مجله تک فرش

شستن فرش با وایتکس؛آیا وایتکس فرش را خراب میکند؟

روزانه موراد زیادی وجود دارند که باعث کثیف شدن و ایجاد لک بر روی فرش […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
شستن فرش با وایتکس
  • روزانه موراد زیادی وجود دارند که باعث کثیف شدن و ایجاد لک بر روی فرش می‌شوند. (مانند لکه چای و قهوه و…) به همین دلیل برخی افراد برای پاک کردن این لکه ها به فکر شستن فرش با وایتکس یا ریختن وایتکس روی فرش می‌افتند. اما آیا این کار صحیح است؟ یا به فرش آسیب می‌رساند؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا در رابطه با خوبی ها و بدی‌های شست و شو فرش با وایتکس در مواقع مختلف آشنا شوید و راه‌هایی برای از بین بردن لکه فرش را یاد بگیرید.

    شستن فرش با وایتکس خوب است یا بد ؟!

    اگرچه شستن لکه‌های فرش با وایتکس برای پاک کردن کثیفی‌های قدیمی که رو فرش ماندگار شده‌اند و نمای بدی ایجاد کرده‌اند، می‌تواند راه کار مناسبی باشد. اما باید در نظر داشت که این روش شست و شو فقط برای موراد ضروری که هیچ شوینده ای نتیجه ی خوبی نمی‌ دهد، مناسب است. همانطور که می‌دانید، وایتکس شوینده‌ا‌ی قوی است و استفاده زیاد از آن باعث می‌شود تا نما و زیبایی فرش پس از مدتی از بین برود. برخی از مشکلاتی که در اثر شستن فرش با وایتکس به وجود می‌آیند، عبارت‌اند از:

    • از بین رفتن رنگ فرش
    • ایجاد لک سفید بر روی فرش
    • فرسوده شدن بافت فرش

    برای شستن فرش با وایتکس باید حتما از جنس و مشخصات فرش خود اطلاع داشته باشید. زیرا برخی ازانواع الیاف به کار رفته در فرش‌ها، مثل فرش‌های دستباف یا فرش‌هایی از جنس بامبو و… شوینده مخصوص به خود را دارند و با شوینده‌های قوی مثل وایتکس سازگاری ندارند. استفاده از این شوینده‌ها باعث از بین رفتن رنگ تاروپود فرش‌ ها و در نتیجه‌ دو رنگ شدن آن می‌شود.

    در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات ما با موضوع چطور لکه های شراب قرمز را از روی فرش پاک کنیم ؟ را نیز مطالعه فرمایید.

    شستن فرش با وایتکس؛آیا وایتکس فرش را خراب میکند؟

    طریقه ی شست و شوی فرش با وایتکس

    نکته مهم این است که برای شستن فرش با وایتکس نباید به طور مستقیم، به ریختن وایتکس روی فرش بپردازید. فقط باید با شرایط زیر، اقدام به پاک کردن لکه ایجاد شده نمایید؛

    • در ابتدا نکات ایمنی را رعایت کنید.
    • با استفاده از دستکش و ماسک مقداری وایتکس و آب را با نسبت ۱به ۴ مخلوط کنید.
    • سپس آن را روی لکه اسپری کنید.
    • حالا با یک دستمال مرطوب روی قسمت مورد نظر بکشید تا لکه از بین برود.
    • بعد از محو شدن لکه، آن قسمت را با آب زیاد شستشو دهید تا شوینده به طور کامل تمیز شود.

    شست و شوی ریشه فرش ها

    شاید برایتان پیش آمده باشد که فرشتان را به قالیشویی بدهید یا خودتان آن را بشویید و هنگام پهن کردن آن، متوجه زرد شدن ریشه‌های فرش و بد نما شدن آن‌ها شده باشید. احتمالا در این شرایط اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، ریختن وایتکس روی فرش (ریشه‌های فرش) باشد. اما دست نگه دارید! ریشه‌های فرش هم مانند خود فرش مهم هستند. 

    آن‌ها نیز از الیاف و جنس‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که ممکن است نسبت به شوینده‌های قوی مقاوم نباشند‌. پس بهتر است برای از بین بردن زردی ریشه ها از اب و شامپو فرش استفاده کنید اما اگر این ترکیب چاره ساز نبود قبل از اینکه وایتکس را به تمام ریشه ها بزنید ابتدا قسمت کوچکی از ریشه را جهت تست با وایتکس شست و‌شو دهید. اگر زردی ریشه ها از بین رفت و برای ریشه ها مخرب نبود، دیگر می‌توانید با خیال راحت تمام ریشه‌ها را با وایتکس و فرچه بشورید و سپس ابکشی کنید.

    شوینده های کاربردی جایگزین وایتکس برای فرش

    شوینده ی خانگی و بی ضرری وجود دارد که می‌توان از آن برای لکه بری فرش استفاده کرد. برای تهیه این لکه‌بر فوق‌العاده، باید مقداری سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کنید و از آن برای تمیز کردن فرش خود استفاده نمایید. برای از بین رفتن بوی سرکه که ممکن است برای برخی خوشایند نباشد نیز می‌توان مقداری شامپو یا مایع خوشبو کننده به این ترکیب اضافه کرد. بدین ترتیب بوی سرکه از بین می‌رود. به طور قطع این روش بی ضررتر و امن‌تر از شستن فرش با وایتکس است.

    شستن فرش با وایتکس؛آیا وایتکس فرش را خراب میکند؟

    از بین بردن بوی بد فرش

    گاهی اوقات فرش ها دارای لک و کثیفی نیستند اما به مرور زمان بوی بدی به خود می‌گیرند. در این صورت دیگر ریختن وایتکس روی فرش چاره کار نیست. برای از بین بردن بوی فرش بهتر است مقداری جوش شیرین بر روی فرش بپاشید و بعد از گذشت نیم ساعت جارو کشی انجام دهید. این عمل کمک شایانی به از بین رفتن بوی بد فرش خواهد کرد پس حتما آن را امتحان کنید. در صورت تمایل به آشنایی با انواع فرش‌ها پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات ما با موضوع بهترین فرش ماشینی کاشان کدام است را مطالعه فرمایید.

    جمع بندی

    استفاده از محصولات تمیز کننده مخصوص فرش برای اطمینان از تمیز کردن موثر بدون آسیب رساندن به الیاف فرش یا پشتی آن بسیار مهم است. شما در تک فرش میتوانید دستورالعمل های شستشو و نگهداری از فرش را در تک فرش دنبال  کنید و برای اطمینان از سازگاری و بررسی هرگونه واکنش نامطلوب، ابتدا هر محلول تمیز کننده را روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از فرش آزمایش کنید. اگر در مورد استفاده از محصول خاصی روی فرش خود مطمئن نیستید، بهتر است برای مشاوره با یک قالیشویی حرفه ای مشورت کنید.

    در این مقاله در رابطه با نحوه شستن فرش با وایتکس و از بین بردن زردی ریشه‌های آن صحبت کردیم و همان‌طور که مطالعه نمودید با استفاده از مقدار کمی وایتکس ترکیب شده با آب می‌توان برخی لکه ها را پاک کرد. گاهی نیز می‌توان از شوینده‌های خانگی مثل سرکه جهت محو کردن لکه استفاده نمود. 

    تک فرش، به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و خوشنام، از شما هم وطنان عزیز دعوت می‌کند تا به مشاهده انواع فرش ماشینی در سایت این مجموعه بپردازید. در سایت تک فرش، شما شاهد تنوع بی‌نظیری از انواع فرش فانتری و مدرن خواهید بود که همگی با قیمت درب کارخانه و کیفیتی درجه یک عرضه می‌شوند. جهت خرید فرش اتاق خواب، فرش آشپزخانه، فرش کناره و… می‌توانید همین حالا وارد سایت تک فرش شوید و حتی از مزایای خرید اقساطی آن نیز استفاده نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد