مجله تک فرش

تفاوت بین فرش های کلاسیک و مدرن

تفاوت بین فرش های کلاسیک و مدرن یکی از پراهمیت ترین مسائلی می باشد که […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تفاوت بین فرش های کلاسیک و مدرن
  • تفاوت بین فرش های کلاسیک و مدرن یکی از پراهمیت ترین مسائلی می باشد که برخی از افراد هنگام خرید فرش می پرسند. فرقی نمی کند که شما به دنبال فرش ماشینی یا فرش دستبافت می باشید، در هر صورت پی بردن به تفاوت بین این دو نوع فرش تاثیر زیادی در طراحی و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشد. 

    در این مقاله فرش های مجموعه ی تک فرش را بررسی می کنیم. ابتدا پس از معرفی کلی در مورد این فرش ها به بررسی تفاوت فرش های کلاسیک و مدرن می پردازیم و هر آنچه را که قبل از خرید این فرش ها باید بدانید را توضیح خواهیم داد.

    فرش کلاسیک

    فرش های کلاسیک و مدرن را بشناسید.

    قبل از بررسی تفاوت فرش کلاسیک و مدرن باید به این نکته اشاره کرد که این یک موضوع کلی است و تنها مخصوص فرش ماشینی و دستباف نیست و این موضوع را هنگام خرید فرش بدانید که، چه فرش شما ماشینی باشد یا دستباف، دارای هر دو سبک کلاسیک و مدرن هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

    برای اینکه بدانیم فرش کلاسیک چیست باید به این تعریف اشاره کنیم که فرش کلاسیک فرشی است که بر اساس سبک و روش های قالیبافی در گذشته بافته می شود.

    اما معنای دقیق ‌تر این تعریف چیست؟ در زمینه ی فرش به فرش هایی که طرح و نگار های آن ها سنتی و قدیمی است، فرش کلاسیک می گویند. در واقع تمام تفاوت ها در طرح و الگوی این نوع فرش ها خلاصه می شود و به معنای قدیمی بودن خود آن فرش نیست.

    بنابراین هنگامی که شما با یک فرش کلاسیک روبرو هستید که در بافت آن از نقش و نگارهای قدیمی استفاده شده و طرح دار است که باعث می شود فرش شما ویژگی های خاصی پیدا کند:

    فرش کلاسیک

    ویژگی کلی فرش سنتی و قدیمی

    رنگ های به کار رفته در این فرش ها اغلب ملایم و آرامبخش هستند. 

    از نظر تنوع در طرح رنگ، از طرح های بسیار گسترده ای برخورداراند. 

    در اغلب موارد حاشیه های این فرش ها منظم و الگو و نقشه ی خاصی دارند. 

    در فرش های کلاسیک گل های شلوغ با ریزه کاری های زیاد وجود دارد که در سراسر فرش به صورت پراکنده طراحی می شود. 

    استفاده از الیاف پشم در فرش دستباف کلاسیک یکی از رایج ترین انتخاب ها می باشد.

    فرش مدرن

    فرش های مدرن

    برای بررسی تفاوت فرش کلاسیک و مدرن لازم است که با هر دو نوع این فرش ها به طور کامل آشنا شوید. در قسمت قبل در مورد فرش کلاسیک صحبت کردیم و در اینجا به سراغ فرش دستباف مدرن و همچنین فرش ماشینی مدرن می رویم؛ پس با ما همراه باشید. 

    در مورد فرش ماشینی استفاده از واژه ی مدرنیته بیشتر از فرش دستباف که خودش نمادی از سنت و اصالت است، بیشتر است و همچنین بهتر بین مردم جا افتاده است. 

    اما به مرور زمان بسیاری از طرفداران فرش دستباف از نقشه ها و طرح های شلوغ و رنگارنگ قدیمی خسته شدند و خواستند فرش هایی با طرح ها و الگو های مدرن و فانتزی ببافند.

    فرش مدرن

    ویژگی های فرش های مدرن

    اولین ویژگی استفاده از طرح های ساده با اشکال هندسی ساده، حجیم و فاصله دار رایج ترین انتخاب است. 

    در فرش های مدرن اغلب طرح ها با رنگ خاصی از هم جدا می شوند و حاشیه ها مشخص است.

    فرش های بافته شده به سبک مدرن در طرح های ساده و کم نقش و در اکثر فرش ها دو تا سه رنگ بافته می شود که از مهم ترین آن ها می توان به رنگ های نقره ای و دلفینی اشاره کرد. 

    استفاده از نخ پنبه و ابریشم در فرش های دستباف مدرن یکی از رایج ترین انتخاب هاست.

    فرش مدرن

    مقایسه فرش مدرن و کلاسیک از نظر قیمت

    همانطور که گفتیم از نظر کیفیت نمی توان به طور صد در صدی گفت که فرش کلاسیک بالاتر است یا مدرن و در مورد قیمت هم همینطور است. اما به طور کلی فرش های مدرن به ویژه دستباف به دلیل استفاده از ابریشم و پنبه در بافت خود در بسیاری از موارد گران تر از فرش های کلاسیک هستند. 

    در مورد فرش ماشینی در بسیاری از موارد به دلیل طرح و طرح خاص به کار رفته در فرش های مدرن و محبوبیت بیشتر آن ها در دنیای امروز، در بسیاری از موارد با قیمت بالاتری همراه است، اما باز هم بر این موضوع تاکید می کنیم. دائمی نیست. 

    اما نکته ای که لازم به ذکر است این است که در بسیاری از مواقع افراد به دنبال خرید فرش ماشینی هستند که از نظر سبکی مشابه فرش های دستباف باشد و از نظر قیمت باید هزینه کمتری برای آن بپردازید، در این مورد بهترین ها گزینه فرش ماشینی کلاسیک است.

    نتیجه

    از تفاوت های فرش کلاسیک و مدرن، این ها اصلی ترین مواردی بودند که باید به آن ها اشاره می کردیم، اما مورد مهم دیگر اصالت کار است که قطعا در مورد فرش های کلاسیک بیشتر میباشد.

    در فرش های کلاسیک و سنتی، حوزه ی تولید فرش کاملا مشخص است، در واقع هر منطقه فرش بافته شده ی خود را دارد، اما در فرش دستباف مدرن یا اصلا وجود ندارد یا به سختی قابل تشخیص است.

    در پایان لازم به ذکر است که ما سعی کردیم دقیقا تفاوت فرش کلاسیک و مدرن را به شما بگوییم، اما اگر سوال یا نکته ای در مورد مطالب گفته شده و موضوعات ذکر شده دارید، مایلید به اشتراک بگذارید. آن را با ما، در بخش پیشنهادات بیان کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد