مجله تک فرش

راهنمای کامل و جامع خرید فرش دستبافت

قبل از خرید فرش دستبافت یکسری ابهامات و سوالاتی ممکن است بای شما دوستان عزیزوجود داشته باشد که باید حتماً قبل از خرید فرش، برطرف شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
راهنمای کامل و جامع خرید فرش دستبافت
  • قبل از خرید فرش دستبافت یکسری ابهامات و سوالاتی ممکن است بای شما دوستان عزیزوجود داشته باشد که باید حتماً قبل از خرید فرش، برطرف شود. این کار زیاد دشوار نمی باشد و اصلاً نیاز به این نیست که زیادی وسواس به خرج بدهید و تخصص خاصی در این زمینه داشته باشید. 

    اما اگر اطلاعاتتان در زمینه ی خرید فرش دستبافت تا حدودی کامل باشد، بی شک انتخاب شما در خرید فرش دستبافت آسان تر خواهد شد و به انتخاب های شما نیز را محدودتر خواهد شد. 

    برای مثال اگر فرشی که شما به دنبال آن هستید، قصد دارید در قسمت ورودی و پذیرایی خانه ی خود پهن کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم  فرش هایی که محکم تر و مقاوم تر در برابر رفت و آمد هست را انتخاب کنید. 

    علاوه برمدنظر داشتن فضایی که می خواهید فرش را پهن کنید، باید عوامل دیگری مثل تابش مستقیم نور، سبک مبلمان محل خود، سایز و اندازه ی فرش، میزان رفت و آمد، هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید و سلیقه ی شخصی خودتان هم باید لحاظ کنید.

    فرش دستبافت ایرانی در میان تمام فرش های دستبافت کشورهای آسیای شرقی اصالت و برجستگی و همچنین اعتبار خاص خود را دارد. قدمت آن به آغاز دوره های قالیبافی بر می گردد. اگر قصد دارید فرشی را که تهیه می کنید برای سالهای زیادی از آن استفاده کنید، فرش دستبافت اصیل ایرانی بهترین انتخاب می تواند باشد. 

    بین فرش های دستبافتی که در کشورهای مختلف بافته می شود تفتوت های بسیار زیادی وجود دارد اما فرش دستبافتی که در ایران بافته می شود شناخته شده تر است. 

    برای مثال اگر به دنبال فرشی هستید که در نقشه ی آن گل زیاد به کار رفته باشد، می توانید فرش های دستبافت اصفهان و تبریز که تراکم متوسطی دارد را تهیه کنید یا اگر به دنبال فرش های با نقشه های هندسی که امروزه هم خیلی مد شده است، هستید، فرش یا گلیم هایی که در مناطق عشایری بافته می شود را می توانید تهیه کنید.

    راهنمای کامل و جامع خرید فرش دستبافت

    در ادامه به لیستی از عواملی که قبل از خرید فرش باید در نظر داشته باشید، اشاره کرده ایم. در این مقاله به همراه ما باشید تا اطللاعات لازم را جهت خرید فرش دستبافت به دست بیاورید. 

    در این مقاله همچنین چگونگی خرید یک فرش باکیفیت دستبافت که  بتوانید برای سالهای بسیار طولانی از آن استفاده کنید هم بطور کامل بررسی شده است. پس اگر به دنبال یک فرش دستبافت به عالی به تمام معنا هستید، ما را دنبال کنید.

    هرچند که امروزه  دنیای مد درحال تغییر است اما فرش های دستبافتِ اصیل ایرانی از قرن ها پیش تا به اکنون در چیدمان و سبک خانه برجسته بوده اند؛ بنابراین ارزش دارد که فرش را با توجه به نسلهای بعدی انتخاب کنید.

    راهنمای کامل و جامع خرید فرش دستبافت

    فرش دستبافت یا فرش ماشینی ؟

    انتخاب فرش ماشینی فواید بسیار زیادی دارد اما چیزی که باعث می شود خرید آن برای هر فردی ممکن نباشد، قیمت و هزینه آن است. 

    در میان همه ی این موارد، فرش دستبافت بسیار محکم است و عمر بسیار طولانی نسبت به فرش های ماشینی دارد. 

    فرش دستبافت اغلب از الیاف طبیعی و در رنگ های بسیار متنوع و زیبا بافته می شود. فرش های دستبافت برخلاف فرش های ماشینی هرچه پاخور بیشتری داشته باشد و قدیمی تر باشد ارزش آن نیز بیشتر می شود.

    1- سلیقه ی شخصی :

    اول از هرچیزی منطقی است که انتخاب فرش طبق سلیقه ی شخصی فرد باشد. در اینجا یکسری سوالاتی است که می توان با آنها کم و بیش اطلاعاتی راجب سلیقه ی افراد به دست آورد.

    2- فضایی که فرش در آنجا قرار می گیرد .

    قبل از خرید فرش حتما باید ابعاد و اندازه ی محلی که قصد دارید فرش را در آنجا پهن کنید را در نظر داشته باشید. 

    آیا فرش در معرض تابش مستقیم نور آفتاب است؟ قرار است در آشپزخانه، زیر میز، اتاق مورد استفاده قرار گیرد یا در مکان های دیگر؟ این عوامل تاثیر بسزایی انتخاب فرش دستبافت دارد .

    3- اندازه ی فرش

    اندازه ی فرش بستگی به فضایی دارد که فرش را می خواهیم پهن کنیم و همچنین بستگی به سلیقه ی شخصی افراد دارد. 

    فرش زیر میزناهارخوری باید به گونه ای باشد که پایه های صندلی روی فرش قرار بگیرد. برای اتاق پذیرایی فرش را باید بین کاناپه و مبل پهن کنید درصورتی که هنگامی که روی مبل نشسته اید زیر پاهای شما فرش باشد. 

    برای اتاق خواب فرش را در ابعاد و اندازه ای انتخاب کنید که تمام کف زمین را نپوشاند، بهتر است فرش را در ابعاد کوچتری در مرکز اتاق پهن کنید. 

    در اتاق خواب یک یا چند قطعه فرش کوچک به جای یک فرش بزرگ در رنگ های روشن تهیه کنید.

    4- طرح فرش

    طرح فرش یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب فرش است که طرح فرش بستگی به سلیقه ی شخصی و سبک دکوراسیون دارد. 

    اگر سبک دکوراسیون داخلی محیط شما مدرن است، فرش هایی با نقشه های هندسی جلوه های زیبایی دارد یا اگر فضای دکوراسیون داخلی بیشتر سنتی میپسندین، فرش با طرح های ترنج می تواند انتخاب مناسبی باشد. 

    فرش های ترنج در سالن پذیرایی و مکان هایی که ترنج آن بیشتر در دید باشد، جلوه ی بیشتری پیدا می کند.

    راهنمای کامل و جامع خرید فرش دستبافت

    نحوه ی تشخیص کیفیت فرش دستبافت.

    • فرش دستبافت کالایی نیست که شما از دست فروش های کنار خیابان تهیه کنید بلکه یک کالای بسیار ارزشمند و گران قیمت است و باید هزینه ی زیادی برای آن پرداخت کنید. بنابراین برای خرید آن با یک کیفیت خوب مطالبی که برای شما آماده کردیم را مطالعه کنید.
    • بررسی کردن رنگ فرش ماشینی: فرش را روی زمین پهن کنید و حتما دقت کنید تمام سطح فرش رنگش یکنواخت باشد. اگر از رنگدهی فرش می خواید اطمینان حاصل فرمایید، باید یه پارچه مرطوب کنید و قسمتی از فرش بکشید، اگر رنگ دهی نداشت مسئله ای نیست.
    • تشخیص اصل بودن فرش دستبافت از پشت آن: پشت فرش دستبافت گره هایی که خورده است یکنواختی ندارد و هموار و صاف نیست. اگر گره ها یکنواختی داشتند، فرش دستبافت نیست.
    • طرح و نقشه در فرش های دستبافت: طرح و نقشه در فرش های دستبافت از تقارن و یکنواختی برخوردار نیستند.
    راهنمای کامل و جامع خرید فرش دستبافت

    فرشهای ایرانی به نام های شهر، دهکده یا منطقه قبیله ای پارسی که در آن بافته شده اند ، دسته بندی می شوند. 

    مشهورترین شهرها برای تولید فرش ، اصفهان ، کرمان ، کاشان ، هرات ، نائین ، تبریز هستند که به طور کلی بیشتر به صورت  قالی های پشمی بافته می شوند ، اما شهر قم به دلیل فرش های ابریشمی مشهور است.

    مراکز بافندگی گاهی اوقات در نزدیکی زمین چراگاه گوسفندانی که پشم تولید می کنند قرار دارد. فرش های ایرانی زیر گروهی از دسته فرش ها هستند که به “شرقی” معروفند. 

    اکثر فرش هایی که امروز به عنوان “شرقی” فروخته می شوند با طرح های ایرانی بافته می شوند ، اما در حالی که همه فرش های ایرانی فرش های شرقی هستند ، همه فرش های شرقی فرش های ایرانی نیستند. 

    فرشهای ایرانی معمولاً روی تار پنبه پارچه ای پشمی دارند که در حین بافت بافندگی و گره زدن نامرئی می شود. طرحهای پیچیده فرشهای ایرانی روی کاغذ نقش بسته و در پشت بافنده قائم به عنوان راهنمای بافندگان نمایش داده می شود. 

    تقاضای فرشهای “ایرانی” در اروپا و آمریکای شمالی در قرن نوزدهم شکل گرفت. شرکتهای تجاری برای تأمین تقاضا ظهور کردند ، اما سلیقه غربی همیشه با فرشهای صادراتی مطابقت نداشت. طرح های اقتباسی بافته می شد و بنابراین اصطلاح گسترده “فرش ایرانی” را بیشتر رایج می کرد. 

    در بسیاری از طرحهای ایرانی گیاهان ، باغها و حیوانات دیده می شود که اغلب با الگوهای هندسی در هم آمیخته.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    1 دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد