مجله تک فرش

با فرش های کهنه ی خود چکار کنیم؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
با فرش کهنه چه کنیم
  • قالی های قدیمی یکی از انواع شاهکارهای هنر دست هستند که  همچون گنجینه‌های نادر، با ارزش و فوق العاده‌اند. قالی دستباف قدیمی هرچه بیشتر از عمرش بگذرد بر زیبایی اش افزوده می‌شود که اصطلاح پا خور بودن برای آن به کار برده می شود. این روزها به وفور شاهد خرید و فروش  فرش دست باف قدیمی و یا تعویض فرش کهنه با نو  هستیم.

    سرمایه گذاری در این زمینه، به علت پایین بودن قیمت این نوع فرش‌ها به نسبت فرش‌های مدرن امروزی، سود خوبی نصیب سرمایه گذاران می‌کند. اگر به هردلیلی، چه خرید و فروش یا  فرسوده بودن فرش کهنه دستباف  و یا قدیمی بودن طرح و رنگ آن  که شما را دلزده کرده است  قصد فروش قالی دستباف قدیمی خود را داشته باشید باید به نکاتی که در ادامه مقاله شرح می دهیم  توجه داشته باشید.

    شست و شوی فرش های قدیمی

    شستن فرش کهنه

    همانطور که شست و شو و غبار روبی فرش‌ها باعث درخشندگی هرچه بیشتر و زیبایی فرش می‌شود در مقابل شستن غیر اصولی هم به فرش‌های مدرن ‌و هم به قالی دستباف قدیمی صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کند. می‌توانید از روش‌های زیر برای شست و شوی اصولی بهره ببرید:

    • ابتدا فرش را در محلی آویزان کرده، سپس با یک چوب به فرش ضربه بزنید. فقط توجه کنید که شدت ضربات بسیار آرام باشد. شدت زیاد ضربات با توجه به قدیمی بودن الیاف فرش، احتمال تخریب آن را بالا می‌برد.
    • در مرحله ی بعد فرش را بر روی زمین پهن کنید و با یک جاروی چوبی به آرامی گرد و غبار فرش را بزدایید.
    • قبل از شروع شست و شوی فرش، حتما از رنگ پس ندادن آن مطمئن شوید. برخی از فرش‌های دستباف قدیمی علی الخصوص فرش‌هایی با رنگ‌های تیره رنگ پس می‌دهند.

    توجه: اگر در مورد پس دادن رنگ فرش خود اطلاعی ندارید می‌توانید یک دستمال سفید مرطوب را روی فرش بکشید اگر آثار رنگ فرش روی پارچه ماند نشان از رنگ پس دادن فرش شما است‌.

    • فرش را بر روی یک سطح شیب دار پهن کنید.
    • قالی را با فشار کم آب ولرم و شامپو فرش شست و شو دهید. یرای از بین بردن لکه‌های مقاوم استفاده از پودر صابون راه کار مناسبی است.
    • پس از اتمام کار شستن فرش، فرش خود را لول نکنید. اجازه دهید فرش چندین ساعت به همان صورت باقی بماند تا آب اضافه آن خارج شود. لول کردن فرش پس از آبکشی امکان تداخل رنگ الیاف فرش را بالا می‌برد‌.
    • پس از نیمه خشک شدن فرش، آن را از قسمت پشت در مجاورت هوا و تابش نور خورشید قرار دهید تا کامل خشک شود. در صورت تمایل می‌توانید دیگر مقالات ما با موضوع ” آیا وایتکس فرش را خراب میکندرا نیز مطالعه فرمایید.

    رفوگری فرش‌های آسیب دیده قدیمی

    رفو فرش کهنه

    گاهی فرش‌های قدیمی به مرور زمان در اثر تابش مستقیم نور آفتاب، قرار دادن اجسام سنگین مانند پایه ی مبل‌ها، شست و شوی غیر اصولی مخدوش و  لکه دار می‌شوند که قبل از فروش باید حتما آن‌ها را اصلاح کرد.  یک رفوگر حرفه ای و خبره می تواند بیشترین صدمات وارده به  فرش را، بدون هیچ گونه علائم قابل توجهی ترمیم کند .

    تعیین قیمت فرش های کهنه

    تبدیل فرش کهنه به نو

    در آخرین گام می‌توانید برای دانستن ارزش فرش خود آن را به یک عتیقه شناس بسپارید تا با توجه به ویژگی های فرش قیمت دقیق آن را مشخص کند. ویژگی هایی که فرش‌های دستباف بر اساس آن قیمت گذاری می‌شوند به شرح زیر است:

    نو یا کارکرده بودن

    نداشتن رفو، سلامت ریشه ها، نداشتن ریشه‌های تعویضی، سلامت ریشه‌ها ی فرش دست باف قدیمی از معیار‌های مهم در قیمت گذاری به شمار می روند.

    الیاف به‌ کار رفته در بافت فرش

    الیاف به ‌کار رفته در فرش کهنه دستباف می‌تواند از نوع پشم، نخ پنبه و یا ابریشم باشد که هر کدام از این‌ها نیز، دارای کیفیت درجه بندی شده هستند‌. علاوه بر آن نحوه ی ماشینی یا دستی یودن این الیاف نیز بر قیمت نهایی فرش تاثیر می‌گذارد. کیفیت بالای نخ‌ها و دست ساز بودن آن‌ها قیمت فرش دست باف قدیمی را بالاتر می‌برد.

    برند سازنده فرش

    برند حک شده بر روی این فرش‌ها، مانند نام برخی از طراحان و تولیدکنندگان معروف ارزش این فرش‌ها را بالا برده و متعاقبا قیمت نهایی آن بیشتر می‌شود.در صورت تمایل می‌توانید دیگر مقالات ما با موضوع ” چطور فرش را رفو کنیم؟” را نیز مطالعه فرمایید.

    کجا فرش دستباف را بفروشیم؟

    خرید و فروش فرش کهنه

    شاید برایتان سوال باشد که کجا فرش دستباف بفروشیم و یا نحوه‌ی تبدیل فرش کهنه به نو چگونه است؟ با مراجعه به برخی سایت‌های معتبر در زمینه ی خرید و فروش قالی های قدیمی ‌می‌توانید اقدام به فروش فرش دست بافت  و یا تعویض فرش دست بافت خود کنید. حتی اگر پس از فروش فرش‌های قدیمی‌ قصد خرید فرشی نو داشته باشید، می‌توانید با ورود به سایت فروشگاهی تک فرش، انبوهی از فرش‌های ماشینی زیبا و متنوع را در پیش روی خود ببینید و مقایسه کنید.

    در نهایت بهترین آن‌ها را به عنوان فرش اتاق خواب، فرش آشپزخانه، فرش وینتج، فرش کناره و… برای زیبایی هرچه بیشتر منزل خود خریداری کنید. مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه  حال شما خریداران عزیز، خدمات خرید اقساطی فرش را نیز ارائه می‌دهد تا بتوانید یک خرید لذت بخش و بدون دغدغه را تجربه کنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد