مجله تک فرش

انواع نخ مورد استفاده در تولید سجاده

انواع نخ مورد استفاده در تولید سجاده انواع نخ های مورد استفاده در تولید سجاده نماز شامل انواع الیاف مصنوعی از جمله نخ ورجین، نخ پلی استر، نخ BCF و نخ اکریلیک می باشد. عوامل زیادی مانند روش های تولید، نوع نخ و ویژگی های تولیدی بر کیفیت فرش تاثیر می گذارد. در این صفحه به بررسی انواع نخ در تولید سجاده یا جانماز می پردازیم.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
انواع نخ مورد استفاده در تولید سجاده
  • انواع نخ‌های مورد استفاده در تولید سجاده‌ نماز شامل انواع الیاف مصنوعی از جمله نخ ورجین، نخ پلی استر، نخ BCF و نخ اکریلیک می باشد. عوامل زیادی مانند روش های تولید، نوع نخ و ویژگی‌های تولیدی بر کیفیت فرش تاثیر می گذارد. در این صفحه به بررسی انواع نخ در تولید سجاده یا جانماز می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

    نخ ورجین

    یکی از انواع نخ‌های مورد استفاده در تولید فرش، نخ ورجین است. علاوه بر نخ‌های بازیافتی، نخ‌هایی که قبلاً استفاده نشده و بازیافت نشده‌اند، به عنوان نخ‌های ورجین نیز شناخته می‌شوند.

    نخ ویرجین از گرانول‌های جدید و دسته اول پتروشیمی تولید می‌شود و جزء نخ‌های بازیافتی نمی‌باشد و از دوام و نرمی بیشتری نسبت به نخ‌های پلی استر برخوردار است.

    ویژگی‌های نخ ورجین (یکی از انواع نخ ها) آنتی باکتریال بودن، سازگاری با محیط زیست، مقاومت بالا و عدم جذب رطوبت آن می‌باشد.

    با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، نخ ورجین مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفت تا بتوانند با هزینه‌ی کمتری به تولید خود ادامه دهند. اما این نخ، حالت پلاستیک مانند دارد و در برابر حرارت مقاوم نمی‌باشد.

    نخ ورجین ارزان‌تر از نخ اکریلیک است و برای تولید فرش‌های ارزان قیمت، طرفداران خاص و زیاد خود را دارد. از این نخ معمولا برای تولید فرش های 500 شانه استفاده می شود.

    نخ پلی استر

    نخ پلی استر یکی از انواع نخ‌های مورد استفاده در تولید فرش است. این نخ درصد جذب رطوبت پایینی دارد و به برخی از موادهای شوینده حساس است. نخ پلی استر (یکی از انواع نخ ها) رنگ پذیری بالایی دارد و به همین دلیل فرش‌های پلی استر رنگ و لعاب خوبی دارند. به یاد داشته باشید که این نوع نخ‌ها ارزان‌تر از اکریلیک هستند.

    فرش‌های پلی استر دارای معایبی نیز می‌باشند :

    عمر کوتاه‌تر نسبت به فرش‌های دیگر

    آسیب پذیری بالا

    مناسب نبودن برای محیط‌های شلوغ

    فرش‌های پلی استر دارای معایبی نیز می‌باشند :

    الیاف BCF که در اندازه‌های نامحدود موجود است، یکی دیگر از انواع نخ‌های مورد استفاده در تولید فرش می‌باشند. از مزایای استفاده از این نوع نخ می‌توان به براق بودن، پرز نداشتن ، مقاومت بالا در برابر پارگی و قابلیت بازیافت اشاره کرد. اما نخ BCF حجم زیادی دارد و انعطاف زیادی ندارند.

    نخ BCF (یکی از انواع نخ ها) در برابر نور مقاوم نیست، بنابراین لازم است ماده ای برای محافظت از آن در برابر نور اضافه شود. رقابت بر سر قیمت فروش نخ تعدادی از تولیدکنندگان را مجبور به حذف مواد محافظ سبک در چرخه تولید و کاهش کیفیت این فرش کرد. در نتیجه فرش‌های بافته شده با این نخ پس از چند سال بر اثر تابش نور خورشید بر سطح فرش باعث شکسته شدن نخ فرش می شود. این اتفاق باعث شده از ارزش نخ BCF در تولید فرش، کم شده است.

    نخ اکریلیک

    با گران شدن قیمت جهانی پشم، نخ اکریلیک جایگزین نخ پشم شد، زیرا دقیقاً شبیه پشم بود. از جمله ویژگی‌های خوب فرش‌هایی که با نخ اکریلیک تولید می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    مقاومت در برابر نور و گرما

     عدم جذب رطوبت 

    رنگ پذیری خوب 

    سبک بودن 

    مقاومت در برابر فشار پا خور 

    طول عمر و ماندگاری بالا 

    بدون پرز (در طول فرآیند هیت ست) 

    درخشندگی

    نرمی و لطافت بیشتری نسبت به الیاف دیگر 

    بدون بوی پلاستیک و محصولات نفتی.

    فرش‌هایی که از نخ اکرلیک هستند به دلیل کیفیت و دوام بالای قیمت بیشتری نسبت به محصولات مشابه دارند. برای مکان‌های پر رفت و آمد مانند مساجد و نمازخانه استفاده از فرش‌های اکریلیک مناسب‌تر است در حالی که از فرش‌های پلی استر برای مکان‌های خلوت و کم تردد استفاده می شود. 

    اگر به دنبال فرشی زیبا، درخشان، بادوام و با کیفیت هستید، خرید فرش صد در صد اکریلیک محراب کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم. در بین انواع نخ، نخ اکریلیک برای تولید فرش بهتر است. جهت دیدن نمونه‌های این نوع فرش یا انواع متخلف فرش، به سایت فروشگاه تک فرش سر بزنید و به راحتی محصول مورد نظر خودتان را به صورت آنلاین خریداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن پشتیبانی 09338177908 | هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 18 پاسخ گوی شما هستیم

    فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 1394 و با هدف سهولت در خرید فرش ماشینی برای مردم نازنین ایران تاسیس شد , شما با ورود به تک فرش با انبوهی از طرح و نقش فرش ماشینی رو به رو خواهید شد و به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید . تک فرش, یک شهر فرش واقعی است که بواسطه حضور در شهر کاشان ( مرکز فرش ایران ) و همکاری را برندهای بزرگی همچون فرش محتشم , فرش لیلی , فرش برنتین , فرش مشهد اردهال , فرش داریوش , قالی سرام , فرش شاهکار صفویه , فرش شاهکار آریایی , فرش سبلان و … کاملترین ویترین فرش ماشینی را داشته باشد . شاید شما قصد داشته باشید برای فضای پذیرایی منزل خود فرش کلاسیک تهیه کنید و فرش های ماشینی با طرح های اصیل ایرانی را میپسندید پس فرش 1500 شانه , فرش 1200 شانه , فرش 1000 شانه , فرش 700 شانه و فرش های 500 شانه گزینه های خوبی برای شما هستند , و یا شاید به دنیال طرح های مدرن هستید و به فرش فانتزی مدرن علاقه مند هستید , از فرش طرح ترک , فرش چهل تکه ( پچ ورک )فرش آشپزخانه , فرش کهنه نما , فرش فرانسوی , فرش پرزبلند شگی , فرش مراکشی , گلیم , و گبه در سایت تک فرش دیدن کنید و طرح مورد را نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین اگر قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان فرشی خریداری کنید حتما سری به فرش اتاق کودک در سایت تک فرش بزنید و زیباترین طرح فرش ها را مشاهده کنید . از مزیت های مهم تک فرش می توان به : خرید مستقیم فرش از کاشان با قیمت کارخانه , ارسال رایگان به سراسر کشور, و 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد.ما در مجموعه‌ی تک فرش جهت رفاه خرید فرش، خرید اقساطی فرش را نیز به مشتریان ارائه می‌دهیم


    کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم تک فرش می باشد.    Copyright @2006 – 2022 Takfarsh.com

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل خود را وارد کنید

    ورود شما به معنای پذیرش شرایط تک فرش و قوانین حریم‌خصوصی است

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد