مجله تک فرش

برای انتخاب رنگ فرش به کمک نیاز دارید؟ این مطلب را بخوانید.

آیا در انتخاب رنگ مناسب برای فرش منزل خود مشکل دارید؟ شما تنها نیستید. انتخاب […]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
برای انتخاب رنگ فرش به کمک نیاز دارید؟
  • آیا در انتخاب رنگ مناسب برای فرش منزل خود مشکل دارید؟ شما تنها نیستید. انتخاب رنگ فرش مناسب، یکی از کارهای سخت هنگام خرید فرش است. رنگ و سبک فرش ها باتوجه به فضاها ی مختلف با یکدیگر متفاوت است.

    فرش ها یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیونم داخلی هر خانه است، بنابراین فرش دلخواه خود را باید متناسب با طراحی و دکوراسیون داخلی دلخواه خود تهیه کنید. فرش های قسمت های مختلف خانه از نظر جنس، رنگ، الیاف و سبک با یکدیگر متفاوت است.

    همانطور که می دانید امروزه فرش های ماشینی در جنس های بسیار متنوعی تولید می شوند. فرش های ماشینی با نخ های آکریلیک، پلی استر، پلی پروپلین، نایلون و خیلی نخ های دیگر تولید می شوند که هر کدام از این نخ ها با توجه به جنسی که دارند و معایب و مزایایی که دارند برای قسمت های مختلفی از خانه استفاده می شوند.

    انتخاب فرش و جنس آن با توجه به عوامل مختلفی مثل سلیقه ، بودجه ای که دارید و نوع کاربردتان، متفاوت است. در این صفحه، نکات متفاوتی است تا با آن بتوانید بهترین فرش را متناسب با فضای خود انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذراید.

    همانطور که بدان اشاره کردیم، الیاف فرش های ماشینی بسیار متنوع هستند و در رنگ های مختلفی تولید می شوند، بنابراین یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید فرش باید حتماً در نظر داشته باشید، انتخاب رنگ فرش متناسب با دکوراسین و سبک داخلی خانه ی شما باشد. 

    رنگ ها تاثیر بسیار زیادی روی روحیات و رفتارهای روزانه ی شما می گذارند.همانطور که رنگ فرش ها می تواند بر شما تاثیر بگذراد هنگامی روی آنها پا می گذارید. فرش ها مکمل دکوراسیون داخلی خانه یا هر فضای دیگری هستند و جلوه ی آنها را چند برابر می کنند.

    قبل از اینکه فرش خود را انتخاب کنید و به سراغ انتخاب رنگ آن بروید، باید به نکات زیر توجه کنید:

    • ابتدا باید اندازه و ابعاد اتاق را اندازه گیری کنید و در نظر بگیرید. علاوه بر مهم بودن سلیقه ی شما در انتخاب رنگ فرش، بزرگی و کوچکی اتاق شما نیز، در انتخاب رنگ تاثیرگذار خواهد بود. اگر فضای اتاق شما بزرگ باشد دستتان در انتخاب رنگ ها بازتر خواهد بود و فرش هایی با رنگ های تیره تر را می توانید انتخاب کنید. ولی اگر اندازه ی اتاق شما کوچک باشد وفضا کافی نباشد، انتخاب فرش های تیره زیاد کار مناسبی نیست چر ا که فرش هایی که رنگشان تیره است محیط را گرفته تر و کوچک تر نشان خواهد داد.
    • از آنجایی که شما بیشتر زمان استراحت خود را در اتاق خواب می گذرانید، رنگ انتخابی برای فضای اتاق خواب، باید خنثی و آرامش بخش باشد.
    • رنگ های روشن باعث می شود تا فضای اتاق بزرگ تر به چشم آید. برای اینکه اتاق بزرگتر به نظر آید، باید از رنگ های کرم، سفید و کم رنگ برای فرش انتخاب کنید.
    • رنگ های خنثی و سرد مانند رنگ سبز، آبی و بنفش از رنگ هایی هستند که آرامش بخش هستند و برای قسمت هایی از خانه که شما برای استراحت، وقتتان را آنجا سپری می کنید، می تواند مناسب باشد.
    • رنگ های روشن و گرم باعث می شود که شما از آنها انرژی بگیرید. نارنجی، قرمز و سبز پررنگ به فضای شما انرژی خاصی می بخشد.
    • اگر دیوار یا طراحی اتاق شما یک طرح رنگی ثابت با ترکیبی از سایه های تیره و پررنگ دارد ، فرشی را انتخاب کنید که همان رنگ ها را در آن داشته باشد.انتخاب این رنگ، مکمل دکوراسیون موجود خواهد بود.
    • سایه های ملایم خاکستری و سیر کاملاً مناسب دیوارهای رنگ روشن است. اگر فضای شما دارای دیوارهای زرد یا نارنجی و رنگ های گرم است ، فرش هایی که رنگ خنثی دارند را در نظر بگیرید.
    • فرش خود را در هر رنگی که انتخاب کردید، بهتر است که بالشت، کوسن یا قسمتی از رنگ دیوار را هم رنگ آن انتخاب کنید تا فرش و وسایل شما بیشتر به چشم آید.

    حالت و تطابق رنگ تنها مواردی نیستند که در انتخاب فرش باید در نظر داشته باشید و به آن دقت کنید. در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید بخاطر بسپارید.

    • رنگ های تیره برای پوشاندن لکه های چوب بهتر است. اگر خانه شما کفپوش چوبی تیره دارد ، یک فرش مشابه رنگ تیره ممکن است یک انتخاب عاقلانه باشد. یا اگر شما فرزند کوچک و حیوانات خانگی دارید و می دانید که فرش تان خیلی در معرض کثیف شدن است، فرش هایی با رنگ تیره انتخاب کنید تا لکه ها و کثیفی های ایجاد شده روی آن کمتر پیدا باشد.
    • اگر می خواهید فرش فضای شما یکی از اصلی ترین و تو چشم ترین وسایل اتاق باشد، فرشی با رنگ روشن تر انتخاب کنید . چیزی انتخاب کنید که با دیوارها و مبلمان مطابقت داشته باشد. سایه روشن نارنجی یا قرمز اغلب با دیوارهایی با رنگ نوود تر با رنگ گرم مطابقت دارد.

    قبل از اینکه برای خرید فرش به فروشگاه بروید، بهتر است که تیکه ای از پارچه مبلی خود را برای نمونه اگر در دسترس داشتیم، به فروشگاه ببریم تا طبق آن فرش را تهیه کنیم. شما می توانید از این اصول استفاده کنید :

    • اگر رنگ مبلمان شما، رنگ های سیر و ساده است، از فرش هایی که نقشه دار هستند و نقشه ی شلوغی دارند می توانید استفاده کنید.
    • یا برعکس، اگر مبلمان شما طرح شلوغی دارد و طرحدار است، بهتر است از فرش های ساده یا خلوت تر تهیه کنید.

    در نتیجه باید بگوییم که انسانها براساس سلایق شخصی که دارند، از رنگ ها بسیار تاثیر می گیرند. پشت هر یک از این رنگ ها یک موضوع روانشناختی هفته است که اگر شما معنی و مفهوم هر یک از آنها را بدانید می توانید به راحتی از ان تاثیر بپذیرید. 

    اگر رنگ دیوار و / یا مبلمان اتاق از قبل انتخاب شده باشد ، انتخاب فرشی متناسب با آن می تواند چالش برانگیز باشد. در واقع ، بسیاری از طراحان داخلی به مشتریان توصیه می کنند که دکوراسیون خود را با انتخاب فرش، شروع کنند.  با این حال  شما به راحتی می توانید فرشی زیبا مطابق سلیقه تان برای فضای خود پیدا کنید. 

    از آنجا که یک فرش یکی از اصلی ترین وسایل خانه است ، رنگ و سبک فرش شما می تواند باعث ایجاد یک نوع روحیه ی خاصی شود. رنگ های تیره به تعریف فضای صمیمی تری کمک می کنند در حالی که رنگ های روشن تر فضاهای کوچک را بزرگتر نشان می دهد. 

    رنگ های تند مانند زرد ، نارنجی یا قرمز باعث افزایش گرما و انرژی در خانه می شود. در حالی که رنگ های سرد به ویژه در یک اتاق آفتابی باعث ایجاد آرامش می شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد