون خود استفاده کنید. به عنوان مثال،  مبلمان می‌توانند در برابر رنگ‌های خاکستری خنثی ظاهر شوند.

    3 رنگ تاکیدی : از فرش طوسی به عنوان پس زمینه برای برجسته کردن رنگ های برجسته در دکوراسیون خود استفاده کنید. به عنوان مثال،  مبلمان می‌توانند در برابر رنگ‌های خاکستری خنثی ظاهر شوند.

    4 جلوه های روشنایی : سایه خاکستری در فرش می تواند تحت تأثیر نور قرار گیرد. نور طبیعی می‌تواند آن را سبک‌تر نشان دهد، در حالی که نور مصنوعی گرم‌تر می‌تواند رنگ‌های گرم‌تری را در فرش نشان دهد. هنگام انتخاب سایر عناصر دکور خود، مانند رنگ دیوار یا مبلمان، این را در نظر بگیرید.

    5 هماهنگی با سایر لوازم : فرش خاکستری می تواند به خوبی با سبک های داخلی مختلف، از جمله مدرن، صنعتی، اسکاندیناویایی یا مینیمال هماهنگ و ست شوند. سایر عناصر اتاق مانند مبلمان، پرده و لوازم جانبی را هماهنگ کنید تا با سبک انتخابی شما هماهنگ شود.

    6 تعادل با رنگ دیوار: رنگ دیوارهای شما می تواند به طور قابل توجهی بر ظاهر کلی اتاق تأثیر بگذارد. دیوارهای روشن‌ تر می‌ توانند فضا را بازتر و زیباتر کنند، در حالی که دیوارهای تیره‌تر می‌توانند فضایی دنج ایجاد کنند. رنگ های مختلف دیوار را آزمایش کنید تا تعادل کامل را با فرش خاکستری خود پیدا کنید.

    به طور کلی، چه هدف شما ظاهری مدرن، سنتی یا التقاطی باشد، یک فرش خاکستری می تواند یک انتخاب کاربردی و شیک برای افزایش راحتی و زیبایی منزل شما باشد.

    فرش طوسی با چه مبلی ست میشه ؟

    فرش طوسی را با چه مبلمانی در دکوراسیون می توان هماهنگ کرد؟

    اولین عاملی که در چیدمان و تعیین رنگ دکوراسیون منزل مؤثر است، روحیه و سلیقه صاحب منزل است. اینکه به طور کلی ترجیح می دهد در چه فضایی زندگی کند و هر رنگی چه حسی را به او منتقل می کند در تصمیم گیری برای انتخاب رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون تأثیرگذار خواهد بود.

    یک شخص وجود رنگ های خنثی را می پسندد و شخص دیگر حضور در مکانی با رنگ های تند و شاد را، شخصی سبک طراحی سنتی را دوست دارد و شخص دیگر سبک طراحی مدرن را؛ اما به طور کلی اصولی برای چیدمان منزل بر اساس ترکیب رنگ ها و طرح ها وجود دارد که در ادامه مطلب به برخی از آن اصول در ارتباط با بکارگیری فرش طوسی در دکوراسیون خواهیم پرداخت.

    چند پیشنهاد در استفاده از فرش طوسی در دکوراسیون و ترکیب جذاب آن با سایر اجزای منزل

    اگر فرش طوسی را برای دکوراسیون زمینه منزلتان تهیه کرده اید، می توانید برای چیدمان اصولی تر و جذاب تر منزل خود از پیشنهادات زیر استفاده نمایید. ترکیب فرش طوسی در دکوراسیون منزل با مبلمانی که بر روی آن ها از کوسن های با رنگ شاد استفاده شده است ترکیبی جذاب را به وجود خواهد آورد. ترکیب فرش طوسی با مبلمان به رنگ زرد نیز فضایی شاد و روشن و شادی آور را رقم خواهد زد. 

    می توان در این جا از کوسن های رنگی با ترکیبی از رنگ های لیمویی، آبی و صورتی نیز استفاده کرد. همچنین استفاده از رنگ گل هایی که در فرش طوسی شما به کار رفته اند، می تواند ایده مناسبی برای انتخاب رنگ سایر وسایل مانند رو تختی ها یا رنگ مبل های با پارچه گلدار باشد.

    بهره گیری از رنگ های خنثی مانند طوسی به عنوان رنگی که زمینه دکوراسیون را تعیین می کند، مانند استفاده از فرش طوسی در دکوراسیون، محدوده انتخابی شما را برای به کارگیری انواع رنگ های دیگر در طرح ریزی یک دکوراسیون جذاب وسیع تر می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد