مجله تک فرش

راهنمای کامل خرید فرش ماشینی

در این مقاله درباره ای موضوع که چطور بهترین فرش را انتخاب کنیم را از دیدگاهی وسیع‌ تر توضیح داده می‌شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چطور بهترین فرش را انتخاب کنیم
  • فهرست مطالب

    در دنیا امروز ما برای خرید هر چیزی با انبوهی از انتخاب ها روبرو میشویم, که هر کدام از این انتخاب ها دارای ویژگی ها, مزایا و معایب خاص خودشون هستند  و گاهی اوقات دچار سردرگمی میشیم که واقعا بهترین انتخاب برای ما کدومه ؟! 

    وقتی نگاه میکنیم و میبینیم بیش از 1000 واحد تولیدی فرش ماشینی در کشور ایران هست به نتیجه میرسیم که فرش ماشینی هم از این غائله مستثنی نیست, انبوهی از طرح ها , نقش ها, جنس نخ ها و شانه و تراکم های مختلف باعث میشود موقع خرید فرش به این فکر کنید بهترین انتخاب برای ما چیه ؟ اگر برای شماهم این سوال یپش اومده موقع خرید پس حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین کارشناس خرید فرش بشید !

    شانه و تراکم فرش ماشینی چیست ؟

    شانه و تراکم چیست ؟

    یکی از مهمترین فاکتورها موقع انتخاب فرش ماشینی جهت خرید, دقت و انتخاب صحیح شانه و تراکم فرش ماشینی است.

    دقت کنید که فرشی که خریداری میکنید از نظر شانه و تراکم متناسب با فضایی باشد که قرار است آن فرش را استفاده کنید, به عنوان مثال سعی کنید فرش های با شانه و تراکم بالاتر را برای فضاهای پر رفت آمد تر و فرش های با شانه و تراکم پایین تر را برای فضاهای کم رفت و آمد تر استفاده کنید.

    به این نکته هم دقت کنید که با افزایش شانه و تراکم در فرش های ماشینی میزان ضخامت و طول خاب فرش ها کمتر ولی در مقابل باعث زیباتر شدن فرش ها میشوند ( به دلیل تراکم بالای بافت )

    شناخت شانه و تراکم فرش

    ساده ترین تعریفی که میتوان داشت این است که به تعداد گره های موجود در پشت فرش ماشینی که در طول و عرض آن وجود دارد شانه و تراکم میگویند, به بافت ها و گره های موجود در عرض فرش ماشینی شانه و به تعداد گره های موجود در طول فرش ماشینی نیز تراکم میگویند

    به عنوان مثال شما فرشی را 700 شانه و تراکم 2000 در نظر بگیرید :

    اگر ما 10 سانت از پشت فرش ماشینی در عرض را اندازه بگیریم باید تعداد 70 گره بافت وجود داشته باشد که در یک متر آن 700 گره ( بافت ) میشود که نشان میدهد این فرش 700 شانه است ( برای فرش 1000 باید این گره ها 100 و برای 1200 باید این تعداد گره 120 باشد )

    برای به دست آوردن تراکم نیز دقیقا از همین فرمول استفاده میکنیم و باید 10 سانت از پشت فرش را در طول اندازه بگیریم و تعداد گره های موجود در این 1 سانت را بشماریم مثلا در فرشی با تراکم 2000 باید تعداد 200 گره باشد

    بهترین جنس فرش

    بهترین جنس فرش

    در حال حاظر در کشور ایران برای بافت فرش ماشینی از نخ اکریلیک, نخ پلی استر, نخ بی سی اف, نخ ورجین و نخ پلی پروپیلن استفاده میشود که در ادامه در مورد هر کدام از این نخ ها صحبت خواهیم کرد.

    و هر کدام از این نخ ها دارای یک سری ویژگی ها و یک سری معایب هستند که موقع خرید باید بسته به مکان استفاده  نوع استفاده و … بهترین انتخاب را داشت .

    ما در مقاله بهترین نخ در فرش ماشینی کدام است؟ به طور کامل در مورد انواع نخ ها جنس های فرش ماشینی در کشور ایران توضیح داده ایم که توصیه میکنیم قبل از خرید فرش حتما این مقاله را مطالعه کنید

    انتخاب بهترین فرش ماشینی

    بودجه‌ی خود را برای خرید فرش مشخص کنید

    برای این که متوجه بشیم چطور بهترین فرش را انتخاب کنیم وقتی تصمیم به خرید فرش جدیدی گرفتید؛ ابتدا میزان بودجه‌ای را که به آن اختصاص خواهید داد مشخص کنید. 

    لازم است در این بودجه‌ بندی نکته‌ی زیر را در نظر بگیرید : امروزه در بازارهای فرشِ اکثر نقاط جهان، تبلیغات مربوط به فروش فرش، ابتدا با ارائه‌ی محصولاتی با قیمت‌های پایین و کیفیت نه‌ چندان مطلوب آغاز می‌شود. 

    شاید چنین فرش‌ هایی برای اتاق اضافی منزلتان انتخاب چندان بدی نباشد اما بی‌شک برازنده‌ی اتاق پذیرایی یا نشیمن شما نخواهد بود.

    قیمت ارزان، همیشه یک امتیاز نیست. از سوی دیگر برخی فرش‌ها نیز در سطحی عالی بافته و ارائه می‌شوند و در کلاسِ کیفیت و قیمت بالا و جداگانه‌ای به فروش می‌رسند. 

    برخلاف تصور برخی افراد، انتخاب و خرید فرش ارزان‌ قیمت از فرش گران‌ قیمت آسان‌ تر نیست و در هر دو مورد باید چند نکته را در نظر گرفت.

    اهمیت مکان مورد نظر برای فرش را به‌ درستی ارزیابی کنید

    لازم است پیش از خرید فرش، نسبت به میزان استفاده و به‌ اصطلاح میزان ترافیکِ مکانی که می‌خواهید از آن فرش در آنجا استفاده کنید برآوردِ درستی داشته باشید. 

    در این حالت مثلاً شما می‌توانید در صورتی‌ که می‌خواهید تمام خانه‌ی شما دارای فرش‌ هایی با رنگ و طرح هماهنگ باشد، همین کار را انجام دهید ولی کیفیت فرش‌ها را متفاوت انتخاب کنید.

    برای اتاق‌ های پررفت‌ و آمدتر یا عمومی‌ تر فرش‌هایی با کیفیت بالاتر و برای اتاق‌ های کم رفت‌ و آمدتر یا خصوصی‌تر؛ فرش‌ هایی با کیفیت پایین‌ تر ولی هم‌ خانواده با طرح و رنگ فرش اصلی و گران‌ قیمت خانه‌تان انتخاب کنید تا به این‌ وسیله ضمن حفظ هماهنگیِ دکوراسیونِ منزلتان؛ صرفه‌ جویی بسیار قابل‌ توجهی نیز انجام داده باشید ! پیشنهاد ما این است که بهترین فرش‌های خود را برای اتاق یا محوطه‌ی پذیرایی و پلکان‌های داخلی منزل در نظر بگیرید. 

    فرش‌ هایی که دارای کیفیت متوسط هستند را بیش‌تر در راهرو، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار دهید و فرش‌هایی که نسبت به فرش‌ های اصلی خانه از کیفیت پایین‌تری برخوردارند را برای اتاق‌خواب‌ها یا اتاق‌های اضافی منزل در نظر بگیرید. 

    در چنین حالتی چنانچه طرح و رنگ مشخص و هماهنگی را برای تمامی فرش‌هایتان انتخاب کرده باشید تمام نقاط خانه خود به‌ خود در چشم شما و هر بیننده‌ی دیگری از جلوه‌ی یکسان در حد فاخرترین فرش موجود در خانه برخوردار خواهد شد بدون اینکه مجبور بوده باشید برای همه‌ی نقاط منزلتان فرش گران‌بها خریداری کنید!

    بهترین سایز فرش ماشینی

    اندازه صحیح فرش را انتخاب کنید

    وقتی به دنبال فرش اتاق پذیرایی هستید ، مبلمان خود را در نظر بگیرید و گزینه های مختلف چیدمان را در آنجا یادداشت کنید.

    این که محل زندگی شما در یک نقشه باز باشد یا در یک فضای مشخص ، در اندازه فرش نیز تفاوتی ایجاد می کند. در یک طرح باز ، فرش به تعریف منطقه زندگی و بهبود آکوستیک فضا کمک می کند.

    در اتاق ناهار خوری ، شما معمولاً فرش را مستقیماً زیر میز و در مرکز قرار می دهید. صندلی های ناهار خوری را بگذارید کاملاً روی فرش بماند ، و فضای کافی برای بیرون کشیدن صندلی ها داشته باشد و همچنان روی فرش باقی بماند. 

    به طور معمول ، این بدان معنی است که فرش شما از هر چهار طرف 1 متر بزرگتر از میز غذاخوری شما است.

    یک فرش کاملاً مناسب می تواند اتاق خواب را گرم و دنج کرده و به ایجاد فضای آرام کمک کند. در انتخاب فرش برای اتاق خواب ، فرش مناسب شما به اندازه اتاق و تخت خواب شما بستگی دارد.

    وقتی به دنبال فرش اتاق پذیرایی هستید ، مبلمان خود را در نظر بگیرید و گزینه های مختلف چیدمان را در آنجا یادداشت کنید. 

    این که محل زندگی شما در یک نقشه باز باشد یا در یک فضای مشخص ، در اندازه فرش نیز تفاوتی ایجاد می کند. در یک طرح باز ، فرش به تعریف منطقه زندگی و بهبود آکوستیک فضا کمک می کند.

    انتخاب رنگ مناسب فرش

    رنگ، طرح و جنس فرش را آگاهانه انتخاب کنید

    انتخاب رنگ فرش، حتماً سؤال دوم یا سومی است که هنگام خرید فرش از خودمان می‌پرسیم. «فرشِ انتخابی من چه رنگی باید داشته باشد؟ سبز؟  آبی؟ بژ؟»

    فراموش نکنید که هر رنگی که برای یکی از قسمت‌های منزلتان انتخاب کنید، تمامی فضای خانه‌ی شما را نیز کما بیش تحت تأثیر قرار خواهد داد. 

    به انتخاب رنگ فرش مانند انتخاب لباسِ مناسب برای خروج از خانه بنگرید! همان‌ طوری که زینت‌ آلات و هر قسمت از لباس شما می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد فرش خانه نیز تا این حد از طرف دیگران موردتوجه قرار خواهد گرفت!

    درنهایت، انتخاب رنگ یک مسئله‌ی شخصی است و نمی‌توان انتخاب هیچ رنگی را غلط دانست ولی در عرف هر جامعه‌ای برای قسمت‌های مختلف منزل برخی رنگ‌ها بیش‌تر به کار می‌روند.

    معمولاً برای کف خانه رنگ خنثی مانند خاکستری به کار می‌رود. برای اتاق‌خواب، سبز یا آبی ملایم و برای آشپزخانه قرمز و نارنجی. 

    فقط هر رنگی که انتخاب می‌کنید؛ گردش رنگ در فرش‌های موجود در سطح خانه را در نظر بگیرید و وجود نوعی هماهنگی رنگ و طرح بین تمامی فرش‌های خانه را فراموش نکنید.

    مهم‌ترین و در عین‌ حال گیج‌ کننده‌ ترین قسمت خرید فرش، انتخاب جنس و نوع بافت فرش است. با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که هر فروشگاهی ادعای بهتر بودن فرش خود را دارد. 

    هر فروشنده و حتی هر طراح فرشی به شما سخنان متفاوتی در مورد فرش خواهد گفت.فرش از چندین نوع الیاف تهیه می‌شود که هر یک از آن‌ها برای خود محاسن و معایبی دارند.

    هر سخن جایی و هر فرش مکانی دارد

    هر سخن جایی و هر فرش مکانی دارد

    همان طور که هرسخن جایی و هر نکته مکانی دارد , هر فرشی هم مکان مختص به خودش را دارد و باید فرش را متناسب با مکانی که قصد استفاده از آن را داریم انتخاب و خریداری کنیم.

    اولین عاملی که باید در نظر گرفته شود این است که فرش شما در کجا قرار می گیرد. پذیرایی ,اتاق خواب ها, اتاق های نشیمن, راهروها ، آشپزخانه ها و یا راه پله ها ؟ 

    با توجه به تنوع فراوان شکل و اندازه فرش های موجود، بسیار مشکل است که با دقت بگوییم اتاق شما به چه چیزی نیاز دارد.مخصوصا وقتی که تجهیزات و اسباب و اثاثیه هم به این فضا اضافه شوند.

    به سبک زندگی خود توجه کنید

    برای بسیاری از خانواده ها ، اتاق نشیمن یکی از فضاهای پرکاربرد در خانه است. اتاق نشیمن به عنوان مرکز اجتماعی اصلی، زمان بازی، مکالمه، شب های فیلم و موارد دیگر را می بیند. 

    فرش، به دلیل نرمی که برای کف بازی دارد ، و از مدت ها قبل به عنوان گزینه اتاق نشیمن برای کف پوش بوده است. درست مانند هر اتاق دیگری در خانه شما ، انتخاب کفپوش مناسب نیز می تواند زمان بر باشد ،زیرا انتخاب ها و موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد