مجله تک فرش

راهکار جلوگیری از سرخوردن فرش روی موکت و سرامیک

فرش‌‌هایی که روی کف سُر می‌‌خورند یا جمع می‌‌شوند، نه تنها جذاب نیستند بلکه خطرناک […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
راهکارهای جلوگیری از سرخوردن فرش روی موکت و سرامیک
  • فرش‌‌هایی که روی کف سُر می‌‌خورند یا جمع می‌‌شوند، نه تنها جذاب نیستند بلکه خطرناک نیز هستند.بر اساس گزارش ها تقریباً 20000 نفر از افراد 65 ساله و بالاتر هر سال در بخش‌‌های اورژانس به دلیل سقوط ناشی از سرخوردن روی فرش‌‌ یا قالی‌‌ درمان قرار می گیرند.

    راه حل ساده این است که تمام فرش‌‌ها را بردارید و خطرات آن را برطرف کنید. اما فرش و حصیر به زیبایی دکوراسیون می‌‌افزاید و کف‌‌های سفت را راحت و گرم‌‌تر می‌‌کنند و در جذب صدا نیز موثر است.

    هر خانه ای برای ایجاد یک حس امنیت و گرمی نیاز به فرش دارد. فرش یکی از وسایل های بسیار مهم و ضروری برای هر خانه ای محسوب می شود، اما ممکن است گاهی خود فرش باعث بروز مشکلات و خسارت های مالی و جانی شود. بنابراین باید ازعواملی مثل جمع شدن و سر خوردن فرش که سبب بروز این جور مسائل می شوند، جلوگیری کرد. 

    خیلی از شما دوستان عزیز، هنگام خرید فرش یکی از نگرانی هایتان سر خوردن فرش روی سرامیک یا کاشی است. یا برایتان این سوال پیش آمده است که جهت جلوگیری از سر خوردن فرش چه راهکارهایی وجود دارد؟ یا چه نوع فرشی را برای خانه یا محل کار خود تهیه کنید تا روی کف سرامیک یا کاشی سر نخورد؟ واقعیت اینجاست که ممکن است شما هر فرشی را که تهیه کنید، روی کفپوش سرامیک، کاشی یا موکت سر بخورد. 

    بنابراین باید از راهکارهای جلوگیری از سر خوردن فرش آگاهی داشته باشید تا این مسئله برای شما حل شود. ما در این مقاله اطلاعاتی درباره ی این مسئله دراختیار شما گذاشته ایم. پس ما را در این صفحه دنبال کنید.

    بیشتر شما می دانید که فرش های ماشینی روی سطوح سختی مانند سرامیک،  کاشی یا موکت  سر می خورند و این موضوع ممکن است موجب خطرات جبران ناپذیری مانند شکستگی شود. درباره ی موکت بهتر است که بگویم، این خاصیت فرش،  موکت یا رو فرشی است که اگر روی هم بیفتند، جمع می شود و سر می خورد.

    کفپوش های سرامیکی یا کاشی، خیلی ظریف و شیک هستند و از ماندگاری بالایی بر خوردارند. اما اگر بخواهیم به معایب آن اشاره کنیم می توان به سر بودن و سخت بودن آن اشاره کرد بخصوص زمانی که خیس می شوند. 

    یک نصب و یک انتخاب حرفه ای کاشی و سرامیک، جذابیت و زیبایی خانه را چندین برابر می کند، زیرا می توانید هر سبک یا رنگی را با هر الگویی که تصور کنید ترکیب کنید و آن ها را به راحتی با یکدیگر مچ کنید.

    سر خوردن فرش خطرناک است، چرا؟

    به دلیل اینکه ممکن است خسارت جانی و مالی جدی به همراه داشته باشد. فرش ها روی کف کاشی می لغزند زیرا اصطکاک بین فرش و کاشی وجود ندارد. قسمت پشت فرش های ماشینی از پلی پروپیلن وپلی استر به کار می رود و این الیاف ها نوعی الیاف مصنوعی هستند که شباهت نسبتاً زیادی با فرش هایی که با الیاف طبیعی بافته شده اند دارد ، اما در واقع نوعی پلاستیک و مواد مصنوعی است که به راحتی پشم یا پنبه بافته می تواند بافته شود.

    11 روش برای جلوگیری از سُرخوردن فرش‌‌ها

    پدهای پلاستیکی چهارخانه‌‌ای

    پدهای پلاستیکی را می توان به صورت آنلاین یا در فروشگاه لوازم‌‌ خانگی یا بخش خدمات رفاهی منزل فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای خریداری کرد. پدها نازک هستند و معمولاً برای اندازه‌‌های معمول فرش به صورت برش خورده به فروش می‌‌رسند. نصب آنها آسان، مقرون به صرفه بوده و به حفظ فرش روی کف سفت کمک می‌‌کند.

    با این وجود، به محض نفوذ گردوغبار و خاک بین منافذ آن، حالت چسبانندگی خود را از دست می‌‌دهند. حتی ممکن است به برخی از کف‌‌پوش‌‌ها آسیب برسانند.

    هشدار

    بیشتر این پدها از پلاستیک‌‌هایی ساخته شده‌‌اند که می‌‌توانند با گذشت زمان با درزگیر کف پلی‌‌اورتان پارکت چوبی پیوند برقرار کنند. پس از برداشتن پد، یک لکه چسبناک با طرح چهارخانه روی کف بر جای می‌‌ماند که تنها با پولیش مجدد سطح کف قابل حذف است.

    برچسب لاستیکی

    همان برچسب لاستیکی که ظروف و لیوان‌‌های شما را در جای خود نگه می‌‌دارد، می‌‌تواند برای جلوگیری از لیز خوردن فرش استفاده شود. با اینکه مشابه پد پلاستیکی است، اما نسبت به آن ارزان‌‌تر و بسیار نازک‌‌تر است. نکته منفی این است که معمولاً تنها در عرض‌‌های 30 سانتی عرضه می‌‌شود. برای ایجاد یک پد بزرگتر، نوارهای برچسب را می توان به یکدیگر دوخت یا با نوار چسب به‌‌هم چسباند.

    همانند پد فرش، باید مراقب باشید زیرا این برچسب ها ممکن است با کف‌‌پوش واکنش دهد و آسیب دائمی بر جای بگذارد.

    پدهای لاستیکی طبیعی

    پدهای لاستیکی طبیعی معمولاً با سطوح مشبک جامدی تولید می‌‌شوند که برای فرش‌‌های نازک و بافت صاف انتخاب مناسبی است. از آنجا که از لاستیک طبیعی ساخته شده‌‌اند، گران‌‌تر از پدهای پلاستیکی چهارخانه هستند اما در ساخت آن‌‌ها مواد شیمیایی به کار نرفته و درنتیجه به کف‌‌پوش آسیب نمی‌‌رساند. با اینکه این پدها ضربه‌‌گیر خوبی نیستند، در برابر لغزش فرش محافظت عالی دارند.

    پد نمدی

    پدهای نمدی در ضخامت‌‌های مختلفی موجود است و معمولاً در اندازه‌‌های دلخواه برش داده می‌‌شوند. پدهای نمدی بهترین عامل ضربه‌‌گیری هستند و به جلوگیری از سایش الیاف کمک می‌‌کنند. با این حال، در جلوگیری از لیز خوردن فرش خیلی موثر نیستند، مگر اینکه فرش بسیار بزرگ باشد.

    پدهای قسمت‌‌های بالایی را با یک پایه لاستیکی طبیعی ترکیب می‌‌کنند که با گرما به نمد متصل می‌‌شود. این پدهای برای کف‌‌پوش‌‌های چوبی ایده آل هستند زیرا قدرت ضربه‌‌گیری بالایی دارند و لایه لاستیکی مانع سُرخوردن فرش می‌‌شود.

    چسب نواری نگهدارنده

    چسب نگهدارنده بصورت رول عرضه می‌‌شود و عرض آن معمولاً دو تا سه اینچ است. این نوار مستقیماً به صورت چهارچوبی روی کف قرار می گیرد که به خوبی کناره‌‌های فرش را دربر بگیرد. معمولا برای فرش‌‌های 2 متری یا کوچکتر بهترین عملکرد را دارند. فرش را می‌‌توان برای تمیز کردن راحت‌‌تر برداشت و چسب نواری به‌‌راحتی از کف جدا می‌‌شود و دوباره می‌‌توان آن را سر جایش گذاشت.

    چسب نواری دوطرفه فرش

    چسب دوطرفه به صورت رول یا مربع‌‌های برش خورده عرضه می‌‌شود. این چسب در قطرها و کیفیت‌‌های مختلفی در دسترس است. بادوام‌‌ترین چسب در هر دو طرف دارای چسب اکریلیک است و برای فرش‌‌های ساخته شده از مواد مصنوعی مانند پلی پروپیلن عملکرد بسیار خوبی دارد.

    قبل از استفاده ازچسب فرش، دستورالعمل‌‌ها را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید چسب متناسب با کف‌‌پوش زیر فرش را انتخاب می‌‌کنید.

    نگهدارنده قلاب و حلقه

    نگهدارنده قلاب و حلقه دقیقاً مانند بسته شدن کفش‌‌های بچه کار می‌‌کند. هر طرف نگهدارنده دارای یک پوشش چسبی است که یک سمت به کف‌‌پوش و دیگری به فرش اعمال می‌‌شود. سپس دو طرف بهم می رسند و پیوند محکمی ایجاد می‌‌کنند که فرش را در جای خود نگه می‌‌دارد.

    درزبند سیلیکونی

    نقطه‌‌های کوچک نگهدارنده روی جوراب‌‌های کرکی که مانع از لیز خوردن ما می‌‌شوند، از سیلیکون ساخته شده‌‌اند. از همین روش می‌‌توان برای جلوگیری از لیز خوردن فرش‌‌ها استفاده کرد. درزگیری سیلیکون در لوله‌‌هایی عرضه می‌‌شود که قابل فشردن هستند و یا در لوله‌‌هایی که برای استفاده به یک تفنگ درزگیر نیاز دارد. می‌‌توان آن را در فرمول بی‌‌رنگ یا رنگی خریداری کرد.

    برای استفاده، ماده را با الگوی نقطه‌‌ای یا چهارچوب به پشت فرش بزنید. قبل از قرار دادن آن روی زمین، صبر کنید تا کاملا خشک شود.

    چسب حرارتی

    گرچه ماندگاری چسب حرارتی به اندازه‌‌ی درزگیر سیلیکونی نیست، اما می‌‌توان از این روش نیز به عنوان ترمز فرش استفاده کرد. چسب حرارتی سریع‌‌تر از سیلیکون خشک می‌‌شود، اما ابتدا باید مطمئن شد که درجه حرارت آن الیاف فرش را ذوب نکند.

    چسب نواری فرش و پد فرش

    درست مانند بستن کمربند و بند شلوار برای حفظ شلوار در جای خود، ترکیب چسب نواری فرش و پد فرش باعث می‌‌شود که فرش دو برابر محکم‌‌تر به کف‌‌پوش چوبی بچسبد. چسب نواری را به پشت فرش و پد را به سمت دیگر نوار بچسبانید. برای محکم کاری حتی می‌‌توانید با استفاده از چسب نواری، یک لایه دیگر برای محکم نگه داشتن پد روی کف‌‌پوش اضافه کنید.

    پین‌‌های فرش

    اگر فرش را روی موکتی که تمام فضای اتاق را می‌‌پوشاند، پهن می‌‌کنید؛ می‌‌توانید از پین‌‌های فرش برای محکم نگه داشتن کناره‌‌های آن استفاده کنید. پین‌‌ها به گونه ای زاویه‌‌دار هستند که فرش را بدون سوراخ شدن کف‌‌پوش، به موکت زیرین محکم می‌‌کند. قسمت بالای پین صاف و شفاف است تا ظاهر آن کم‌‌تر جلب توجه کند.

    دیگر روش های جلوگیری از سر خوردن فرش

    در ادامه روش های تکمیلی دیگری را هم برایتان بازگو کرده ایم بکارگیری راهکارهای زیر، از جمع شدن و لیز خوردن فرش ممانعت می کند. شما می توانید یکی از راهکارهای زیر را انتخاب نموده و به کار بگیرید.

    • فرش هایی را بخرید که پشت آن ها سر و لغزنده نباشد.
    • استفاده از چسب حرارتی. چسب حرارتی میتواند از سر خوردن فرش روی سرامیک و کاشی جلوگیری کند به شرط اینکه در قسمت درست و صحیح استفاده شود. چسب های حرارتی را می توان تقریباً در هر فروشگاه لوازم خانگی خریداری کرد.
    • قرار دادن اجسام سنگین روی فرش. با قرار دادن مبل و میز روی فرش، فرش سر نمی خورد و با قرار دادن پایه های مبل روی فرش، فرش روی زمین حرکت نمی کند. این روش اارزانترین روش است (رایگان است) ، اما به مکانی که می خواهید فرش ها را در خانه خود قرار دهید ، بستگی دارد.

    شما برای جلوگیری از سر خوردن فرش چه روش هایی را امتحان کرده اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد