مجله تک فرش

رنگ فرش مناسب برای مبلمان آبی

مبلمان آبی انتخاب فوق‌‌العاده‌‌ای است برای کسانی که دوست دارند رنگ بیشتری را در فضای […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
رنگ فرش مناسب برای مبلمان آبی
  • مبلمان آبی انتخاب فوق‌‌العاده‌‌ای است برای کسانی که دوست دارند رنگ بیشتری را در فضای داخلی خود به کار گرفته و از آزمایش‌‌هایی با ترکیب‌‌های جسورانه هراس ندارند. برای انتخاب چنین مبلمانی طرح‌‌ها، اندازه‌‌ها و رنگ‌‌های بسیار متنوعی وجود دارد. بنابراین پیدا کردن آن، کار چندان چالش‌‌برانگیزی نیست. در اینجا می‌‌توان کار جذاب‌‌تری هم انجام داد: یکپارچه کردن این کاناپه با فضای داخلی تا هماهنگی فوق‌‌العاده‌‌ای ایجاد شود.

    مبلمان آبی در کنار گزینه‌‌های مختلف به خودی خود فضایی دوستانه را ایجاد می‌‌کند و این فضا به هیچ‌‌وجه خنثی و بی‌‌روح نیست. در عین حال اطمینان از انتخاب رنگ‌‌های مناسب در کنار آن، و بیشتر از همه انتخاب فرشی با رنگ مطلوب بسیار ضرورت دارد. بدین ترتیب کاناپه و کف‌‌پوش به عناصری اساسی برای چیدمان و تزئین اتاق و انتخاب سایر تجهیزات مبدل می‌‌شوند. آیا با این توضیحات به اندازه‌‌ی کافی علاقمند به خواندن ادامه مطلب شده‌‌اید؟ پس بیایید نگاهی دقیق‌‌تر به چگونگی انتخاب فرشی مناسب برای ست کردن با مبلمان آبی‌‌رنگ بیاندازیم.

    رنگ فرش را چطور با مبلمان آبی ست کنیم؟ (قواعد اولیه)

    تصمیم‌‌گیری سریع درباره‌‌ی رنگ‌‌های متناسب با مبلمان آبی‌‌رنگ چالش‌‌برانگیز خواهد بود. با این حال لزومی ندارید واهمه داشته باشید: برای شروع به تصمیم‌‌گیری ابتدا باید به چند پرسش مهم پاسخ دهید:

    • عملکرد تزیینی مطلوب فرش از نظر شما چگونه است؟ چه به دنبال فضایی آرام و خنثی باشید و یا بخواهید از رنگ‌‌های جذاب استفاده کنید، وقتی به این عملکرد فکر کنید امکان انتخاب آسان‌‌تری را خواهید داشت.
    • آیا مؤلفه‌‌های آبی‌‌رنگ دیگری در این اتاق وجود دارد؟ در این صورت باید فرشی را انتخاب کنید که خطر اضافه بار رنگی را به همراه نداشته باشد.
    • ویژگی‌‌های رنگی مبلمان شما. این رنگ می‌‌تواند روشن باشد یا تیره، با سایه‌‌های قرمز یا خاکستری. توجه به این موارد ظریف در انتخاب فرش مناسب بسیار تعیین کننده خواهد بود. در این وضعیت البته طراحان چندان توجهی به دمای رنگ ندارند، بلکه تناسب و هماهنگی است که نظر آنها را به خود جلب می‌‌کند.
    • از چه رنگ‌‌های دیگری در طراحی فضای داخلی اتاق نشیمن استفاده شده؟ در این وضعیت استفاده از یک فرش مناسب می‌‌تواند کاری کند مخرج مشترک مطلوبی بدست آمده و نمای نهایی فوق‌‌العاده باشد.
    • سایه و بافت کف‌‌پوش شما به چه شکل است؟ بسته به این مسئله می‌‌توانید از فرش‌‌های مختلفی در ترکیب با کف‌‌پوش و مبلمان استفاده کنید.

    انتخاب رنگ فرش در کنار مبلمان آبی: راهکارهای مد روز

    انتخاب رنگ فرشی که در کنار مبلمان آبی قرار بگیرد نه تنها نیازمند توجه به اصول و قواعد طراحی است، بلکه به فضای موجود در اتاق شما نیز بستگی زیادی خواهد داشت. بسیاری از رنگ‌‌ها با آبی ست می‌‌شوند، اما برخی بیشتر. بیایید در این باره با جزییات بیشتری صحبت کنیم.

    رنگ‌‌های طبیعی

    دسته‌‌بندی رنگی که در ادامه تعریف می‌‌کنیم عمدتاً برای فرش‌‌های بافته شده با الیاف طبیعی همانند پشم، پنبه، جوت و کنف است. این طیف سایه‌‌های روشنی از خاکستری و بژ را در بر می‌‌گیرد. چنین فرش‌‌هایی کاملاً با مبل‌‌هایی با طیف رنگی آبی روشن و در فضای داخلی مینیمالیستی و دوست‌‌دار محیط زیست ست می‌‌شوند.

    بژ

    سایه‌‌های رنگ بژ نسبتاً خنثی بوده و اصولاً در کنار آبی کاربرد مناسبی دارند. با این حال در این وضعیت خاص، پیچیدگی زیادی وجود دارد چرا که فرش در سطحی افقی قرار گرفته است. فرشی با چنین رنگ‌‌هایی با این ریسک روبروست که در مقابل مبلمان آبی با رنگی غنی‌‌تر محو و بی‌‌اثر به نظر برسد. راه‌‌حل این مسئله بسیار ساده خواهد بود: می‌‌توانید از فرشی طرح‌‌دار یا فرش‌‌های با پرزهای بلند استفاده کنید. علاوه بر این نباید از فرش بژ در کنار مبلمان آبی در اتاقی با رنگ روشن بهره گرفت: بدین ترتیب با این ریسک روبرو هستید که روشنایی بیش از حدی را به شکلی نامعقول ایجاد کنید.

    انتخاب طیف‌‌های مختلف رنگ بژ به تصمیم نهایی شما وابسته است. اگر دوست دارید فضایی گرم و نرم ایجاد کنید، بیشتر به دنبال فرش‌‌هایی باشید با سایه‌‌های گرم‌‌تر بژ با رگه‌‌هایی از رنگ قهوه‌‌ای. همچنین اگر به دنبال چیزی جالب و شیک هستید، آنگاه فرش بژ با رگه‌‌های خاکستری به کمک‌‌تان خواهد آمد.

     

    سفید

    طراوت، سبکی، نسیم دریا و یادآوری تابستان… یک فرش سفید و یک مبلمان آبی در کنار هم یک ترکیب رؤیایی را شکل می‌‌دهند. این ترکیب در فضاهای داخلی که به سبک ساحلی تزیین شده‌‌اند بسیار عالی به نظر می‌‌رسد، اما هیچکس استفاده از آن در هر فضای داخلی مدرن را منع نکرده است.

    خاکستری

    رنگ‌‌های آبی و خاکستری را می‌‌توان دو جفت عالی در طراحی به شمار آورد، و از این رو امکان انتخاب فرش خاکستری در کنار مبلمان آبی بدون هیچ تردیدی وجود خواهد داشت. اگر نسبت به اشتباه کردن در انتخاب طیف‌‌های رنگی نگرانی دارید به اصل «روشن در کنار روشن، تیره در کنار تیره» عمل کنید. برخی از گونه‌‌های خاکستری عبارتند از:

    • خاکستری به رنگ زغال
    • گرافیتی
    • دودی
    • مرواریدی
    • کوارتز
    • رنگ سنگ شیل
    • سنگی
    • خاکستری مارنگو

    آبی

    قرار دادن آبی در کنار آبی راه‌‌حلی است برای کسانی که ترجیح می‌‌دهند مسیری با کمترین مشکل را طی کنند. علاوه بر این شما حتی می‌‌توانید فرشی را انتخاب کنید که دقیقاً با رنگ مبلمان‌تان سازگار است. هرچند که در این راه باید کمی با بافت بازی کرده و ترکیبی حجیم‌‌تر و رساتر، و یا برعکس ساده‌‌تر و آرام‌‌تر را انتخاب کنید.

    همچنین می‌‌توانید در کنار لوازم جانبی تک‌‌رنگ یا الگوی رنگی غنی، فرشی با سایه‌‌های تیره یا روشن را انتخاب کنید که در ترکیب با رنگ‌‌های جدید درخشندگی زیادی داشته باشد.

    سبز

    آبی و سبز مشابه هستند، یعنی در گردونه‌‌ی رنگی در کنار یکدیگر قرار دارند و از این رو فرشی با رنگ‌‌های سبز می‌‌تواند مکمل خوبی برای مبلمان آبی بوده و فضایی آرام و با طراوت ایجاد کند. وقتی یک مبلمان تیره دارید، بهترین ترکیب استفاده از سایه‌‌های پررنگ سبز زمردی، خزه‌‌ای یا به رنگ برگ درخت خواهد بود. همچنین وقتی کاناپه رنگ روشنی دارد می‌‌توان از سایه‌‌های روشن‌‌تر با تم خاکستری استفاده کرد:

    • سبز مایل به خاکستری
    • سبز نعنایی
    • به رنگ چای سبز
    • سبز جوجوبا

    قرمز

    یک مبلمان آبی در کنار فرش قرمز می‌‌تواند ترکیبی غنی و جسورانه به نظر برسد که هم برای سبک‌‌های کلاسیک و هم مدرن کارآمد است. در عین حال توصیه‌‌ی طراحان این است که از انتخاب رنگ‌‌های قرمز روشن با ته‌‌رنگ سرد پرهیز کرده و به سمت رنگ‌‌های تیره‌‌ی نرم‌‌تر و پیچیده‌‌تر برویم:

    • بورگاندی
    • شرابی
    • قرمز گیلاسی و اناری
    • یاقوتی
    • قرمز مایل به نارنجی (اسکارلت)

    اگر به دنبال فرشی هستید که در کنار مبلمان آبی در اتاق نشیمن سنتی جفت شود، می‌‌توانید فرشی با رنگ قرمز را برای ایجاد ترکیبی مجلل امتحان کنید.

    بنفش

    در نگاه نخست ممکن است به نظر برسد ترکیب آبی و بنفش چندان مناسب نیست، اما نکته‌‌ی اصلی، مثل همیشه، مسئله مهم جزییات است. استفاده از رنگ‌‌های بنفش روشن برای مبلمان آبی کارآیی چندانی نخواهد داشت، اما رنگ‌‌های پاستلی عمیق و تیره یا پاستلی روشن غیر منتظره و پیچیده به نظر می‌‌رسند. به این رنگ‌‌ها توجه کنید:

    • بنفش اسطوخودوس
    • بنفش تیره
    • بنفش بادمجونی
    • بنفش اقاقیا

    انتخابی فرشی برای مبلمان آبی: الگو

    طرح‌‌هایی از فرش که با رنگ آبی سازگار هستند دارای جزییات قدرتمندی خواهند بود که نباید آنها را نادیده گرفت. طرح‌‌های مناسب می‌‌توانند ریتم داخلی را تغییر داده و تعادل بصری مناسبی ایجاد کنند. انتخاب طرح و الگوی فرش همیشه به سبک دکوراسیون اتاق نشیمن بستگی خواهد داشت.

    الگوهای برگرفته از گیاهان

    فرش‌‌هایی با طرح شاخ و برگ و پیچ‌‌های بزرگ تزیین کننده فضای داخلی به شکل مدرن و نئوکلاسیک هستند. در این وضعیت، پس زمینه و رنگ تصاویر به کار گرفته در فرش می‌‌تواند با مبلمان آبی همخوانی داشته باشد.

    هندسی

    طرح‌‌های هندسی در مدرن‌‌ترین سبک‌‌های دکوراسیون داخلی، از مینیمالیسم گرفته تا اسکاندیناویایی و صنعتی کاربرد زیادی دارند. در این زمینه الگوهای مختلفی به کار گرفته می‌‌شود: موجی شکل، شبکه‌‌ای، خطوطی که تشکیل مکعب می‌‌دهند، الگوی هارلکین، و نقوش عربی بسیار محبوب با پس زمینه‌‌ی تیره یا روشن. نوع فرشی که انتخاب می‌‌کنید با توجه به رنگ مبلمان آبیتان به سلیقه و ذائقه‌‌ی شما بستگی خواهد داشت.

    الگوهای شرقی

    طرح‌‌های فرش ایرانی و ترکی که غنی و اشباع از رنگ هستند مکمل بسیار مناسبی خواهند بود برای اتاق‌‌های نشیمن با مبلمان آبی‌‌رنگی که به سبک کلاسیک، ترکیبی، شرقی، فرا صنعتی و ماکزیمالیستی تزیین شده‌‌اند. از جمله محبوب‌‌ترین این طرح‌‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • قاب‌‌های دایره‌‌ای شکل: الگویی بیضوی یا دایره‌‌ای در مرکز، که با در هم آمیختن گیاهان عجیب فضایی لوکس را بوجود می‌‌آورد.
    • گل رز: این الگو براساس همان طرح قبلی ایجاد می‌‌شود، اما در آن گلبرگ‌‌ها و شعاع‌‌ها از مرکز فاصله می‌‌گیرند.
    • بته جقه: یک الگوی برگرفته شده از گیاهان که در سراسر سطح پارچه و فرش تکرار می‌‌شود.
    • باغ هندسی: طرحی که بر روی سطح فرش تکرار شده و آن را به دو مربع تقسیم می‌‌کند.

    گرادیانت

    قرار گرفتن فرش‌‌هایی با ظاهر مندرس در کنار مبلمان آبی یک ترکیب برد-برد را بوجود می‌‌آورد و فضایی فراموش نشدنی را در اتاق ایجاد می‌‌کند. این ترکیب با انتقال آهنگی طبیعی در یک سبک مشخص موجب ایجاد تنوع می‌‌شود.

    حال و هوای مورد نیاز برای مبلمان آبی

    هنگام انتخاب فرش‌‌های طرح‌‌دار یا دارای رنگی بجز رنگ‌‌های خنثی و آبی در کنار مبلمان آبی‌‌رنگ، بایستی به جزییات حال و هوایی فکر کنید که منجر به ایجاد هماهنگی لازم در طراحی اتاق نشیمن شما خواهد شد. همچنین باید الگوی کف‌‌پوش مورد استفاده را با محیط اطراف متعادل کنید. البته در اینجا لازم نیست پرده‌‌ها را مد نظر قرار دهید چرا که مقیاس آنها بیش از حد بزرگ است و صرفاً می‌‌توانید به جزییات کوچک‌‌تر بپردازید. بعنوان یک قاعده‌‌ی مشخص، این جزییات عبارتند از پتوها، کوسن‌‌ها، دستمال سفره‌‌های موجود بر روی میز، و حتی گلدان‌‌ها. دکوراسیون اتاقی که دارای مبلمان آبی و یک فرش متناسب با آن است باید چه رنگ‌‌هایی داشته باشد؟ حالا وقت درک این نکته است.

    زرد

    رنگ‌‌های مشابه با زرد آفتابی ترکیب کاملی را با فرش و مبلمان آبی ایجاد می‌‌کنند. بعنوان مثال به این سایه‌‌ها و طیف‌‌ها نگاهی بیاندازید:

    • خردلی
    • زرد قناری
    • لیمویی کم‌‌رنگ

    نارنجی

    نارنجی مکمل فوق‌‌العاده‌‌ای برای رنگ آبی است و به همین دلیل طراحان استفاده از آن در جزییات دیگر را ایده‌‌آل می‌‌دانند. یک جفت لوازم تزیینی شیک به زیبایی بیشتر فضای داخلی کمک کرده و روحیه‌‌ی کسانی که در این فضا زندگی می‌‌کنند را بالا خواهد برد. ضمناً لازم نیست که این جزییات چندان چشمگیر باشند: انرژی‌‌ای که از این جزییات گرفته می‌‌شود بسیار قابل توجه است.

    فیروزه‌‌ای

    این رنگ حال و هوایی خنک و با ته رنگی مایل به سبز دارد و ترکیبی خدادادی با مبلمان و فرشی به رنگ سرمه‌‌ای و سایه‌‌های خنثی به شمار می‌‌آید. این ترکیب بویژه زمانی که پنجره‌‌های اتاق به سمت جنوب باز می‌‌شوند ایده‌‌آل به نظر می‌‌رسد.

    لیمویی و پسته‌‌ای

    انتخاب این سایه‌‌های رنگ سبز برای فرشی که قرار است با مبلمان آبی جفت شود چندان مناسب نیست: این‌‌طور به نظر می‌‌رسد که فرش لیمویی یا پسته‌‌ای در مقابل رنگ تیره و اشباع کاناپه محو و بی‌‌رنگ به نظر می‌‌رسد. همچنین قرار دادن این فرش در ترکیب با مبلمان‌های آبی روشن، به دلیل گرم بودن زیاد منجر به عدم تعادل خواهد شد. با این حال وقتی مقدار اندکی از این رنگ‌‌ها انتخاب شود نتیجه‌‌ی کار مناسب خواهد بود: به لطف چنین حال و هوایی، فضای اتاق نشیمن دنج و تازه به نظر می‌‌رسد.

     

    ترکیب یک فرش و مبل آبی: تیره‌‌تر یا روشن‌‌تر

    پیشتر دمای رنگی مورد نیاز برای فرش را توضیح دادیم و حالا وقت آن است که درباره‌‌ی شدت و عمق سایه‌‌های رنگی در فرش صحبت کنیم. اینکه این سایه‌‌ها باید از رنگ کاناپه تیره‌‌تر یا روشن‌‌تر باشند پرسشی است که می‌‌تواند منجر به سردرگمی زیادی شود. در عین حال و در این حالت خاص، همه‌‌چیز به این دشواری نیست.

    بنابراین اگر اتاق نشیمن شما با یک مبلمان لوکس به رنگ آبی تیره تزئین شده، استفاده از فرشی با رنگ‌‌های روشن تنوع زیبایی به فضای داخلی‌‌تان خواهد بخشید. در اینجا می‌‌توانید از فرش‌‌های تک رنگ و یا طرح‌‌ها و الگوهایی استفاده کنید که فرش‌‌تان را قدیمی و عتیقه نشان می‌‌دهند. در هر حالتی این کار منجر به فضایی پیچیده‌‌تر و آرامش‌‌بخش‌‌تر خواهد شد.

    در مقابل اگر اثاثیه یا لوازم دیگر نیز دارای تُن‌‌های رنگی آبی هستند، استفاده از فرشی تیره‌‌تر عمق و آهنگ بیشتری به آنها خواهد داد. همچنین می‌‌توانید از لوازم جانبی تک رنگ با طرح و الگو در کنار آن استفاده کنید، هرچند که طراحان نسبت به استفاده از اینگونه لوازم جانبی در کنار طرح‌‌های بیش از حد غنی شرقی هشدار می‌‌دهند.

    با این حال مسائلی که پیشتر درباره‌‌شان صحبت کردیم نباید بدیهی و همیشگی فرض شوند. به سادگی می‌‌توانید فرشی با سایه‌‌های آبی روشن را در کنار مبلی با همان رنگ قرار داده و فضای داخلی مدرن و آرامش‌‌بخشی را ایجاد کنید، و یا از رنگ‌‌های عمیق‌‌تر و تیره‌‌تر فرش برای مبلمان‌های تیره‌‌رنگ استفاده کنید. در عین حال این روش فقط بر روی کف‌‌پوش‌‌های روشن با رنگ‌‌های خنثی جواب می‌‌دهد. اگر کف‌‌پوش‌‌ها تیره باشند با این خطر مواجهید که فضا بیش از حد تیره شود – البته نه در مورد سبک‌‌های کلاسیک.

    در نهایت چه رنگی از فرش با مبلمان آبی جفت می‌‌شود؟

    هنگام انتخاب فرشی که در کنار مبلمان آبی قرار بگیرد از اینکه چقدر گزینه و امکان در اختیار دارید متعجب خواهید شد. در عین حال هیچ ترسی نداشته باشید که وقت خود را برای یافتن ترکیبات مناسب صرف کنید. همچنین از تماس با متخصصین دریغ نکنید و از آزمایش و امتحان هم نترسید! تصمیمتان هرچه که باشد، وب سایت تک فرش برای هر سلیقه ای فرش های متنوعی برای ارائه در اختیارتان خواهد گذاشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد